Hallo allemaal, Sinds eind november proberen wij (voor de eerste keer) zwanger te worden en sinds de laatste drie rondes gaat het allemaal een beetje anders. Nu zit ik 5 dagen over tijd en ik snap er geen snars meer van. Ik zal even vertellen hoe het de afgelopen rondes was. Twee rondes geleden had ik duidelijk een ovulatie gevoeld op de verwachte dag. Zo'n 9 dagen later had ik een paar uur erg kramp en trok het weer weg. Ik denk dat het een innesteling was. Mijn borsten jeukten en werden wat opgezet, beetje weeig gevoel. Op mijn nod kreeg ik wat kramp maar trok snel weg en twee dagen na nod, in de nacht, kreeg ik helse krampen en de volgende ochtend deed ik een test. Deze was een seconde licht positief, toen snel negatief. Later op de dag werd ik ongesteld. De ronde erna, de vorige ronde, bijna hetzelfde verhaal. Weer voelde ik de ovulatie op de verwachte dag, maar ditkeer heb ik geen innesteling gevoeld. Wel weer jeukende borsten, beetje licht in mijn hoofd af en toe. Op mijn nod kreeg ik echte menstruatiepijn, maar niet ongesteld. Vroeger was ik altijd direct ongesteld bij zo'n pijn, maar nee. Ik wilde nog niet testen, om teleurstelling te voorkomen dus ik wachtte af. Vier dagen na nod werd ik plots, uit het niets, ongesteld. Dit duurde echter maar twee dagen! Deze ronde wilden we overslaan. Even een ronde rust en anders zou ik uitgerekend zijn met kerst en oud en nieuw en verschillende andere verjaardagen, dus we hebben deze ronde maar even laten liggen zeg maar. We hebben heel weinig met elkaar gevreeen. Tijdens mijn vruchtbare periode maar 1 keer, 3 dagen voor verwachte ovulatie. Ik heb wel een uurtje kramp gehad op de verwachte ovulatiedag, maar het was nou niet zo duidelijk een eierstok. Een week voor nod kreeg ik kramp. Innesteling? Misschien? Twee dagen voor nod kreeg ik echte menstruatiepijn dat helemaal naar mijn benen uitstraalde. Mijn baarmoedermond lag ook wat lager en was zacht. De dag voor nod ook nog, maar op de nod zelf was de kramp bijna weg en mijn baarmoedermond was weer ophoog gegaan. De dag erna heb ik een test gedaan, maar die was negatief. Vier dagen na nod kwam mijn baarmoedermond ineens weer iets naar beneden en kreeg ik later op de dag wat lichtroze bij afvegen, dus tampon gepakt. Na een aantal uur was het bij een druppeltje lichtroze en een paar bruine sliertjes gebleven. Voor de nacht heb ik er maar nog een tampon bij gepakt, maar vanmorgen zat er daar ook alleen maar wat bruin aan. Ik had net zo goed helemaal niks hoeven gebruiken, zo weinig was het. Mijn baarmoedermond is nu weer helemaal omhoog en hard. Zou ik dan toch zwanger zijn? Ik voel me echt totaal niet zwanger. Mijn borsten zijn zelfs de hele ronde hetzelfde gebleven. Nergens heb ik last van. Oh ja, ik heb wel afgelopen twee weken af en toe een steek in mijn rechterzij, maar heb niet het idee dat dat bij mijn baarmoeder vandaan komt. Zou heb kunnen zijn dat ik misschien helemaal geen ovulatie heb gehad deze ronde? Dat er nog iets is achtergebleven van de vorige ronde en dat mijn lichaam daardoor in de war is? Wie snapt er iets van? Ik denk dat ik over een paar dagen dan maar nog een test doe, maar ik ga er vanuit dat die negatief zal zijn.
Was je voorheen aan de pil? Misschien moet je lichaam nog even wennen aan je eigen cyclus? Je gaat uit van de verwachte eisprong, dit kan ook iets later zijn geweest. Wat je voelt rond de eisprong zijn vaak de groeiende eitjes, niet het moment dat het eitje springt. Ik zou eerst beginnen met het zoeken van je eisprong, dmv ovulatietesten of temperaturen, anders kun je je nod ook niet vaststellen.
Dank je moess, voor je reactie. Ik had een spiraal. Is het niet zo dat het eitje is gesprongen zodra de pijn stopt? Ik heb meestal zo'n zelfde scherpe pijn, links of rechts precies elke maandag(avond) om de vier weken. Alleen deze ronde was dat meer een baarmoederpijn ipv links of rechts. In rondes dat ik echt niet zwanger was, werd ik ook ongesteld twee weken na zo'n pijn. Maar het zou toch kunnen dat m'n eitjes telkens een dag later springen, dus een cyclus van 29 dagen. Toch ook wel erg vreemd dat ik wel steeds precies rond verwachte nod menstruatiekramp krijg en dat dat weer stopt na nod. Voor de volgende ronde overweeg ik wel een ovulatietest te halen inderdaad. Dan weet ik het ten minste zeker.
Sinds een paar uur heb ik een beetje bruine afscheiding, maar de echte ongesteldheid moet nog doorbreken. Het is zo lastig dat het maar niet doorbreekt, want dan blijf ik maar hopen en ik ben er heel de tijd mee bezig in mijn hoofd. Als het morgenochtend nog steeds niet is doorgebroken, doe ik nog wel een test, maar ik vrees dat het negatief zal blijven. De laatste dagen heb ik niet zo veel eetlust en ik besefte eigenlijk pas gisteren dat ik best wel moe ben en ik heb het steeds warm met koude handen. Bij de action ook zo'n infrarood thermometer gekocht voor in je oren. Volgens mij klopt er niks van want ik had schijnbaar gisterenmiddag een temperatuur van tussen de 37,8 en 38,9 graden Celsius terwijl de rectale thermometer 37,5 aangaf. Het zegt niet zo veel natuurlijk als je het niet hebt bijgehouden in de ochtenden. Ik zal maar weer verder moeten afwachten.
Denken je eisprong te voelen is helaas niet betrouwbaar, dus je kunt dan ook niet precies vaststellen wanneer je Nod is. Ik zou je adviseren om anders ovulatietesten te gaan gebruiken zodat je meer inzicht krijgt in je cyclus
Zoals hierboven al staat: eisprong voel je meestal niet. Dat is ook niet 1 moment, maar een proces. De pijn die je voelt is het groeien van het follikel. Na die pijn springt je ei. Maar kan ook gerust 2 dgn later zijn. Als je temperatuurt kun je dat zien. Een innesteling voel je meestal ook niet. Dat is meestal tussen 5 en 9 dagen na de eisprong. Na je eisprong komt er meer progesteron in het lichaam, dit veroorzaakt vaak dezelfde klachten als bij een zwangerschap. Je kan een cyclus ovulatietesten gebruiken en temperaturen, dan kun je erachter komen wanneer de eisprong is en hoe lang je lf is. En krijg je een beter beeld wanneer je nod is. Ik zou morgenvroeg een test doen, dan weet je of je zwanger bent of niet, als je alleen 2 wkn geleden sex hebt gehad en daarna niet meer. Dan zou je nu positief kunnen testen als je zwanger bent.
Ook is het volgens mij zo dat je baarmoedermond tijdens je vruchtbare dagen hoger gaat liggen en zacht word en helemaal tegen je eisprong aan hij heel moeilijk te voelen is zo hoog dat hij zit en tijdens je onvruchtbare dagen hij vrij laag zit en makkelijk te voelen is. Dus net andersom dan jij omschrijf
De ovulatietesten heb ik in huis en ga ik gebruiken. Ben benieuwd hoeveel het echt afwijkt van wat ik altijd dacht. Zal me wel behoorlijk stom voelen als dat flink afwijkt want dan hebben we de verkeerde dagen lopen klussen.. Vuurbloempje, dat is ook wat ik bedoelde. Ik voel vaak hoe het daarbinnen zit en inderdaad bij je vruchtbare dagen zit je bmm hoog en als je ongesteld wordt of bent, zit je bmm laag en is dan zacht. Ik ben daarom ook in de war omdat hij eerst omlaag kwam toen ik krampen kreeg, maar toen gingen de krampen weer weg en de bmm zat ineens weer hoog en was hard.
Als ik je verhaal lees denk ik dat je er teveel mee bezig bent. Ieder dingetje wat je voelt heb je een verklaring voor. Een eisprong en in esteling voel je meestal niet zoals eerder aangegeven. Ook een test die een sec posities aangeeft en daarna snel positief? Een test is negatief od positief. Sorry wil niet bot overkomen. Het lijkt erop dat je lichaam zich momenteel nog aan het herpakken is. Ik hoop dat je snel een positieve zwangerschapstest in handen hebt. En wie weet heb je dan niet eens kwaaltjes
Ben bang dat je gelijk hebt Tuimeltje. Ik wil het veel te graag.. Mijn lichaam was na het stoppen bij een vorig spiraaltje altijd zo stipt en regelmatig. Maar nu is het blijkbaar een bende en ik kan daar maar moeilijk wijs uit worden. Vannacht trouwens echt ongesteld geworden. Dus dat is duidelijk. Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik hoop dat het de volgende ronde misschien dan wel raak is. En bij jullie natuurlijk ook.
Hoop voor je dat het snel raak is! Hou er rekening mee dat je lichaam echt een aantal maanden moet wennen nu het spiraal eruit is. Alles wat je omschrijft kan hier bij horen.. Als je het regelmatig gezellig maakt is de kans heel groot dat het binnen een jaar raak is!