Voortekenen miskraam, ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suusjb, 17 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw
    Hi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn sinds begin dit jaar actief bezig met onze kinderwens en hadden onverwacht (zover dat kan als je actief bezig bent) na de eerste ronde al een positieve zwangerschapstest in handen. Afgelopen maandag was de eerste echo (7,5w), waarop helaas geen kloppend hartje te zien was. Qua grootte etc. meette het wel op 7,5 week dus ik denk dat het recent daarvoor is misgegaan.

Ik zit nu dus in de wachtfase totdat mijn lichaam het uit zichzelf gaat afstoten en vroeg me af of er bepaalde tekenen zijn waaraan ik kan herkennen dat mijn lichaam er mee bezig is en het bijna zou kunnen beginnen?

Mijn klachten zijn eigenlijk nog zo goed als hetzelfde als voor de echo en heb er eigenlijk weinig vertrouwen in dat mijn lichaam het zelf gaat doen, dus ben benieuwd naar ervaringen van anderen :)

2. BMZ

BMZ Actief lid

21 mei 2020
    440
    258
    63
    Vrouw
    Bij mij deed m'n lichaam helaas niks. Toen heb ik medicatie gekregen om het op te wekken (wilde het ook zo snel mogelijk afgerond hebben gezien mijn HCG bleef stijgen en ik echt ziek was). Medicatie deed ook niet alles en toen een curretage gehad..

3. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik ben er niet achtergekomen door een echo dus in die zin verliep het heel anders. Maar wil het wel delen hoe de miskraam begon en kwam. Ik kreeg opeens bloedverlies, eerst een beetje bij afvegen wat langzaam wat meer werd (tijdsbestek van een dag ongeveer). Toen kwamen er wat krampen bij.
    Na 2 dagen een echo gehad en toen miskraam in werking gezien (zoals ze het noemden). Maar zag het vruchtzakje en vruchtje dus wel op de echo. Dag erna heel veel krampen heftiger dan menstruatie, beetje beginnende weeën bij een bevalling. En toen kwam het eruit. 2 dagen later was op de echo een schone baarmoeder te zien.

Sterkte deze tijd. Blijft zoiets heftigs hoe ver je ook was, hoe kan je ook bezig was...een miskraam is altijd heftig.
    Ik hoop dat het spontaan mag komen

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Als eerst heel veel strekte.

Bij mij begon het ook met oud bloed, toen vers, icm krampen en rugpijn. De krampen worden vergeleken met weeen. Geen idee hoe dat voelt aangezien ik alleen maar miskramen heb gehad. 1 curretage omdat het niet op gang kwam.

5. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw
    Thanks voor je reactie en wat naar zeg! ik heb nu inderdaad ook dat ik er het liefst zo snel mogelijk vanaf ben. Heb eigenlijk donderdag contact met mijn verloskundige om te bespreken hoe verder, maar denk dat ik op maandag al ga bellen. Merk vooral dat het wachten (en daarbij niet perse vertrouwen op je lichaam) ook best slopend is

6. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw

Wat naar dat je het ook mee hebt moeten maken. Het blijft inderdaad altijd heftig denk ik en het was voor mij ook iets waarvan ik eigenlijk dacht dat het mij niet zou overkomen, ondanks dat je weet dat de kans redelijk groot is en je er wel een beetje rekening mee houdt

7. Zwaangerevrouw

Zwaangerevrouw Actief lid

22 sep 2021
    138
    88
    28
    Vrouw
    Hoi
    Hier kwam het niet vanzelf, ik weet niet of je slank gebouwd bent, maar dan schijnen de ervaringen beter te zijn met de pil die je kunt innemen voor uitdrijving.
    Je kan mij even Prive vragen hoe en wat als je het gaat nemen. 2x gebruikt.

Deel Deze Pagina