Hoi allemaal, we hebben een grotere auto voor het vervoer van de kindern en willen onze 2e auto vervangen voor een andere. We willen een kleine auto voor woon-werk verkeer. Ik hoopte op wat tips. Hij moet 4/5 deuren hebben, zuinig zijn en wel wat motorinhoud hebben (dus geen 1000 cc) en vlot optrekken omdat hij minimaal 4 dagen per week 120 km moet rijden (heen en terug van het werk). Hij moet ook wel een fatsoenlijke achterbank hebben voor het geval de grote auto kapot gaat of in onderhoud, zodat de kinderstoelen daarin kunnen (daarom ook de 4/5 deuren). Volkswagen is duur in aanschaf en in onderhoud dus eigenlijk liever niet. Verder geen frans merk. Alvast bedankt
Toyota Yaris diesel. Het is onze gezinsauto en werkt super. De benzine -versie is denk ik minder geschikt, motor is minder gemaakt voor veel rijden. Mitsubishi en Mazda? Niet heel populair, daarom redelijk betaalbaar, wel betrouwbaar.
Ik ben erg tevreden over Daihatsu. Daar zitten gewoon Toyota onderdelen in. Wel alleen maar als occasion verkrijgbaar. Verder Hyundai? De Matrix of I(x)20. Suzuki Swift?
Een Fiat panda! Die van mij rijd op de snelweg 1 op 19/20 dus echt heel zuinig. Zijn in diverse uitvoeringen verkrijgbaar en heel betaalbaar qua wegenbelasting enzo.
Ik zeg ook fiat panda. Heerlijke auto. We hebben onze de deur uit gedaan omdat mn man een lease kreeg en de ander auto nieuwer was, maar oh wat mis ik mijn fijne panda soms. Hoge instap, voldoende ruimte, goed wendbaar, in ons geval een city-knop die rijden in de stad en inparkeren makkelijker maakte, zuinig en reed heerlijk. En niet duur.
Kom ik toch op een volkswagen uit. In ieder geval een 1,9tdi. Die zijn vlot en zuinig in gebruik. Wij rijden met onze golf 6 een verbruik van 1:23. Er wordt iedere dag vanwege werk een flink aantal uur in gereden en alleen door de stad. Mijn seat ibiza is ook een 1.9 tdi en rijdt 1:26. Beide auto's op diesel.
Waarom geen Frans merk ? Wij hebben een peugeot 107 en die bevalt prima als extra auto.. Juni krijgen we een 108 En als grote wagen hebben we een 308 sw nooit geen problemen
Ik zou voor een Japanse auto gaan. Toyota of Suzuki dus. Beiden van zeer goede kwaliteit. Wij hebben eerst een Toyota Yaris gehad en en nu een Suzuki Alto. Wel klein, maar van binnen valt het erg mee, we passen er prima in met z'n vieren en hij rijdt lekker vlot. Kwaliteit van Japanse auto's is altijd erg goed.
Hier een Nissan Micra 1.3 uit 1999. Goedkoop in aanschaf en onderhoud, snel voor zo'n kleine auto en als het moet passen er twee stoelen achterin.
Wat is je budget?! En waarom geen 1ltr. De nieuwe ford focus een redelijke middenklasser heeft een 1 liter blok erin en dat is echt ruim voldoende. Ook voor de snelweg. De technologie heeft niet stil gestaan op motor gebied dus je kan beter kijken naar gewicht/pk/koppel verhouding dan naar puur en alleen de inhoud van het blok Dat zegt namelijk lang niet alles. Maar eerst je budget.maar eens dan kunnen mensen makkelijker een auto noemen die in je budget valt. want dit kun je ook gewoon opzoeken op autotrader ofzo, een lijst met kleine auto's met 5 deuren is zo gevonden.
Hier zelfde "probleem" gehad. Wilde absoluut geen frans model, volkswagen is vrij duur, skoda fabia (is van VW en binnenkant vergelijken met de volkswagen golf) geworden. Tot op de dag van vandaag super blij mee. Nooit stukken gehad.
franse auto's a la peugeot, renault en citroen staan erom bekend dat ze veel problemen hebben. ik wil om deze reden ook geen franse merken. peugeut 107 heeft geen franse motor/onderdelen maar de motor en onderdelen van een toyota-dochter peugeot 107, citroen C1 en toyota aygo zijn praktisch dezelfde auto's en hebben allemaal exact dezelfde motor en onderdelen. was een samenwerking tussen de verschillende merken. en toyota staat erom bekend dat de auto's lang op de weg blijven zonder al teveel probemen. de andere peugeot types hebben wel franse onderdelen.
Hetzelfde geld voor vw, scoda, seat en audi. Allemaal hetzelfde onderstel, motor ed. Audi is het duurste dan vw, skoda, seat.
Wij hadden 2 Toyota Aygo's. Toen ik zwanger werd de ene ingeruild voor een Verso-S, en man scheurt sindsdien in mijn oude Aygo rond naar zijn werk, hij wil niet anders meer! De zijne is ingeruild vanwege de gunstigste kilometerstand/inruilprijs en ik rijd uiteraard in de Verso rond met de kinderen (ok, nu nog 1 kind, nummer 2 kan elk moment komen).