onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela24, 25 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    zijn jullie ook zo onzeker over je zwangerschap???? De ene dag ben ik echt in de wolken en net als vandaag loop ik continu mezelf af te vragen of het wel blijft zitten. en of het er nog wel zit! ik word echt gek zo :cry: , bij alles wat ik voel maak ik me druk!
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou op die manier maak ik me niet zo druk, soms heb ik wel eens van: is het wel echt zo?
    Ik denk dat je pas echt denkt dat alles de goede kant uit gaat dat je of je kindje gehoord hebt, of gezien hebt op de echo..

    Maak je niet te druk.. maar goed is makkelijk gezegt dan gedaan, spreek ook uit ervaring..

    Wacht rustig af..

    Groetjes Kalush
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is perfect normaal hoor dat je onzeker bent. Had ik ook. Maar die onzekerheid gaat wel over, naarmate je zwangerschap vordert.
    Probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten, hoe moeilijk het soms ook is.
     
  4. Niet meer actief

    Ik heb dat ook heel erg gehad tot de 12de week. Daarna werd het wel wat minder... Ik was vooral bang dat er nog van alles mis ging en ik geloofde ook niet dat het echt zo was...

    De realiteit komt inderdaad pas terug als je het hartje gehoord hebt of bij een echo...

    Probeer je niet al te veel zorgen te maken.... deed ik ook en het was achteraf nergens voor nodig...

    Groetjes...
     
  5. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb dat net zo!!!
    ik ben vooral met vlagen bang of ik wel goed genoeg zal zijn voor ons kindje.
    het ene moment ben ik ervan overtuigd en het andere moment donder ik ook van de roze wolk af en dan beginnen de onzekerheden weer de kop op de steken.
    hoort er allemaal bij,dat weet ik zeker ;)
    het is ook iets nieuws en spannends een zwangerschap!
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    De beginfase is het lastigs omdat je weet dat er wat kan gaan gebeuren enz.

    Daarna hoe verder je in je zwangerschap komt hoe vaker je het hartje hoort en hoe mooier de echo's worden des te gerusgesteld ben je ;)

    Maar pas echt gerust ben je zodra je baby in je handen ligt ;)
     
  7. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik herken dit ook heel erg het ene moment ben ik bang en ander moment denk ik er niet over na. als ik dat wat voel in mijn buik denk ik het zal toch niet fout gaan.

    dikke knuff tweety
     
  8. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Nou, ik heb het ook hoor! Vooral als ik weer ergens een pijntje voel dat er normaal niet is. Terwijl dat dus helemaal niets met de zwangerschap te maken hoeft te hebben.

    Of als ik een dag geen last heb van kwaaltjes, alleen maar moe ben. Daar word ik ook onzeker van, maar de volgende dag ben ik of weer misselijk, of weer een vol gevoel enz. enz.

    Ik heb ook heel veel last van verstopping. dat is al heel vroeg in de zwangerschap begonnen. Eergisteren kon ik een keer normaal naar het toilet en maakte ik me meteen druk dat er iets aan de hand was! En gisteren was de verstopping er weer...

    Ik kan pas 23 maart naar de VK, dus ik zit nog een tijdje zo te tobben. Ik probeer het niet, maar toch...

    Ik wilde zelfs een zwangerschapstest gaan halen om nog een keer te testen. Kijken of het toch echt wel zo is...

    Liefs,

    Moontje
     
  9. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Oh gelukkig dan ben ik echt niet de enige! Ik heb vorige week ook nog een test gedaan! Voor het geval dat die andere 4!!! niet gewerkt zouden hebben!!
    Ik ben zo blij met dit minimensje dat ik gewoon heel bang ben om het kwijt te raken!

    Maar ik heb me wel voorgenomen om vanaf nu alleen maar te gaan genieten want stress is natuurlijk helemaal niet goed!

    succes meiden!!
     
  10. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik was in het begin ook wel onzeker....
    Aan seks durfde ik niet te beginnen, want ja... dalijk gaat het toch mis...
    en als ik naar de toilet ging... ging ik snel kijken of ik niks verloren was..

    Echt stom... :oops:

    Maar dat is gelukkig over gegaan.....
     
  11. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ja herken het.

    Kan ten eerst niet geloven dat ik een mini-mens te wereld ga brengen.
    Zoiets van ikke neeeh

    Heb nu 2e maal echo gehad en net na de echo zit ik hoog op de roze wolk het groeit en klopt alles goed. Maar toch blijf je ooit onzeker.

    Ik heb niet zoals je vaak leest een band met de baby.
    Maar eerder met de zwangerschap. Zou het heel jammer vinden als het mis ging en dan weer wachten tot je aantelt en dan weer die moeilijke weken door.

    Maar begin nu naarmate het vordert, steed relaxter te worden en te geloven dat ik echt een dikke buik ga krijgen en zwangere vrouw ben

    Toy Toy allemaal

    gr. cassandra
     
  12. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    nou, volgens mij blijft die onzekerheid totdat je je kleintje in je armen hebt hoor, vorige week ben ik nog bij de verloskundige geweest en we hebben het hartje gehoord en alles was hartstikke goed en toch ben ik nu alweer ongerust dat het hartje ermee gestopt is of zo iets.
    stom hé maar volgens mij gaat het nooit over.

    groetjes cindy
     
  13. yofoda

    yofoda Actief lid

    ik heb het ook ik verlies sinds vrijdag steeds een beetje bruin bloed
    ik ben daar erg onzeker over morgen ga ik gelukkig voor een eerste echo
    dus dan hoop ik dat het toch allemaal goed is maar gerust ben ik er niet op ik heb vandaag me werk wel afgezegd ik ben namelijk verpleeghulp en dat getil zag ik niet zo zitten vandaag heb lekker in me bed gelegen en heel rustig aan gedaaan

    we wachten af morgen
    groetjes jolanda
     
  14. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Gelukkig ben ik niet de enige. Gister positief getest, heeel pril zwanger! Ik kan het gewoon niet geloven, eerste ronde raak. Vanmorgen voor de zekerheid weer getest, weer positief. Op het ene moment voel ik me helemaal happy, maar op het andere moment ben ik erg onzeker, want is het nu echt wel zo? En wanneer kan ik contact opnemen met de verloskundige, moet dit eerst via de huisarts...enz. Allemaal vragen die door je hoofd spoken. Ik denk dat ik pas gerust ben, als ik het hartje gehoord heb en de eerste echo gehad heb, maar dat duurt nog wel even.

    liefs Sämira
     
  15. mistral

    mistral Lid

    26 sep 2005
    15
    0
    0
    Allemaal zeer bekende verhalen....ik ben nu 27 weken zwanger en moet zeggen dat ik al die tijd niet op een roze wolk heb gezeten, kan niet echt genieten van de zwangerschap dankzij die onzekerheid. Miscchien speelt het mee dat ik ook nog eens in de gehandicaptenzorg werk waardoor ik weet wat er mis KAN gaan, al weet ik dat dat tegenwoordig dus niet meer hoeft door alle echo's enzo, maar toch...al vanaf het begin bang dat ik het kwijt zou raken, steeds dacht ik: na de echo weet ik of alles goed zit....na het hartje horen ga ik genieten....na de pretecho weet ik weer of het oke is...etc etc, nou, ik ben pas blij als ik die jongen in mn armen heb!!!!!! Wat kan een mens zichzelf gek krijgen hahaha, eigenlijk heel stom maar het is moeilijk omdat je nergens controle over hebt, dit is duidelijk de natuur!! Probeer toch die onzekerheid aan de kant te zetten en steeds meer momenten in te bouwen om te genieten, als je het voelt bewegen is dat een geruststelling, keer op keer, geniet van die bewegingen!Als er iets niet goed zou zijn komen ze daar snel genoeg achter, maar ga er niet vanuit, het is zo zonde.....ik heb het er soms best moeilijk mee vooral omdat iedereen verwacht dat je 24 uur blij bent nu bijna, en MOET genieten. Uit je gevoelens en onzekerheden want dan wordt dat vaak wel even tijdelijk uit je hoofd gekletst...meiden, succes en probeer gewoon te genieten, groetjes
     
  16. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ik wil ook echt genieten maar voor mijn gevoel heb ik pas meer zekerheid als ik m gezien en gehoord heb. dan weet ik zeker dat ie er zit. het is allemaal nog zo pril.
     

Deel Deze Pagina