Wij hebben (bijna) 2 dochters en 1 zoon. Ik kom uit een gezin met 2 meiden en 2 jongens. Mijn man heeft 1 zusje.
Wij hebben 2 jongens Mijn moeder heeft 1 broer en zelf 2 dochters Mijn vader heeft 2 zussen en 4 broers en zelf 3 dochters en een zoontje* Mijn schoonmoeder heeft 2 zussen en 4 broers en zelf 2 zonen Schoonvader heeft 2 zussen en 1 broer en zelf 1 zoon Mijn zwager en schoonzus 1 jongen en 1 meisje Hier zijn de jongens in de meerderheid.
Mijn ervaring (en wat ik om mij heen zie) is dat een gezin met kinderen van hetzelfde geslacht toch makkelijker is. Kinderen hebben meer aan elkaar omdat ze meer dezelfde interesses delen of meer overeenkomsten hebben. En ook later zie ik 2 of meer zussen of broers vaak een sterkere band hebben dan broer en zus. Ik denk dat voor ouders beide geslachten misschien leuker is. Dat je het beiden meemaakt.
Even kijken: wij hebben 2 meisjes en 1 jongetje*, mijn partner heeft nog een derde (oudere) dochter, zij heeft twee zoontjes. Ik heb nog 1 zusje, mijn zusje heeft alleen jongens Hij komt uit een gezin van 5 jongens en 2 meiden, daarvan geldt dat bij de broers en zussen met 2 kinderen er steeds 1 geslacht is. Bij degenen met 3 kinderen is het eerst 2 van het ene en de jongste is dan het andere geslacht. Mijn moeder komt uit een gezin van 11 (4 dochters en 7 zonen), mijn vader uit een gezin van 5 (2 dochters, 3 zonen). Schoonmoeder uit een gezin van 3 (2 dochters, 1 zoon) en schoonvader uit een gezin van 5 (4 zonen en 1 dochter) Maar ja, vroegâh had je natuurlijk veel grote(re) gezinnen waardoor je beide geslachten meer verdeeld had over de gezinnen.
Het is ook maar net welke groep je gaat bekijken bij mij. Mijn kinderen zijn 2 jongens. Man en ik komen uit een broer/zus gezin. Onder vrienden hebben wij veel met kinderen die dan hetzelfde geslacht hebben dus alleen jongens of alleen meiden in hun gezin. Maar op school is het een mix van zowel jongens als meiden in een gezin....dus of die verhoudingen anders liggen weet ik niet. Wel denk ik bij meer kinderen zoals vroeger die grote gezinnen was de kans wel groter op een gemengd gezelschap.
Hier 50/50. Een meisje en daarna een jongen. Ik kom uit een 100% gezin. Mijn zus en ik zijn de enige kinderen van mijn vader en moeder. Bij ons gezin van vroeger is er alleen geen biologisch component
Haha, dat lijkt me toch toeval . Ik zie hier juist heel veel gezinnen met 2 kinderen van gelijk geslacht. Maar als er een derde bij komt lijkt dat dan juist vaak weer van het andere geslacht te zijn Hier ook, wij hebben 2 jongens en een meisje.
Zelf heb ik een zoon en een dochter. Ik kom uit een 100% gezin want heb een zus. Mijn zus heeft 2 jongens Mijn man is tweeling en heeft dus zijn tweelingbroertje en oudere zus. Broertje van mijn man heeft 2 jongens. Mijn vader heeft 2 broers Mijn moeder heeft 4 broers en 2 zussen Schoonvader 2 zussen, 1 tweelingbroer Schoonmoeder 1 zus, 2 broers Erg verdeeld bij ons eigenlijk.
Man heeft 3 dochters met iemand anders en samen een dochter en zoon. Hij komt uit een gezin van 4 jongens en ik uit een gezin met 2 broers. vader heeft 1 broer. Moeder heeft 2 broers. Schoonmoeder heeft 1 broer en schoonvader 3 zussen.
Hier is het 80% jongens & 20% meisje(s) Zelf heb ik alleen maar zussen & mijn man alleen maar broers. Mijn vader was gemengd (2 jongens & 1 meisje), bij mijn moeder voornamelijk meiden (9 stuks + 1 jongen)
2 meiden en 1 jongen onze broers hebben allemaal nog geen kinderen dus daar kan ik niks over zeggen. mijn man komt uit een gezin van 5 jongens Ik heb 2 broers
Ik kom uit een gezin van vier meiden. Alleen de oudste twee hiervan (waaronder ik zelf dus) hebben tot nu toe kinderen. Wij hebben allemaal jongens gekregen; ik 1, mijn zus 3