Hoi, ik heb met mijn liefste al 3 schatten van kinderen. Ze zijn 5 jaar, 2,5 jaar en 1 jaar. Mijn man wil zeker nog wel een vierde en ik mag de doorslag geven of we wel of niet meer voor een vierde gaan. Ik twijfel omdat we nu in een stijgende lijn zijn met slaapjes overdag. Nog maar een kind in de luiers. Met een vierde zijn we nog langer in de kleine kids, maar aan de andere kant: nu zitten we toch al in de flow, even doorzetten en de vierde is ook zo weer groot (als het allemaal lukt natuurlijk!!) Nog meer moeders die deze twijfels hebben of de knoop hebben doorgehakt?
Ik zou je gevoel volgen. Ikzelf hou wel van een groot gezin, maar vriendlief iets minder. Ikzelf zou voor een vierde kiezen, maar je moet doen wat je hart ingeeft.
Ja als we er wel voor zouden gaan dan wil ik zeker niet lang wachten. Ik ben nu nog lekker jong 28 jaar en dan zou ik met m'n 30e klaar zijn! Maar het is nu soms al druk en weet niet hoeveel extra drukte een vierde zou zijn. Graag hoor ik verhalen van meiden die een vierde hebben en wat hun ervaring is. Positief maar ook negatief mag hoor! 😉
Dit is mijn 4e zw. helaas de oudste overleden. de jongens die mij mogen zijn zijn nu 7 en 5 tussen hen zit 2 en half jaar. Nu 5 jaar later mogen we dan toch nog een wondertje verwelkomen. ik vond de peuter en baby bij elkaar leuk en zwaar. maar dit nu zo veel jaar later is ook wel heel bijzonder. te meer ook omdat de 2 jongens nu bewust mee maken dat mama een baby in de buik heeft.
Als het om de flow gaat dan zou ik ervoor gaan. Wij hebben hier nog de twijfel voor een derde. Bij ons wordt de twijfel met name bepaald omdat we het nu goed hebben. We hebben 2 gezonde kinderen en het is zo in balans. Stel dat we kiezen voor nog een kindje en dat kindje zou iets ernstigs mankeren, ik ben gewoon wat bang voor de gevolgen die ook minder leuk kunnen zijn.
Ukkies, die gedachte over een kind erbij als je nu gezonde kinderen hebt hadden wij ook. Toch was dat maar even en die gedachte hebben we snel weggestopt. Gelukkig hebben we nu 3 gezonde en blije kinderen. Het zou weer een jaar zwaar worden weer zwanger en dan met 3 kids rondlopen. Ook het eerste jaar dat iedereen moet schikken naar elkaars ritme. Baby aan schooltijden en thuis aan de slaapjes van baby. Lastige dilemma's
Hier lang getwijfeld voor een 3e - uiteindelijk de natuur wel laten beslissen. Wij hadden het ook zo goed met twee kindjes, alles in balans, uit de luiers, uit de dutjes, ... ik ben ook al 34 dus lang wou ik niet meer wachten. Nu zijn we al helemaal ingesteld op een 3e maar ik zie het wel heel druk worden gezien ik full time werk. We hebben wel heel rationeel gedacht en gevoel tov verstand afgewogen. 't is niet zomaar een kindje dat je er bij neemt vind ik, maar een volwaardig lid van je gezin dat recht heeft op evenveel liefde, aandacht en zorg. Ook financieel is het toch een extra kost. Hoe moet het met de kamertjes, de auto en dergelijke. OK't zijn materiële zaken maar toch niet zo evident vind ik. Hangt er ook van af wat je echt wil in het leven, en of je echt doodongelukkig zou zijn als het 'maar' bij drie kids blijft. en of je je nog dezelfde vrijheden en dingen wil kunnen permitteren dan nu. 'k zou dus niet zomaar zeggen volg je gevoel, maar doe wel waar je je goed bij voelt. 't is een moeilijke keuze vind ik