Hallo Allemaal, Mijn vriend en ik zijn vanaf januari t/m mei bezig geweest met een kindje proberen te krijgen. Ik was gestopt met de pil en we hadden regelmatig gemeenschap met elkaar. Het was ons in die periode nog niet gelukt en ineens zegt hij ik weet niet zeker of ik het nu al wil. Nou toen dacht ik we moeten het wel allebei willen dus ik weer aan de pil gegaan, maar nu een paar maanden later wil ik het nog steeds heel graag! En ook mijn vriend heeft het steeds over zwangere vrouwen. Nu is laatst ook bij mijn vriend de ziekte narcolepsie vastgesteld en hij is nog niet ingesteld op de juiste medicatie. Ik weet echt niet goed wat ik moet doen. Stoppen met de pil, want de kans dat we meteen zwanger zijn is klein de vorige was het na 5 maanden ook nog niet raak. Of toch nog aan de pil blijven en voorlopig nog geen kindjes voor ons. Wat te doen, wat te doen?!?!
Hij wil wel, maar hij twijfelt. En ik twijfel dus omdat hij het niet zeker weet. Want ik wil het dolgraag!
Dit is iets waar je samen over moet beslissen maar hou wel voor ogen dat je lichaam tijd nodig heeft om te ontpillen en het gemiddeld toch een jaar duurt voordat je zwanger bent. Met dat voor ogen zou je een gesprekje kunnen aangaan. Natuurlijk zou het ook eerder kunnen maar kijk naar de toekomst en of je relatie stabiel genoeg is...
Dit is een beslissing die jullie samen moeten nemen. Persoonlijk zou ik niet meer aan de pil gaan. Condooms kan ook tot hij er voor wil gaan. Zo moet je niet weer gaan hormonen slikken en daarna ontpillen. Maar je vriend moet er ook achter staan natuurlijk.
lastig. ik zou in elk geval goed gesprek met elkaar aangaan hierover. In tussentijd zou ik niet weer met de pil beginnen je weet nooit hoelang het dan duurt voordat je zwanger bent, ik zou wel veilig vrijen met condooms dan.
Onze relatie is zeker wel stabiel. Misschien binnenkort maar weer even een balletje opgooien dan maar...
Warm houden... en niet te veel zeggen over de '' vruchtbare'' tijd dan worden mannen bang onder druk te presteren...