Ik denk erover om te solliciteren op een functie waarbij het hoofdkantoor in Amsterdam staat, vlakbij het Weesperplein. Ik woon in de omgeving van Alkmaar en ben nu altijd binnen 10 minuten op m'n werk, en ben dus erg verwend wat dat betreft. Nu ben ik benieuwd hoe het verkeer zal zijn richting Amsterdam (via Haarlem of Zaandam), en of het te doen is, het rijden in de stad en parkeren. Ik weet verder nog niets over hoe vaak je geacht wordt om half 9 op kantoor te zijn, hoeveel dagen je thuis kunt werken etc. Ik weet alleen dat ik niet elke dag meer dan een uur aan een enkele reis wil kwijt zijn. En ook geen berg geld aan parkeerkosten. Wie van jullie heeft ervaringen met werken en parkeergelegenheid in Amsterdam? Ik hoor het graag, om mee te laten wegen in de beslissing om echt te gaan solliciteren.
Weesperplein valt onder centrum, parkeerkosten zijn hoog. Direct naast het Weesperplein zit een parkeergarage van Q park, kosten €6 per uur, dagkaart €30. Dan is het OV vele malen voordeliger. Hoe de drukte vanaf Haarlem is weet ik niet (vermoed dat dat via de A5 goed te doen is. Vanaf de Zaandam kant ga je file rijden vanaf de A8 tot coentunnel/zeeburgertunnel. Ik denk dat de laatste het minst file heeft van de 2 en net wat sneller is maar dan nog is het echt een file weg vooral met slecht weer. Ik weet niet hoe de treinverbinding is vanaf je huis? Als daar een trein rechtstreeks naar het Amsterdam Centraal gaat kun je daar de metro pakken en stap je op het Weesperplein uit. De verbinding is top! Ik heb 2 jaar op het Weesperplein op school gezeten en ging altijd met het OV (of de brommer met mooi weer).
Ik woon in Alkmaar en ‘s morgens vroeg van hier naar Amsterdam is gewoonweg niet.te.doen. Sorry mooier kan ik het niet maken. Je staat al vast bij Heemskerk, de Wijkertunnel, dan weer bij Haarlem, de A5 op en dan krijg je nog de tunnel Ik weet niet waar je precies woont bij mij in de buurt maar je kan beter de trein pakken die kant op.
Ik heb ruim 30 jaar in Haarlem gewoond en de A5 is drama. Ik werkte in Hoorn 5 jaar lang. Het liefst nam ik vanaf Haarlem de A9 richting Alkmaar en dan langs de vaart naar Hoorn. Dan deed je er ruim een uur over maar alles beter dan de A5, de Coentunnel en de A7
ik weet dat de tunnel de andere kant op vanaf noord altijd vast staat het centrum in en in de middag juist de andere kant op. Als ze via de A5 komt en A10 oost neemt dan heeft ze helemaal niets met de tunnels te maken. Maar hoe het stuk tot aan de A5 te doen is dat weet ik natuurlijk niet.
Parkeren is inderdaad duur als je werk geen parkeerplaatsen heeft. En ik vind Amsterdam drama om te rijden, zeker in de spits (ik kom vanaf de andere kant, maar volgens mij is het gewoon overal druk). OV werkt over het algemeen prima, ik zou dus voor het OV kiezen.
O nee. Maar dat stuk dan aan de ring waar De Hanos is. Weet je wat ik bedoel? Daar stond het ook vaak vast toen ik nog in Amsterdam Noord werkte en van de rechtbank (Parnassusweg) daarheen reed.
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik kom uit Limmen dus dat zal met de trein vanaf Castricum of Uitgeest dan het makkelijkst en snelst zijn. Dat is helder, zo unaniem. En wat als ik na de spits aankom? Is het rijden dan te doen? Of is het daar gewoon altijd druk? Ik weet niet of er een parkeerplaats is. Net zoals ik nog niet weet hoe er over (deels, bijvoorbeeld tijdens de spits en 1 of meerdere hele dagen) thuiswerken wordt gedacht. Heel soms zal ik vanuit kantoor wel een auto nodig hebben, maar dan kan ik beter naar Amstelveen of Duivendrecht rijden en dan met de tram naar Weesperplein wellicht. Of de stad door met het ov... Eerst maar eens solliciteren, en afwachten of ik op gesprek mag komen. Dan kom ik daarna wel weer in de lucht voor andere tips Bedankt voor het meedenken. Mocht iemand nog een handige p+r weten.....
In de ochtend die kant op ook? Dan staat de ring dus in de spits echt 2 kanten op vast. Dat wist ik dan weer niet maar ga nooit in de spits de weg op eigenlijk.
na de spits prima te doen! De ring is dan file vrij en in het centrum zelf rij je ook redelijk door (al is het er met alle aanpassingen qua rijrichting voor automobilisten niet beter op geworden). Grote risico dat je dan wel loopt als je werkgever geen eigen parkeerplaatsen heeft de qpark vol zit na de spits en buiten de parkeergarage is het bijna net zoveel geluk als de loterij om een parkeerplekken te vinden.
Ohhhh ik zou er zo niet voor kiezen om in Amsterdam met de auto te gaan rijden… Punt is dat er maar even iets hoeft te gebeuren en de boel staat vrij snel vast. Paar weken geleden moest ik even wat bij een collega afgeven en het regende. Dus hop iedereen met de auto en alleen al de stad inkomen duurde laaaaang. Wat @GossipGirlxoxo schrijft klopt ooo inderdaad. Ik zou echt voor het OV kiezen, of in ieder geval gedeeltelijk. Succes met je sollicitatie!
Ik heb gewerkt in centrum Amsterdam, keizersgracht en Weesperplein, beide niet te doen met de auto. Soms deed ik het wel eens omdat het noodzaak was, maar dan was ik daarna voor een lange tijd weer genezen.
Ik woon in dezelfde omgeving en werkte in dezelfde omgeving. Ik ging dus met de trein. Uiteindelijk na 5 jaar en een kind verder ben ik op zoek gegaan naar een baan in de buurt. Ik vond het toen als alleenstaande moeder niet te doen. Zonder kind vond ik het prima.
Bedankt voor alle reacties. Het zal dus, mocht ik aangenomen worden, het ov worden. Mijn kinderen zijn gelukkig al groter en vrij zelfstandig, en steeds zelfstandiger worden. Afhankelijk van hoeveel er thuis gewerkt kan worden en hoe flexibel ze zijn in de starttijden zal het ov wel te doen zijn. Ik ga een poging wagen! Bedankt voor het meedenken.
Buiten de spits vind ik het wel te doen met auto, maar dan wel heen én terug buiten de spits, niet een van de twee. Bij Parkbee kun je vooraf een parkeerplek reserveren, maar ze hebben niet altijd plek natuurlijk. OV heeft overigens altijd mijn voorkeur, maar soms is er wel eens een reden om toch de auto te pakken.
Ik werk in het centrum van amsterdam, naast een Q park. Mijn werkgever heeft gewoon qpark kaarten liggen, daar betalen wij niet zelf voor hoor. Ik hoef maar 1 dag per week naar kantoor dus prima te doen. Sta nooit in de file tijdens de spits, maar de stad zelf in komen….zo druk.