verhoogde bilirubine

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 4 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik was van de week effe naar de huisarts gegaan want ben echt zo moe. Soms wat misselijk. Duizelig met opstaan. Niet helemaal scherp zien. Licht in m'n hoofd en kan me slecht concentreren. Lekkere vage klachten dus��. Moest bloedprikken. Nu was m'n bilirubine aan de grens. Moet over zes weken weer bloed prikken. Moet sowieso ook dinsdag terug want dat moest vd huisarts ongeacht of er wel of niks uit het bloed kwam. Maak me verder eigenlijk geen zorgen erom want zal wel goed zijn maar ben wel benieuwd of iemand dit ook weleens heeft gehad en er later daardoor toch iets uitkwam.��

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Verhoogde bilirubine betekent vaak een verminderde werking van je lever. Maar dat kan ontelbaar veel oorzaken hebben.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    klopt elmo. Thanks voor de link.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    galblaas heb ik nog. Ik heb wel iets met levers dan...in m'n derde zwangerschap had ik cholestase. Dat was ook iets met m'n lever en gal. Slechte kwaliteit misschien haha

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Bulirubine heeft niet altijd met een verminderde leverfunctie te maken. Het kan ook komen door afvalstoffen uit je bloed, de hemoglobine, die afgevoerd word door de lever en daar worden omgezet in bilirubine. Je ontwikkeld dan bloedarmoede als dit proces te snel gaat wat weer opgevangen kan worden met een bloedtransfusie als de bilirubine door blijft stijgen.
    Bilirubine is een gifstof voor je lichaam die wordt afgevoerd door de ontlasting. Als hier geen gang in zit wordt de bilirubine via je darmen opgenomen in de bloedbaan en dat is niet goed voor je hersenen. Goed eten en drinken is dan heel belangrijk!

Deel Deze Pagina