Hallo meiden, Ik heb al veel topics gelezen over het ouderschapsverlof en de korting vanuit de belastingdienst. Nu heb ik 2 hele specifieke vragen, die jullie misschien kunnen beantwoorden. - Hoe wordt de ouderschapsverlofkorting aan je betaald/berekend vanuit de BD? Krijg je dit op je rekening gestort per maand of per jaar? Of wordt dit verrekend met bijv. je hypotheekteruggave? (wij ontvangen dit nu maandelijks terug). - Moet je datgene wat je per maand of per jaar terugontvangt, bij je maandsalaris optellen? Ivm minder teruggave kinderopvangtoeslag. Of staat dat er los van? Alvast bedankt meiden!
Ior, klopt ! Maar ik zag bij de vorige topics zoveel duidelijke en wijze antwoorden, dat ik dacht dat laat ik het hier ook eens proberen!
Je krijgt het los terug van de bd. Wel zelfde datum geloof ik. Hoe het zit met kinderopvang toeslag, geen idee. Dat heb ik niet.
De ouderschapsverlofkorting wordt inderdaad verrekend met de voorlopige terugggave, wij ontvangen dit ook per maand. De kinderopvangtoeslag wordt maandelijks apart door de belastingdienst betaald.
Hoe wordt de ouderschapsverlofkorting aan je betaald/berekend vanuit de BD? Krijg je dit op je rekening gestort per maand of per jaar? Of wordt dit verrekend met bijv. je hypotheekteruggave? (wij ontvangen dit nu maandelijks terug). Je kunt ervoor kiezen om het maandelijks terug te vragen (via de voorlopige teruggave) of je laat het achteraf uitbetalen. Via de aangifte IB - Moet je datgene wat je per maand of per jaar terugontvangt, bij je maandsalaris optellen? Ivm minder teruggave kinderopvangtoeslag. Of staat dat er los van? Nee, dit staat er los van. Je salaris wordt niet hoger.