Verhoogde bloeddruk 27 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pretty Woman, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden,
    Gisteren te horen gekregen dat ik al last heb van een verhoogde bloeddruk. Meer meiden hier al mee te maken? Ik ben zwanger van ons tweede dochtertje. Baal ervan. Had het ook bij mijn eerste maar dan pas met 37 weken voor het eerst. Vanmiddag terug naar de VK voor nieuwe meting en plas inleveren om te controleren op eiwitten. Ik hoop dat de bloeddruk gedaald is! Moest me meteen ziek melden op me werk van mijn VK en nu twee dagen totale rust nemen.

2. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Volgens mijn gyn is het redelijk normaal dat je in het 3e trimester een hoge/hogere bloeddruk hebt. Ik zit nu op het randje en er word verwacht dat dat binnenkort ook te hoog zal zijn. Goed dat je even 2 dagen rust hebt.. wellicht zakt het daardoor weer een beetje. En als je toch aan de medicijnen moet... So be it? Dat is tenminste mijn instelling. Alles voor de beeb :p

3. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb het ook gehad... bij mijn 1ste pas met 37 weken, bij mijn 2de met 28 weken opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging..
    en bij de derde al vanaf week 22 aan de medicijnen om de bloeddruk te verlagen.

Maar bij mijn derde pas met 36 weken zwangerschapsvergiftiging gekregen...
    Verhoogde bloeddruk hoeft niet altijd samen te hangen met zwangerschapsvergiftiging... Alleen verhoogde bloeddruk kan ook, vaak met medicijnen prima onder controle te houden...

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wat was je bloeddruk?

5. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn bloeddruk is nu 88/140 en was nu weer iets gedaald. Begon al wat verhoogd zei de VK, ze zag op de helft een mooie daling en nu gaat het weer de hoogte in. Urine is van gecheckt en gelukkig geen eiwitten. Nu extra goed rust blijven houden. VK zei wel dat ze me rond de 36 extra goed in de gaten gaat houden omdat ik bij m'n eerste ben ingeleid i.v.m. bloedwaardes die niet meer goed waren. Het is allemaal maar even afwachten. Moet in ieder geval meteen bellen als ik helemaal niet lekker ga worden, misselijk en overgeven. Op dit moment vermoed ik ook dat ik een griepje onder de leden heb.

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Hier met 28 weken 160/90 maar geen eiwit. Hij daalde gelukkig snel maar ik blijf op de grens zitten. Gisteren was hij smorgens 145/90 en na de ctg en onderzoeken 138/84, toen mocht ik weer maar huis. Ik word goed in de gaten gehouden maar krijg (nog) geen medicatie. Pas als het weer eens gebeurd gaan ze me observeren. Ik sta nog onder controle bij de VK.

Maar leuk is het niet.. Blijft toch een zorgen punt

7. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Hier al met 17 weken op 160/95. Dus ik zit al aan de methyldopa:(

Groetjes Patricia

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier met eerste verhoogde bloeddruk met 28 weken maar geen PE. Tweede met 32 weken dus wel PE. Na de bevalling ging het richting Hellp (120-205), heb toen op de hartbewaking gelegen. Maar heb stollingsafwijking dus is een iets ander verhaal. Zit nog steeds aan de medicijnen en kom daar waarschijnlijk nooit meer van af.

Goed je rust nemen en de signalen in de gaten houden. Succes!

9. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Hier bij de eerste zwangerschap vanaf week 28 ook te hoge bloeddruk...!
    Eerst nog met rust omlaag gekregen maar op een gegeven moment aan de medicatie omdat het weer steeg...
    Deze zwangerschap is uitgedraaid op een inleiding ivm weer stijging van de onderdruk boven de 100 ondanks medicatie....

En nu bij deze zwangerschap sinds vorige week (week 31) dat ik thuis zit ivm hoge bloeddruk!
    Nu met rust is het weer redelijk laag... maar goed... dat lukte bij mijn zoontje eerst ook.. ;)

Inderdaad... goed om jezelf denken.. en pak echt je rust als het kan!!

Deel Deze Pagina