Ik ben zo moe... Mijn lieve mannetje van 14 maanden is om 4 uur wakker.. Hij was altijd al vroeg wakker,om 6 uur en de laatste tijd om 5 uur. Hij gaat dan huilen en staat in zn bed,ik leg hem dan neer en zeg dan,,ga maar weer lekker slapen schat het is nog te vroeg,, maar hij gaat meteen weer rechtop staan en begin weer te huilen. En dat wel 10 x Uiteindelijk ga ik maar naar beneden,omdat iedereen anders wakker wordt,man en zoon van 4. En vind het ook sneu voor de buuren. Dan maar baby tv op en ik probeer nog wat te slapen op de bank. Maar vanacht was het 4 uur en ik dacht,ja dag ik ga echt niet beneden zitten! Heb hem weer een paar keer neer gelegt,getroost enz. Maar hij werd niet rustig,krijsen huilen een uur lang. Uiteindelijk maar weer er uit gegaan. Ik kon er niet meer tegen dat gejank! Heb alles wel geprobeerd! Drinken,bij me in bed nemen maar hij gaat niet meer slapen! Ik weet dat hier geen gouden tip voor is,maar wil gewoon horen dat ik niet de enige moeder ben die dit heeft! Soms zeg ik het tegen vriendinnen met kinderen en daarbij gaat het altijd 'goed' slapen geweldig! Moeders zijn nooit moe en vinden alles heeerlijk! Nou ik dus niet. Ik hou zo veel van mn mannetje maar dit soort dingen vind ik echt zo kut!! Haha
Hier een medestander Mijn dochter wordt (bijna) elke nacht om 3 of 4 uur wakker. Ze blijft dan minstens een uur wakker en gaat dan weer slapen. Vannacht heeft ze gelukkig door geslapen! Geen tips helaas... Ik hoop dat het een fase is.
Mijn zoon is net 14 maanden en sinds een week ofzo ook steeds 2 uur lang wakker 's nachts. Vermoeiend he! Zal wel weer zo'n leuke fase zijn. Hopelijk gaat het snel over!
Hahaha ik snap je hoor! Heel vervelend. Mijn regel is 1 methode kiezen en consequent blijven. Vaak heeft het een paar dagen nodig om te wennen. Wij hanteren bij onrust 's nachts ( voor 6u) de 5 min methode, max 10 min. Gaan er steeds heen maar halen haar er niet uit!! En je zou kunnen nagaan of hij geen ooronsteking heeft..
Welkom bij de club. Hier ook al weken zoet mee. Enige wat hier helpt is hem in een campingbedje op mijn slaapkamer te leggen. Niet ideaal maar heb alles al geprobeerd. Zou personlijk alleen niet naar beneden gaan en de tv aanzetten. Dit is natuurlijk veel leuker als slapen... Probeer het zo saai mogelijk te houden voor je kindje. Meer tips heb ik niet sorry...
Oh een mega groeispurt, wat geef je te drinken? Hier ging hij meteen weer slapen na een lekkere fles melk. Met 17 maanden was het over.
Hier ook zo'n vroeg vogeltje. Ik moet altijd lachen wanneer ik vriendinnen hoor mopperen dat hun schat al op 7 uur wakker was ipv de normale half 9. Die van mij is standaard wakker tussen half 6 en kwart voor 6. Eerder als hij ziek is, en soms rond half 7 als hij erg moe was overdag's . Ik ken het dus. Zelf hebben we al van alles geprobeerd. Meer eten overdags/savonds in de hoop dat hij wat meer verzadigd is. Overdag's drukker zijn zodat hij flink moe is. Helaas pindakaas. Ik leg me er maar bij neer.
hier ook sinds 2 dagen en ze is net geen 8 maanden. Snap er ook niks van ze werd vannacht om 3 uur wakker dan neem ik haar bij mij in bed tot ze weer slaapt maar dit keer wilde ze ook nie bij mij draaien draaien lachen..ik kon haar niet in bed laten en laten huilen want me man had vroege dienst. Na anderhalf uur sliep ze pas laat dit pleaseeee een fase zijn het is echt slopend
mijn zoontje is wel een goede uitslaper, maar heeft ook van die fasen...op het moment weer, 6 uur!!! Nou dat hier echt midden in de nacht haha, maar ik neem hem bij mij en hij slaapt meteen verder tot 8 uur. Ik denk wel dat er bij hem toch iets achter zit, bang voor iets misschien. Als ik hem naast mij leg pakt hij mij helemaal stevig vast en valt dan in slaap.
dat probeerde ze hier ook.. maar ik verdom het om voor 7 uur beneden te zitten. dus dan jankt ze de boel bij elkaar.. jammer dan. ik ga er een paar keer heen, terug leggen. maar na een paar keer houd dat wel op. ik slaap sowiso met oordopjes, en dan gaan beide deuren dicht en zoekt ze het maar uit. man gaat er dan wel even uit om te troosten, maar ik kan dr niet tegen.. heeft hier een weekje geduurd trouwens. nu slaapt ze van 19.30 tot 8.30.. dus ik klaag niet.
Ik zit nu al 2 maanden in deze 'fase'. Zoonlief wordt om 4.30 / 5.00 uur wakker in plaats van om 6.30 / 7.00. Wij nemen hem bij ons in bed, houden het inderdaad ook zo saai mogelijk en vaak slaapt hij dan nog wel even een half uurtje. Maar soms ook niet. Als hij dan wakker wordt wil hij vaak echt niet meer slapen en dan is het dus licht aan, maar we blijven in boven in onze slaapkamer. Ik weet dat het geen honger is, want we hebben meerdere keren nog een flesje gegeven, maar dan is het daarna weer huilen.....tot het licht aan gaat dus. We blijven dus op onze slaapkamer tot ongeveer 6.15, want dan gaan we rustig aan aankleden en naar beneden om te ontbijten. Onze 'regel' is zeg maar, niet eerder dan half 7 naar beneden. Vanmorgen heb ik wel besloten om het nog een maandje aan te kijken. Als deze fase dan nog steeds niet voorbij is, ga ik kijken of ik overdag iets aan zijn slaapjes kan doen. Kijken of we dan op die manier het patroon kunnen doorbreken. For the time being gaan wij ook maar op tijd naar bed, uiterlijk 21.00 uur liggen wij er ook in. Zo is het dan nog wel redelijk goed vol te houden
Hier hetzelfde! Mijn zoontje is altijd een vroege vogel geweest: rond 6u opstaan.. maar de laatste tijd komt hij vaak al om 5u. Hij huilt niet, hij is gewoon hartstikke wakker en heel erg vrolijk. We proberen van alles om hem langer in bed te houden, maar tot nu toe werkt niks..
wow ja das ook een manier om het te benaderen...blij dat je mijn moeder niet bent. Vervelend he die kinderen die expres vroeg wakker worden om mama te pesten....het zou verboden moeten worden.
Ik hoop zo hier een goede tip te lezen, ik zit er zelf ook middenin Het duurt voor mijn gevoel al een eeuwigheid. Als ik de tijd zou moeten laten afhangen van de wallen onder mijn ogen zou ik het nog langer inschatten Gelukkig gaat mijn man er ook vaak uit en vaak valt mijn zoon na een half uurtje/een uurtje wel weer in slaap. Om vervolgens om 6 uur weer klaar wakker te worden Wij blijven er trouwens bijzitten tot dat hij slaapt. Het liefst zou ik hem ook 5 minuten laten brullen, en daarna 10. Dat deed ik met zijn middagslaapjes ook als hij lastig in slaap kwam en dat heeft gewerkt. Maar aangezien we iemand in huis hebben kan ik het tegenover die loge niet maken Ik hoop dus maar dat het een fase is en dat het snel overgaat. Zo niet dan ga ik toch de 5/10/15 minuten regel toepassen. Drinken, muziekje, of zingen helpt hier ook niet trouwens. Hij is om half 4 gewoon klaarwakker
Misschien wat streng verwoord, maar ook hier hanteren we voor 7 uur is het geen tijd om op te staan. Als ze eerder wakker is brabbeld ze wat en soms schreeuwt ze inderdaad ook even. Wij gaan er niet direct naartoe, ze moet ook leren dat het nog geen tijd is. Als het lang duurt gaan we even kijken, leggen haar recht, geven een knuffel en gaan weer weg. De ene keer slaapt ze toch nog even verder en een andere keer niet. Na zeven uur gaan we naar beneden voor de fles. Heb niet het idee dat we haar hier erg slecht mee behandelen.
Hier is het ook weer zover... Nu al 4 nachten drama maar ook met inslapen.. Overdag ook geen dutje meer ik ga als zoontje huilt er wel uit ff lekker in mijn armen troosten want hij gaat zover totdat hij spuugt dus die 5 min regel werkt hier niet.. Ben er nu na 4 nachten wel achter dat voor ons ff lekker mee op bed nemen ff knuffelen en na een half uurtje terug het beste werkt.. Ik hoop dat hij snel zijn oude ritme weer oppakt voorheen sliep hij meteen tot de volgende ochtend 8.00 dus heb eigenlijk niks te klagen maar als je het niet gewend bent is het zwaar en ik moet het alleen doen want man zit heel de dag op de weg dus wil dat hij een goede nachtrust heeft... Nu even afkloppen hij slaapt nu meteen zonder te huilen wel ff mopperen toen ik wegging maar dat was al over toen ik de trap afging.. Hopen dat hij een nachtje doorslaapt morgen weer Werken dag Succes allemaal!! Het is een fase fase fase...
ach ja.. die reacties had ik wel verwacht. ze vraagt toch om oplossingen? ik bied er een. wat to er mee doet moet ze zelf weten mijn kind doet het er prima op. ze is al bijna 2 he.. geen 2 weken meer.. ik zal lekker haar elke keer met baby tv belonen omdat ze vroeg wakker word.. dan weet ik wel hoelaat ik dagelijks beneden zit.. grapjas hoef ik dat maar 1x te laten doen in ons bed mag ze als ze ziek is.. ik wil gewoon slapen, en als zij daar anders over denkt; prima. Vanaf 7 uur ben ik de hele dag tot haar beschikking! ik vraag me wel af, wat er zielig is.. t werkt toch het zelfde als slaaptraining?! ik ga er een paar keer heen, daarna mag ze het uitzoeken. als ze begint met huilen sluit ik de dingen uit: honger, angst, vieze luier. t pijn huiltje is heel anders dan dat ze dan laat zien/horen, dus dat ik het ook niet.
Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen: "wij hanteren 7 uur als op staan tijd" of "ik verdom het om voor 7 uur op te staan" En de andere opmerkingen: "ik wil gewoon slapen", ja zij niet denk je...zo'n kind bedenkt dat om jou te pesten En wie heeft het over belonen met tv en slaaptraining. Ik doe beiden niet, ik hanteer ook 7 uur als tijd om wakker te worden, maar benader het toch wel even een tikkie anders dan jij. Buiten dat ik graag slaap, hou ik voor ogen dat mijn kind dat ook doet en dat er ws iets is. En daarmee kom ik tegemoet in de behoeften van mijn kind, niet om babytv midden in de nacht te gaan zitten kijken, maar wel om hem bij mij te houden wanneer hij verdrietig is.