zuurgraad en zwanger raken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Yses, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yses

Yses Lid

7 jun 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai allemaal,

Ik vind dit een beetje lastig om bespreekbaar te maken. Maar omdat het misschien wel invloed kan hebben op het niet zwanger raken en de wens zo enorm groot is, deel ik het met jullie. Daarnaast heb ik ook een vraag aan jullie....

Ik ga nu mijn vijfde iui in. Drie jaar geleden ben ik zwanger geweest, miskraam gehad. Vanaf het moment dat ik zwanger was, had ik last van Candida en deze is niet meer uit zichzelf weggegaan. Door iedere maand Flucanozol te slikken ben ik er vaak die maand vanaf. Nu las ik op internet dat je zuurgraad en Candida samenhangen. Maw een lage zuurgraad geeft een verhoogde kans op een Candida. Stel dat dit zo bij mij is. Ik zag ook dat een lage zuurgraad weer invloed heeft op het niet kunnen doordringen van de spermacellen. Ik heb het ooit eens gevraagd aan ziekenhuis of die Candida invloed heeft op het zwanger raken en toen was het antwoord nee. Maar mij klinken de redenen op internet wel aannemelijk.

Mijn vraag is: weet iemand hier meer vanaf? En heeft iemand tips wat ik kan doen om mijn zuurgraad te verhogen?

liefs Yses

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van fluconazol weet ik dat het afgeraden wordt tijdens zwangerschap en het geven van borstvoeding (zelf bij de hand gehad, vandaar).
    Dus misschien is niet Candida je probleem, maar is in dit geval het middel erger dan de kwaal...

3. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    In de alternatieve geneeskunde wordt inderdaad weleens gezegd, wanneer je lichaam is verzuurd, dat het de kans verkleind om zwanger te worden. De reguliere geneeskunde spreekt dit weer tegen.
    Je zou eens kunnen googlen op zuur-base dieet, die is om je lichaam te "ontzuren" waardoor candida ook minder kans krijgt. Voordat je met zo een dieet begint kun je door middel van pH strips (met je urine) controleren of dit wel het geval is.

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hoi schimmels zijn zeker een probleem welke door gewone artsen niet erkent worden.
    Zoek een goede homeopaat om je ervan af te helpen. Deze geeft je ook een dieet mee, en het helpt.
    Stuur me een pb als je meer info wilt.

Dan ook je woonplaats misschien in mijn homeopaat wel heel dicht bij jouw(wij rijden er flinke km voor)! Zij i echt goed, ze combineert de homeopathie met bioresinantie, en ik ben een half jr later alles kwijt en geheel gezond verklaard.

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    jou hele zuurgraad is niet meer van toepassing pas iui!!

ik heb juist een te hoge zuurgraad maar kon hiervoor gaan spoelen zodat ie lager werd maar door middel van iui omzeilen ze dit.....dus neem aan dat een te lage ook niet boeit voor de iui...

6. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    klopt echter schimmels zijn nog wel van toepassing. die kunnen ook met iui de innesteling/bevruchting tegenhouden.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Die candida kan wel miskramen veroorzaken, dus die moet behandeld zijn voordat je zwanger bent. En niet alleen jij, maar ook je man/partner moet behandeld zijn. Anders besmet hij jou weer bij de seks. Pas als jullie beide candida-vrij zijn, kun je zwanger worden. Ik heb deze informatie van mijn oude gynaecoloog van het 'oude' Barrahûs in Wirdum (nu met pensioen, hij geeft nog wel medische adviezen).

Als de candida niet weggaat op reguliere wijze, zou je een dieet kunnen volgen zonder suikers en gisteren. Het kan wel even duren voor het dan weg is.

Deel Deze Pagina