nou laatst vertelde een mevrouw van het CB 5 voedingen overdag zit je goed... (klinkt in mijn oren + 1 in de nacht/vroege ochtend) dan geef je rond 10 uur half 11 laatste fles en snachts MAG ze 6-7 uur doorslapen waarna ik dacht, en als ze moe is en langer wil slapen? nou net even zo'n info nr gebeld en uitgelegd want mijn puzzel kwam niet uit, zoals vandaag... half 6 smorgens 1e fles overdag om de 4 uur, dan is t half 10, half 2, half 6, half 10 en... half 2 in de nacht nou dan klopte dat wat die vrouw zei met " dan is dat voor jullie ook wel lekker om 10 uur ongeveer laatste fles" ook niet!! nou blijkt dat 5 voedingen voldoende zijn en de 6e is extra... AAAHA! volgens mij heeft nienke ook wel genoeg aan die 5 want we moeten haar elke keer rond half 12 wakker maken voor die laatste fles! ergens heeft ze al dag nacht ritme, word het donker dan duikt ze in n diepe slaap! word t langzaam licht, word ze langzaam wakker!!! ze slaapt nu dus al gemiddeld 6 uur (soms 5,5 soms 6,5!, gerekend vanaf die laatste fles, dus wie weet wat er gebeurd als we vanavond half 10 die laatste fles geven! ik heb zo een gevoel dat ze dan nog langer slaapt!) maar hoi wat kan dat toch een puzzell stress opleveren... was blij dat ik nu eindelijk een fijne vrouw had die zei, en als je haar half 10 fles geeft, half 11 op bed legt en ze word pas om 6 uur wakker NOU dan is dat zo! eindelijk s duidelijkheid! 12-06 hebben we 1e afspraak met CB bij de arts! ik denk dat ze dan misschien al vaccinatie krijgt, omdat ik laatst hoorde dat kinkhoest heerst!
Fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Ja, het is en blijft puzzelen met die voedingen. Vaak is het ook een kwestie van dingen uitproberen. Wat het CB zegt zijn adviezen dus je kan zelf als moeder ook kijken wat werkt en wat niet. Lekker dat het dag-nachtritme erin zit. Hoop idd dat ze nu langer doorslaapt 's nachts, is voor jullie ook wel zo lekker
whahaha nou en daarnet had ze half 10 fles kom half 12 ff bove spieken is miepie nog gewoon wakker! dus ik moest nog p boodschap hup ff inpakken in n trapzakj in de wagen en mee! leg je dr in bed begint ze weer te jammeren en wat te huilen.. over 20 minuutjes maar s kijken of ze nu eindelijk s slaapt ook zo leuke richtljn van CB in t boekie " gemiddeld is een baby 45-60 minuten wakker inclusief flestijd" nou die van mij is soms gewoon 2 uur wakker hoor toch gezellig! kan best zijn dat ik r om half 2 dan "wakker maak" voor een voeding en dat ze die half slapend opdrinkt en weer verder slaapt tot half 5/half 6 ofzo ...
Ik begrijp niet zo goed waarom je voedt op de klok. Dat werkt toch helemaal niet? Waarom kijk je niet gewoon wanneer je dochter honger heeft? 3 uur na een fles verwachten dat ze nog gaat slapen? Dan kun je toch beter direct een flesje geven (gezien ze jammert) en dan slaapt ze vast veel lekkerder (en langer)!
Voeden op verzoek werkt niet voor iedereen hè Ik heb ook altijd op verzoek gevoed, omdat dat voor zoon en uiteindelijk voor mij het beste werkte. Vriendinnen van mij zweren weer bij voeden op schema en hun kindjes doen het daar weer goed op.
Mijn vriendin voedde ook op de klok maar haar zoontje sliep dan ook van voeding en moest ze 'm meestal wakker maken na 4 uur. Maar in geval van ts zou ik na 3 uur gewoon lekker een flesje geven en dan haar laten slapen. En vooral geen boekjes gaan lezen wat een baby doet volgens het boekje, gewoon lekker naar je kindje kijken. Honger=eten, moe=slapen en tussendoor lekker knuffelen.
Nee klopt, maar ik had al in eerdere onderwerpen van TS gelezen dat haar baby slaapt op "eettijden" en honger heeft op "slaaptijden"... Dat lijkt me dan weer niet zo werken...