Hoi, Ik ben niet zo moeilijk met eten en ik eet dus gewoon Chinees van de afhaalchinees. Mag ik dit nu ook nog opgewarmd eten? (Vóór mijn zwangerschap deed ik dat regelmatig) Ik zit niet te wachten op reacties als 'ik warm Chinees nooit op want je weet niet hoe lang het staat/wat erin zit etc.' maar ik vraag me gewoon af of het een (extra) risico inhoudt voor de zwangerschap. Iemand hier een idee over?
Als je het niet te lang hebt bewaard en vooral gloeiend heet laat worden, lijkt het mij geen probleem.
De verloskundige zei bij mij dat je helemaal geen kliekjes mag eten, maar dit vind ik wat te gek. Als ik op maandag heb gekookt zet ik het gewoon direct koud en eet ik het op dinsdag ook nog (wel goed verhitten). Bij Chinees zou ik dit zelf niet doen, ik ga ook nog wel halen maar eet het dan alleen die dag. Eerder deed ik dit wel hoor, maar omdat de VK dit zo specifiek zei doe ik het met afhaal eten maar niet.
Bedankt voor jullie reacties. Helemaal geen kliekjes eten..? Dat zijn echt van die dingen waarbij ik me afvraag of de verloskundige dan voor me komt koken, ofzo Wij eten regelmatig uit de vriezer, ook omdat ik soms weer misselijk word van kookluchtjes. Dus áls ik kook, en het is rijst of pasta, gaan er gewoon een paar porties de vriezer in en die eten we een weekje later ofzo..
Ja bijzonder he? Volgens mij gaat listeria sowieso dood bij 100 graden, anders zou de chinees in Nederland uberhaupt niet kunnen blijven bestaan denk ik (lang leve de wok!). Maar goed kliekjes waren volgens haar ook niet goed als ik het goed zou verhitten, nou als je gewoon schoon met je eten omgaat en het goed koelt en vervolgens goed verhit voordat je gaat eten is er volgens mij niets aan de hand hoor
Ik warm het gewoon op hoor. Gisteren hebben we toevallig nog chinees gehaald en dat eten we morgen weer, want het was uiteraard weer veel te veel .
goed koud bewaard lijkt t mij geen probleem.. Ik pak hier ook wel eens een kliekje uit de vriezer en laat dat gerust op t aanrecht ( schijnt ook niet bijzonder goed te zijn...) ontdooien..
Heb ook nog nooit gehoord dat je geen kliekjes mag eten, gaat wel erg ver hoor. Hier zeiden ze alleen dat je aangebroken dingen zo snel mogelijk moet opeten. Gewoon goed verwarmen dat chinese eten en dan kan er toch niks gebeuren lijkt me.
Ik warm ook kliekjes op hoor, ook Chinees of iets anders wat je kan afhalen en opnieuw kunt opwarmen. Ik warm alleen geen spinazie opnieuw op maar dat is meer iets van vroeger uit dat het niet mocht of zoiets. Als je het goed heet opwarmt, zie ik echt geen gevaar alle micro organisme maak je dan gewoon dood.
Spinazie mag je gerust opnieuw verwarmen, dat idee van vroeger is ook alweer achterhaald. Niet bij te houden he Volgens mij kun je alles gerust opwarmen, als het maar door en door heet wordt. Bij verwarmen in de magnetron is het belangrijk even goed te roeren en dan nog even op te warmen omdat de magnetron niet gelijkmatig verwarmd.
Ook wel chinees opgewarmt hoor. Lekker. Goed verhitten is er niks aan de hand dacht ik. Spinazie is een nitraatrijke groente. Als je verse spinazie en diepvries spinazie die je al een keer gekookt hebt opwarmt kan de nitraat omgezet worden in nitriet.