Op dag 3 van deze cyclus (vandaag is dag 11), bloed wezen prikken voor FSH waarde. Afgelopen donderdag afspraak gehad bij gyn, FSH waarde was 17, hij vond het te hoog....daarbij bms van maar 5,5 mm dik.....3 follikels, waarvan 2 te klein, en 1 van 15,5 mm Even kort....ik ben gestopt met de pil in december 2015 om voor een tweede kindje te gaan.....in juni 2016 een currettage gehad ivm een leeg vruchtzakje bij ongeveer 8 weken....daarna ca. 3 keer een tuurstreep gehad maar toch ongesteld geworden. Nu dus de stap genomen naar de gyn....veel bloed afgenomen. Alle waarden normaal, behalve dus de FSH. Nu komende cyclus weer op dag 3 FSH prikken, en ook bloed afnemen voor AMH waarde.....en dan op 12 mei afspraak met gyn voor vervolgstappen naar aanleidng van uitslagen daarvan..... Hij had het al over eventueel IVF....en dat ik daar maar over moest gaan nadenken. Vroeg me ook of ik overgangs gerelateerde klachten had.....niet dat ik weet gelukkig.... Nu dus maar afwachten op de volgende uitslagen....deze maand verwachte hij niet zoveel van, maar we gaan toch een poging wagen....😊... Oh ja, ik ben 39 (wordt in januari 2018, 40 jaar). Mijn zoontje is geboren op mijn 36e, en het heeft toen ook een jaar geduurd eer ik zwanger was, vooraf gegaan door 2 miskramen (waarvan 1 ook een leeg vruchtzakje was met currettage). Iemand bekend met verhoogde FSH waardes? En ondanks dat toch nog zwanger geraakt?
Ik kan helaas niet zien of bij mij de FSH waarde ooit bekend is geweest. Wel heb ik een lage AMH. Spontaan zwanger worden en IUI zijn daardoor waarschijnlijk niet gelukt. IVF is voor ons gelukkig wel een optie.