verhoogde hartslag

Discussie in 'De lounge' gestart door cat2, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

In het verleden ben ik 2 keer bij een huisarts geweest en toen is ook mijn hartslag opgenomen. Deze was toen net iets hoger dan normaal. Daar is verder niets mee gedaan, ik ben niet doorverwezen. In mijn kraamweek is mijn hartslag regelmatig opgenomen en ook de kraamverzorgster zei me dat mijn hartslag iets hoger was dan normaal.Ik ga er nu vanuit dat mijn hartslag gewoon altijd iets te hoog is. Ik heb er nooit bij stil gestaan. Eigenlijk ga ik ervan uit dat het door stress komt en ik denk zelf dat ik ptss heb. (door een pestverleden ben ik altijd bang voor afwijzing en voel ik mij meestal gespannen bij mensen.)
    Is het nu beter om hiermee naar de huisarts te gaan? Volgens mij heb ik dit al jaren en jaren. Ik vraag mij af of het nu echt kwaad kan. Ook omdat ik nooit ben doorverwezen toen het ontdekt werd bij een huisarts.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.001
    113
    Vrouw
    Wat is wat hoger dan normaal? Klonk het hartritme wel normaal? Heeft de arts naar je hart geluisterd? Gebruik je medicatie die er invloed op kan hebben?
    Allemaal zaken om rekening mee te houden, als je hier geen antwoord op weet dan is het (ook voor je eigen gemoedsrust) misschien aan te om even langs de huisarts te gaan.

3. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Wij kunnen er hier op dit forum inderdaad niet zomaar vanuit gaan dat het niets is.

Was je gespannen op de momenten dat je hartslag werd opgenomen door de kraamverzorgster en de huisarts? Dan zou dat wel een verklaring kunnen zijn. Misschien kun je zelf, in rust, een paar keer je hartslag opnemen. Als je op de bank ligt bijvoorbeeld of als je 's ochtends wakker wordt in bed. (15 seconden, pols voelen aan de kant van je duim met wijs- en middenvinger en dan keer 4 voor je hartslag per minuut). Ligt je hartslag dan ook altijd hoger zou ik toch nog een keer naar de huisarts gaan.

4. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik heb ook een verhoogde hartslag.
    In rust soms wel een hartslag van 120.
    Heb hier een tijdje medicatie voor gehad ( heel licht )
    Als je lichamelijk klachten ervan ondervind zou ik zeker naar een huisarts gaan.
    Ik had bijvoorbeeld het idee dat mijn lichaam sneller wou als ikzelf, een heel gejaagd gevoel op de borst en werd er misselijk van.

Nu gelukkig niet zoveel last meer van.
    Mijn hartslag is wel altijd wat aan de hoge kant ( tussen de 90 en 100) maar daar kan ik prima mee leven.

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn hartslag is ook altijd achter in de 90 per minuut. Volgens mij hoort dat gewoon bij mij. Er heeft nooit iemand wat van gezegd. Ik heb er geen last van.

Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd naar de huisarts gaan, dan eet je het zeker.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Gezien eerdere posts van jou op het forum denk ik dat het bij jou puur met stress te maken heeft. Dat is dan de oorzaak en dat is wat je moet aanpakken. Op zich is een verhoogde hartslag niet gevaarlijk.

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Yep, dat was ook mijn reactie toen ik de post las.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En als het je echt niet lekker zit kun je er toch altijd even naar laten kijken? Al is het alleen maar om je eigen twijfel weg te nemen..

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik denk dat ik ptss heb, inderdaad stress. Het is al heel lang geleden minimaal 10 jaar dat ik voor het eerst te horen kreeg dat mijn hartslag iets verhoogd is. Ik denk dat het daarvoor ook al heel lang verhoogd was maar nooit naar gekeken. In mijn kraamweek was ik niet gespannen of zo tijdens het meten.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik had ook een hoge hartslag en daardoor ook stressachtige klachten. Mijn lijf stond zeg maar altijd in stressstand met een hartslag van >100.

Huisarts heeft toen bloedwaarden gecheckt en bleek dat ik een (veel) te snelle schildklier had, Graves. Ik zou het dus zeker wel laten nakijken!

11. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ook ik heb een hogere hartslag als normaal. Heb een keer voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken, maar er is helemaal niets gevonden. Past gewoon bij mij zeggen ze.

Dus als je je er niet lekker bij voelt, even bij de huisarts langsgaan.

Deel Deze Pagina