Wie heeft de ultieme tip tegen vocht vasthouden? Bij mijn dochter had ik het ook en toen hielp helaas helemaal niks! Nu heb ik savonds alweer geen enkels meer en mijn horloge pas ik vaak al niet meer. Alles is opgezet! Ik zou toch willen proberen het beperkt te houden, voor zover mogelijk.. maar moet ik daarvoor echt zoutloos gaan eten ofzo?
Ik heb geen ultieme tips, maar wel kleine tips: veel drinken, weinig zout, vochtafrijvende dingen eten, zoals bleekselderij, voeten omhoog leggen.
Ja bleekselderij had ik de vorige keer ook geprobeerd, maar vind het zoooooooo vies! Als je het kookt zoals in soep werkt het dan nog wel?
Dat gaat helaas ook niet door BI en door voorweeen als ik ook maar iets teveel doe... En zelfs als ik een dag nauwelijks iets doe heb ik savond enorm dikke enkels enzo.. Echt balen!
De volgende tips kan ik in ieder geval wel wat mee: *Veel drinken... morgen maar eens flessen water in de koelkast leggen *Minder zout... tijdens koken gebruik ik al nauwelijks zout, maar zo nu een dan wat chips laat ik ook maar staan. *Bleekselderij... moet alleen nog uitvogelen hoe ik dat enigsinds smakelijk kan maken. *Voeten omhoog... gebeurd meestal al. Werken komkommers niet ook vochtafdrijvend?? Iemand die dat weet?
Bij vocht in benen en voeten: steunkousen. En voldoende blijven bewegen, hoe moeilijk dat ook is. Ze zeggen dat brandnetelthee vochtafdrijvend werkt, maar ik weet niet zeker of dat ook daadwerkelijk zo is. Veel blijven drinken en zoutloos eten lijken me nog het meest effectief. Let ook op alle verborgen zouten in je eten (brood, kant-en-klare soepjes etc)
ik heb lastg van hoge bloeddruk en houd ook heel veel vocht vast ..net wat jij zegt vooral s'avonds is het niet normaal meer ... ik drink nu bijna 2,5 liter water en 3x daaags venkelthee (is vochtafdrijvend) en ik eet elke dag een handje vol walnoten en gedroogde abrikozen 3 op een dag en het is s'avonds wel minder nu ...hoop dat je er wat aan hebt
Ook ik heb helaas sinds afgeopen weekend een paar voeten waar een olifant jaloers op is Wel al een tijdje dikkere enkels gehad, maar nu kan ik zelfs mijn tenen niet meer buigen zo straks staan ze van het vocht Brandnetelthee heb ik geprobeerd, maar daar ga ik bijna van over mijn nek, dus ik lees mee
Op je linker zij slapen! dan is je doorbloeding naar je placenta en zeer belangrijk naar je eigen nieren beter. Zodat er meer vocht afgevoerd wordt. Liefs
Ok, daar had ik nog nooit van gehoord. Maar door maagzuur kan ik alleen nog maar op mijn linkerzij slapen, dus dat werkt vooralsnog niet bij mij.
Hier ook sinds een paar dagen plofenkels....ik heb gelezen dat voeten omhoog en regelmatig bewegen de beste remedie zou moeten zijn. Toch die brandnetelthee maar eens proberen. Volgens mij werken prei en asperges ook vochtafdrijvend.
hey Het klinkt oubollig, maar steunkousen zijn wat mij betreft de ultieme tip! Sinds ik zo's zwangerschapspanty heb, heb ik veel minder last van dikke enkels en pijnlijke benen. Helpt ook tegen rusteloze benen en spataderen. Ik weet het, het klinkt onaantrekkelijk, maar is echt de moeite waard. Sterkte
Ik zweer hier ook bij! Merk ook goed het verschil als ik op een lui dagje mijn steunkousen niet aan heb.... vooral 's avonds dan last van vocht en rusteloze, pijnlijke benen. Met die dingen aan: nergens last van! Heerlijk!