Beleg op de ontbijtboterham .....

Discussie in 'Voeding' gestart door Inez01, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje ( 1 jaar en 2 dagen) krijgt nog steeds als ontbijt een papfles met Bambix. Zo langzamerhand zal dit toch wel vervangen worden door een boterham met een bekertje melk. Tot op heden wil hij dit nog niet. Brood lust hij wel graag, want 's middags eet hij er in een raptempo 1,5 a 2 op.

Wat ik me afvraag is wat jullie voor beleg doen op die ontbijtboterham. Ik weet dat hij in principe alles mag hebben. Zelf ben ik gewend te ontbijten met zoetigheid, maar wil dat mijn zoontje nog even onthouden ( die tijd zal nog wel komen dat hij bv hagelslag of chocopasta op brood wil). Nu kan ik wel worst of kaas geven, maar dat vind ik zo vreemd. Misschien komt dat omdat ik zelf 's ochtends geen kaas of worst wil.
    Tussen de middag krijgt hij soms op de 2e boterham wel iets van zoetigheid als appelstroop of jam.

Kortom wat doen jullie?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hihi.. zo zie je maar weer dat iedereen anders is. Bij mijn zoontje (bijna 1) wisselen we het af: pap en een boterham. En wat doen wij op de boterham?
    - alle soorten worst (cervelaat bijvoorbeeld)
    - leverworst
    - kaas
    - smeerkaas
    - smeerbare brie
    - kwark
    - philadelphia
    - gestampte muisjes
    - pindakaas
    - chocoladepasta (waarom wel jam en stroop en geen chocopasta?)
    - appelstroop
    - jam
    - geprakt fruit / avocado
    - etc

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier wisselen we ook af. Tegenwoordig krijgt hij een halve boterham hartig (smeerkaas, smeerworst, gewone kaas, plakjes worst), en een halve met zoet (jam, appelstroop, pindakaas, kokosbrood, chocopasta, vruchtenhagel, honing. Wel dun laagje).

Dit half om half, omdat hij dan wat beter eet.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik wissel ook af, op elke helft van de boterham doe ik wat anders. net als Deepfreeze.

Deel Deze Pagina