Hoe lang kan een baby zonder vruchtwater? En bij hoeveel cm vruchtwater gaan ze over het algemeen inleiden? Ik ben bijna 38 weken zwanger en ik twee dagen tijd is het van 7 naar 5,6 cm gegaan, dus ik maak me best wel zorgen.
Goedenavond, Vruchtwater blijft aangemaakt worden tot dat een kindje geboren wordt, indien de placenta goed blijft werken. Het grootste gedeelte van het vruchtwater bestaat uit urine van de baby. Het kan dus zijn dat de baby bij de laatste echo een volle blaas had en nog niet uitgeplast, terwijl de echo ervoor de blaas van de baby leeg was. Dit kan schelen voor de meting van het vruchtwater. Wel is belangrijk dat de hoeveelheid vruchtwater en de conditie van de baby goed in de gaten gehouden moet worden. Ik neem aan dat dit ook wel met jou is afgesproken. Belangrijkste waar jij op kan letten is het leven voelen. Zolang de kleine goed beweegt in jou buik, voelt hij zich nog prima! Succes met de laatste loodjes! Groetjes Monique
Bedankt voor de reactie! Dat klinkt al beter. Ik dacht dat het vanaf 38 weken alleen maar minder werd. En dat vruchtwater niet meer opnieuw aangemaakt wordt. Bij beide echo's was de blaas vol dus dan is het eigenlijk meer dan de meting. Vruchtwater willen ze niet meer opmeten maar ik krijg wel vaker een ctg omdat ik minder voel. Ik ga de volgende keer nog even vragen waarom ze het vruchtwater niet meer willen meten en het alleen met ctg in de gaten houden...