Blijf een gejaagd gevoel houden steeds.

Discussie in 'De lounge' gestart door knap, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Ondanks ik hard werk aan de problemen. Lijkt het me niet te lukken om niet te piekeren ect ect. Elke keer schiet ik toch weer in het piekeren en voel me zo als nu gejaagd.
    Daar straks zat ik te denken zal ik alles eens op schrijven van die deed dit die deed dat en Ik deed dit en hoe en wat en hoe zo en hoe kan ik in nou toch eens gewoon gelukkig zijn zonder overval me zorgen om te hoeven maken. Het voelt zo zwaar.
    Veel gedaan om weer stabiel te worden maar wat ik ook doe elke keer lijkt het lijntje weer te knappen zo voelt het ook.
    En zeg ook vaak tegen me zelf geeft niet meis. Elke dag is er een morgen weer een nieuwe dag, en dan proberen we het opnieuw.

Misschien wil gewoon te veel. En hoe blijf je toch gelukkig met alles zonder te klagen of wat dan ook. Zo dat zo graag willen. Wie herkend het.

Ik weet dat ik depressie gevoelig ben bps hebt maar het lijkt gewoon allemaal niet te helpen en te werken. Zeg vaak niet piekeren maak je niet druk doe rustig adem in adem uit. ! Adviezen aan anderen schut ik zou uit me mouwen maar welk advies is eens goed voor mij wie heeft de tip om te leven zonder alle zorgen dag in dag uit te voelen en te proberen te begrijpen hoe laat je het eens los hoe! Wie heeft het juiste advies voor me.?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zijn je schildklierwaardes en je vitamine B12 en D al gecheckt? Die kunnen veel bijdragen aan het gejaagde gevoel en depressies.

Sterkte!

3. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Misschien heb ik de tip! Ik herken wat je schrijft! Ik ben jaren aan het zoeken geweest wat er nou aan de hand was. Veel energie, heel snel uitgeput, moeilijk slapen, veel piekeren, niet kunnen loslaten, snel overstuur, snel van slag, altijd gejaagd gevoel.
    Ik heb alle therapieën gevolgd, medicatie tegen depressie, medicatie tegen ADD, mindfulness, yoga, cognitieve gedragstherapie, noem maar op. Er is maar 1 ding wat bij mij geholpen heeft en dat is neurofeedback! Google daar maar eens op. Ik kreeg het volledig vergoed, inmiddels betaal je 1 helft van een sessie (45€). Ga uit van 20 sessies. Ik voelde me na 7 sessies een heeeeeeel ander mens. Ik ben nog steeds wie ik ben maar de dalen zijn minder diep, herstel makkelijker na een vervelende gebeurtenis, kan me veel beter concentreren. Kost even wat geld maar het resultaat is blijvend.
    Wens je heel veel succes meid want ik weet als geen ander dat het o zo zwaar is en maar weinig mensen zijn die je begrijpen.
    Liefs roos

4. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ook ik herken dit heel erg en sluit me volledig aan bij belleroos.
    Ben uiteindelijk ook terecht gekomen bij een praktijk die werkt met neurofeedback.
    Succes en je kan het

5. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Ik herken je probleem. Ik heb ook alles geprobeert om het gevoel kwijt te raken. Wat betekend dat je er 24 uur per dag mee bezig bent. En op die manier voed je het probleem juist. Ik was bezig met loslaten accepteren blabla, maar oh wat was dat moeilijk. Wat bij mij geholpen heeft is een nieuwe baan, nieuwe mensen en niet meteen erover praten met hen. Ik ben nu echt helemaal opweg naar vrijheid van die nare depressieve paniek gedachten. Natuurlijk heb ik wel eens een slechte dag maar dat hoort erbij, het is vallen en opstaan. Omdat ik het nog niet helemaal verwerkt heb praat ik er nog niet gemakkelijk over, maar ik heb al wel een afstand kunnen creeeren tussen mij en mijn "probleem". Ik heb dit ook met mijn psycholoog besproken en zij erkent ook dat juist het teveel bezig zijn met he probleem en erachter komen dat het niet werkt het je ook heel erg naar beneden kan halen en de gedachten krijgt van het gaat me noooit lukken hier uit te komen. Het is voor iedereen misschien anders. Maar werken en nieuwe dagelijkse situaties heeft een hele goede invloed op je geestelijke gezondheid. Je hoofd kan ook in een sleur komen en dan heb je teveel tijd om over dingen te piekeren en al gauw neemt het de overhand en lijkt er geen weg terug.

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Herken hier ook veel van, en ik leg mijzelf ook veel en veel te veel op, helaas...
    Neurofeedback, daar ga ik eens op googlen!

Maar...wat bij mij ook heel goed werkt is eigenlijk heel simpel:
    Capsules van Bional. Bional Vitaal.
    Daarmee zijn de scherpe randjes er echt vanaf gegaan.

Ik ga googlen ;)

7. knap

knap Niet meer actief

Even de tijd om te reageren pff de jongste ligt op bed oudste gaat binnen een half uur heerlijk even de rust in huis.

Vandaag wilde me vriend me even met rust laten maar ben gelukkig toch mee gegaan op familie bezoek merk dat ik dat ook erg kon waarderen even een andere omgeving even aan iets anders denken dan de ellende die ik voel.
    Zo als ik het gisterenavond omschreef zo voel ik het vaak. Moet en wil!! vooral elk dag door gaan met verder leven. En meer rust krijgen in mijn hoofdje. Denk dat ik op een keer punt staat een keer punt van acceptatie verandering en de weg die ik nu bewandel. Het is soms idd behoorlijk zwaar en soms kan ik me zelf idd knetter gek denken. Maar ik hoop in de toekomst dat ik gewoon gelukkig kan zijn met wat ik heb wat ik heb bereikt en fijn verder kan leven. Hoef geen bergen geld hoef geen super man. Hoef geen super kinderen gewoon een leven zo als bijvoorbeeld de overbuurvrouw. ( het gras is altijd groener aan de overkant) maar laat ik nu toch eens gewoon simpel te vrede zijn met wat ik dus wel hebt. De rest komt in stappen wel goed. hoop ik.:)

Bedankt voor de adviezen. En toch denk ik dat ik maar eens een prive boekje voor me zelf gaat schrijven wie weet lucht dat eens op als ik de kracht en de discipline er voor kan op brengen en dat boek stop ik dan weg en als ik me dan rot voel vul ik het aan met mijn gedachten kijken of dat me gaat lukken. Wie weet.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar! Ik zit sinds 2 weken thuis met zware paniekaanvallen... Ik ben nu ook 24 uur per dag ermee bezig en kan mijn gedachtes niet stoppen en word er heel verdrietig van... Ik lees dus even mee. Sterkte in ieder geval!

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Succes meid, goed dat je het van je afschrijft!

Deel Deze Pagina