Tips voor 2e auto?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoi allemaal,

we hebben een grotere auto voor het vervoer van de kindern en willen onze 2e auto vervangen voor een andere. We willen een kleine auto voor woon-werk verkeer. Ik hoopte op wat tips.

Hij moet 4/5 deuren hebben, zuinig zijn en wel wat motorinhoud hebben (dus geen 1000 cc) en vlot optrekken omdat hij minimaal 4 dagen per week 120 km moet rijden (heen en terug van het werk). Hij moet ook wel een fatsoenlijke achterbank hebben voor het geval de grote auto kapot gaat of in onderhoud, zodat de kinderstoelen daarin kunnen (daarom ook de 4/5 deuren).
    Volkswagen is duur in aanschaf en in onderhoud dus eigenlijk liever niet. Verder geen frans merk.

Alvast bedankt

2. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Opel Corsa

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Toyota Yaris diesel. Het is onze gezinsauto en werkt super. De benzine -versie is denk ik minder geschikt, motor is minder gemaakt voor veel rijden.
    Mitsubishi en Mazda? Niet heel populair, daarom redelijk betaalbaar, wel betrouwbaar.

4. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ford Fiesta! Wij hebben de 1.2 versie uit 2010 en daar kun je de snelweg echt goed mee trotseren.

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben erg tevreden over Daihatsu. Daar zitten gewoon Toyota onderdelen in. Wel alleen maar als occasion verkrijgbaar.

Verder Hyundai? De Matrix of I(x)20.
    Suzuki Swift?

6. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Suzuki swift, die zijn top! En zien er ook nog leuk uit *vind ik*😁

7. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Een Fiat panda! Die van mij rijd op de snelweg 1 op 19/20 dus echt heel zuinig. Zijn in diverse uitvoeringen verkrijgbaar en heel betaalbaar qua wegenbelasting enzo.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zeg ook fiat panda. Heerlijke auto.
    We hebben onze de deur uit gedaan omdat mn man een lease kreeg en de ander auto nieuwer was, maar oh wat mis ik mijn fijne panda soms.
    Hoge instap, voldoende ruimte, goed wendbaar, in ons geval een city-knop die rijden in de stad en inparkeren makkelijker maakte, zuinig en reed heerlijk. En niet duur.

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Kom ik toch op een volkswagen uit. In ieder geval een 1,9tdi. Die zijn vlot en zuinig in gebruik. Wij rijden met onze golf 6 een verbruik van 1:23. Er wordt iedere dag vanwege werk een flink aantal uur in gereden en alleen door de stad. Mijn seat ibiza is ook een 1.9 tdi en rijdt 1:26. Beide auto's op diesel.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Waarom geen Frans merk ?

Wij hebben een peugeot 107 en die bevalt prima als extra auto..
    Juni krijgen we een 108
    En als grote wagen hebben we een 308 sw nooit geen problemen

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou voor een Japanse auto gaan. Toyota of Suzuki dus. Beiden van zeer goede kwaliteit. Wij hebben eerst een Toyota Yaris gehad en en nu een Suzuki Alto. Wel klein, maar van binnen valt het erg mee, we passen er prima in met z'n vieren en hij rijdt lekker vlot. Kwaliteit van Japanse auto's is altijd erg goed.

12. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier een Nissan Micra 1.3 uit 1999. Goedkoop in aanschaf en onderhoud, snel voor zo'n kleine auto en als het moet passen er twee stoelen achterin.

13. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    kia picanto

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wat is je budget?!
    En waarom geen 1ltr. De nieuwe ford focus een redelijke middenklasser heeft een 1 liter blok erin en dat is echt ruim voldoende.
    Ook voor de snelweg.
    De technologie heeft niet stil gestaan op motor gebied dus je kan beter kijken naar gewicht/pk/koppel verhouding dan naar puur en alleen de inhoud van het blok Dat zegt namelijk lang niet alles.

Maar eerst je budget.maar eens dan kunnen mensen makkelijker een auto noemen die in je budget valt.
    want dit kun je ook gewoon opzoeken op autotrader ofzo, een lijst met kleine auto's met 5 deuren is zo gevonden.

15. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hier zelfde "probleem" gehad. Wilde absoluut geen frans model, volkswagen is vrij duur, skoda fabia (is van VW en binnenkant vergelijken met de volkswagen golf) geworden. Tot op de dag van vandaag super blij mee. Nooit stukken gehad.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    franse auto's a la peugeot, renault en citroen staan erom bekend dat ze veel problemen hebben. ik wil om deze reden ook geen franse merken.
    peugeut 107 heeft geen franse motor/onderdelen maar de motor en onderdelen van een toyota-dochter;)
    peugeot 107, citroen C1 en toyota aygo zijn praktisch dezelfde auto's en hebben allemaal exact dezelfde motor en onderdelen. was een samenwerking tussen de verschillende merken.
    en toyota staat erom bekend dat de auto's lang op de weg blijven zonder al teveel probemen.

de andere peugeot types hebben wel franse onderdelen.

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hetzelfde geld voor vw, scoda, seat en audi. Allemaal hetzelfde onderstel, motor ed. Audi is het duurste dan vw, skoda, seat.

18. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland

Deze! Ik heb de 1.6
    Heerlijke auto!

19. veense

veense Niet meer actief

Wij hadden 2 Toyota Aygo's. Toen ik zwanger werd de ene ingeruild voor een Verso-S, en man scheurt sindsdien in mijn oude Aygo rond naar zijn werk, hij wil niet anders meer! De zijne is ingeruild vanwege de gunstigste kilometerstand/inruilprijs en ik rijd uiteraard in de Verso rond met de kinderen (ok, nu nog 1 kind, nummer 2 kan elk moment komen).

20. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Daihatsu yrv, ruim, licht, rijdt 1 op 17/18 op benzine en 5deurs

Deel Deze Pagina