Gistermiddag kon ik bellen voor de uitsag van de nekplooimeting.. de gyn heeft me zelf teruggebeld en ik heb 1 op de 160 kans op een down kindje.. vind ik best veel.. ben er helemaal onderste boven van de gyn heeft voorgeslagen om een punctie te laten doen om alles uittesluiten.. dit zou as maandag al kunnen gebeuren.. maar de kans dat dat misgaat is 1 op de 200 heb er een dubbel gevoel bij.. ik zou vandaag de gyn terug bellen als we voor de punctie zouden gaan..
Hoi, Ik snap wat je voelt. Misschien helpt het om de getallen even anders neer te zetten. Jouw kans op een kindje met Down is 1,6% en de kans op een miskraam door de punctie is 2%. Dat ziet er al heel anders uit, vind je ook niet? Ik geloof dat de kans dat je geraakt wordt door bliksem groter is. Dit neemt niet weg dat je liever ander nieuws krijgt. Ik wens je veel sterkte bij het nemen van je beslissing. Het hangt er een beetje vanaf hoe je over Down denkt, denk ik wat betreft je besluit om een punctie te doen. Persoonlijk zou ik de punctie wel doen maar dat is vooral omdat ik niet overtuigd ben van mijn wens voor een Down kindje. Ik zou het dus echt zeker willen weten en daar dat hele kleine risico voor over hebben. Veel sterkte
we hebben ook besloten om het te doen.. heb net gebeld met de gyn en hij belt me vandaag nog terug over hoelaat enzo.. maar moet je na de punctie rusten.. ik bedoel mag je dan gaan werken ?
Dat weet ik niet maar bel gerust je ziekenhuis of verloskundige even. Die weten het antwoord zeker. Soms biedt de site van het ziekenhuis ook uitkomst. Veel sterkte en laat je even weten hoe het is afgelopen? Ik duim voor je!
Ik heb een vruchtwaterpunctie gehad met 20 weken en moest toen rustig aan doen de rest van de dag. Er bestaat toch een piepkleine kans dat het gaat rommelen in de buik!
Een kans van 1 op 200 is niet 2 procent maar een half procent. Kleiner dus dan haar kans op een kindje met het syndroom van down....