Verhoogde bloeddruk en bloedneus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mlovey, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Momenteel ben ik 8 maanden zwanger en mijn bloeddruk stijgt weer. Is momenteel 148 - 85. (normaal als ik niet zwanger ben rond de 125 - 70) Urine en bloedwaarden zijn gelukkig nog goed. Maar VK gaf bij het laatste bezoek wel aan dat het goed is om het in de gaten te houden en moet sowieso extra op controle. Nu kreeg ik vandaag ineens spontaan een flinke bloedneus en daarna hoofdpijn. Ik weet dat er veel zwangeren last hebben van bloedneuzen maar ik heb ze zelden en tijdens de zwangerschap sowieso nog niet gehad. Dus ik vraag me af of er een verband kan bestaan met de hoge bloeddruk of dat het puur toeval zal zijn. Iemand ervaring met verhoogde bloeddruk en bloedneuzen/hoofdpijn?

2. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik had tijdens de 1e zwangerschap en nu ook weer, heel veel last van bloedneuzen.. Mijn bloeddruk is echter altijd (te) laag. Ik zou voor de zekerheid even bellen naar de vk.

3. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Jipje! Ja vond het vooral vreemd dat het zo ineens op kwam zetten in combinatie met die hoofdpijn. Denk dat ik even afwacht hoe het verder gaat. Hoofdpijn is nu iets afgezakt, vind het zelf allemaal nog wat vaag om voor te bellen. Vandaar dat ik me afvraag of er meer mensen zijn die dit zo hadden :)

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Vorige zwangerschap vaak flinke bloedneuzen. Nu af en toe. Bloeddruk is wat verhoogd, normaal 110/45 nu 140/65.

5. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merk je dat die bloedneuzen vooral voorkomen als je bloeddruk verhoogt is of lijkt daar bij jou geen verband tussen te bestaan???

6. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Bloedneus en verhoogde bloeddruk houden absoluut verband. De druk in al je vaten is verhoogd, dus ook in je neus, wat voor en bloeding kan zorgen. Hoofdpijn wordt op dezelfde manier verklaard. Zou morgen zeker even contact opnemen met je vk.

7. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen bloedneus meer gehad...maar ik hou het in de gaten. Bedankt voor je advies Dese.

8. Leos

Leos Lid

6 apr 2015
    32
    0
    0
    Bij hoofdpijn bij een hoge bloeddruk wel ff bellen met he vk. Ik moet vanmiddag naar het zhuis ivm hoge bloeddruk. Extra controle is nooit weg. Je kan nooit te vaak bellen😀 succes! Hoop dat het gewoon een voorteken is bij jou!

9. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Leos,

Ja gaat nu aardig, denk inderdaad dat mijn lichaam zich gewoon aan het voorbereiden is. Ook enorm veel harde (soms pijnlijke) buiken. Zowel in rust als wanneer ik wat actiever ben maar nog weinig regelmaat dus denk dat het inderdaad onder het voorwerk valt :D. Moet maandag weer naar de VK voor controle van bloeddruk en urine. Maar als de klachten eerder echt erger worden trek ik wel aan de bel....:)

10. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Geen dank!
    Fijn dat het wat beter gaat. Succes bij de vk en met de laatste loodjes :)

Deel Deze Pagina