Ik snap dat je tegen het eind van je zwangerschap een verhoogde pijngrens krijgt. Dat vind ik fijn Maar ik vraag me af of jullie weten vanaf wanneer dat is en hoeveel hoger die kan liggen. Ik weet namelijk van mijn vorige zwangerschappen dat ik nooit hoofdpijn heb als ik zwanger ben. Maar nu had ik vannacht een galsteenaanval en ook daarbij had ik nauwelijks pijn! Terwijl ik normaal gesproken echt door de grond ga van de pijn. Ik voelde aan alles dat ik een aanval had (ben er helaas goed mee bekend) behalve dan het gebrek aan pijn. Vind het vooral interessant en vraag me af of iemand het herkent.
Van een verhoogde pijngrens tijdens de zwangerschap heb ik nog nooit gehoord. Veel vrouwen krijgen net meer last van hoofdpijn tijdens de zwangerschap. Wel is het zo dat oestrogeen het samentrekken van glad spierweefsel vermindert, m.a.w. de krampen van de galwegen zijn onder invloed van oestrogeen minder, en tijdens de zwangerschap maak je daar natuurlijk massa's van aan. Denk dat het daarom anders voelt dan normaal.
Hogere pijngrens amehoela! Nee, was het maar zo! Alleen tijdens de bevalling kun je in een soort roes zitten waardoor je de pijn beter zou kunnen verdragen. Wat vervelend trouwens dat je galkolieken hebt