Verhuisd en nu best eenzaam

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hebben ze geen ochtend in het zwembad van 0-4 jaar? Dat is hier in het zwembad namelijk wel zo. Je oudste kan zich natuurlijk best redden in het peuterbadje, zijn handje hoef je echt niet meer vast te houden. En daarnaast zijn er nog andere moeders in het zwembad die echt wel een oogje in het zeil houden.
    Bij ons in het zwembad zijn ook aankleedkussens in het zwembad. Dus hup oudste even een handdoek om zich heen en op de stoel naast je. Jongste aankleden en in de max-cosi of buggy en dan met z'n drietjes richting de gezamenlijke omkleedcabines.
    Gewoon een x gaan! En vind je het niks dan ga je er weer uit en ben je zo weer thuis.

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik ga eens kijken voor het zwemmen met mijn meisje. Wat ik heb gemerkt is dat het overdag juist heel rustig is en weinig moeders maar goed dan heb ik wel 1 op 1 tijd met mijn meisje.

Verder maar eens kijken wat hier verder in de buurt te doen is voor mij qua sport. Poe vind het zo moeilijk stiekem!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Sport, cursus bij de volksuniversiteit in de buurt, vrijwilligerswerk, workshops etc.
    Waarschijnlijk ga je als de kinderen op school maken wel een stuk makkelijker andere moeders ontmoeten.
    Ik ben de afgelopen 6 jaar ook 2 x naar een andere woonplaat verhuisd en heb alles van voor af aan op moeten bouwen. Gaat niet van de een op de andere dag, daar moest ik wel wat moeite voor doen, maar in deze plaats woon ik nu 2,5 jaar en ik ken al heel wat mensen met wie ik dagelijks klets en dingen onderneem.
    Al scheelt het ook per plaats, in de vorige woonplaats waren ze meer gesloten, stonden niet zo open voor nieuwe mensen. Ook daar wat andere, met name andere import, leren kennen, alleen kostte dat wat tijd om ze te vinden ;). Succes!

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mm ja contacten maken vind ik ook moeilijk, ik probeer op verschillende tijden met de kids naar de speeltuin te gaan of lekker wandelen..

Inderdaad is zwemmen nog een optie..

En zeggen hup klaagmodus uit is wel erg makkelijk gezegt.. Ik kan ook niet zo ineens ff contacten maken voor sommige mensen is dat erg lastig..

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    Waar woon je nu dan?

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik woon nu in een klein dorp nabij Amersfoort.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Ik snap het wel, woon zelf 160 kilometer van familie en vrienden. We leggen ons er b ij neer dat het zo is en wanneer we eljaar zien us het als of we de vorige dag nog hadden gezien.

Afgelopen jaar van een grore stad naar een dorpje gegaan en door te praten met iemand bij een kinderactiviteit een keer afgesproken. Vond het zo spannend!!!
    Nu ben ik super blij want de kinderen zijn van dezelfde leeftijd. In 10 jaar in de stad geen enkel blijvend contact en nu in drie maanden tijd contact met iemand

Je hebt niks te verliezen, als mensen je niet willen kenneb is dat hun verlies.simpel beginnen en fewoon proberen, hopelijk luk thet je

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    herkenbaar ...
    ik ben ook verhuist van de ene naar de andere stad..
    scheelt 180 kilometer..

helemaal geen reis die je zomaar even doet..

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Misschien een keer een praatje maken met andere moeders op de psz? Misschien in OR van de psz? Zo maak je makkelijker contact.

10. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Het lijkt wel alsof ik me eigen verhaal lees !
    Ik woon ook in een dorp momenteel
    en nouja eigenlijk zie ik niemand behalve me man, best lastig maar ja ik
    ben dan ook wel een beetje te terughoudend om mezelf gelijk in een groep te vermengen.
    in iedere geval zal het vast beter worden !

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik vond het ook een ramp toen mijn kleine nog zo jong was om dan de deur uit te moeten al was het maar om kleine dingen en ging ik naar m'n schoonzus die een half uur verder woont.. M'n beste vriendinnetje hier woont op een half uur afstand met de auto maar die heb ik niet dus is het ook 2+ uur bussen.. Met een kleine heb ik dat nog nooit gewaagd.. Maar mijn familie en andere vrienden die ik al jaren ken daarvoor moet ik met het vliegtuig naar Nederland.. Geloof mij, vliegen met kleine kinderen om je familie te kunnen zien is een nog groter drama dan wanneer je de trein kan pakken.. Het is nu ff pittig maar als je wat meer in je draai zit wanneer de jongste wat ouder is wordt dat alleen maar makkelijker! En als je het kunt financieel en kwa tijd, probeer je rijbewijs te halen.. Ik ben nu al meer dan een jaar bezig en ik kan niet wachten op m'n papiertje, ik ben echt heilig er van overtuigd als ik kan rijden dat een groot deel van mijn problemen uit de weg geruimd worden doordat ik dan gewoon makkelijker weg kan en iets leuks kan gaan doen met de kleine.. Al is het naar de kinderboerderij!

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb dat ook altijd gehad, (en nog wel een beetje hoor) maar sinds mijn zoon op school zit wordt het wel beter,

13. Twigs

Twigs Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 75 km verderop gaan wonen en heb hier in het dorp eigenlijk nog geen contacten. Ben nu op zoek naar vrijwilligerswerk om wat meer onder de mensen te komen maar het blijft lastig. Ik ben zelf wel iemand die snel contact maakt maar het is hier toch een heel klein beetje koude kak. Denk dat dat ook alleen op het eerste gezicht is, maar ik vind het lastig daar doorheen te prikken. Ik geef het ook gewoon de tijd, 4 maanden is natuurlijk nog maar heel kort.

Gelukkig heb ik sinds ik hier woon wel mijn rijbewijs en een eigen autootje dus ik scheur ook zo weer terug naar de stad. Zonder dat had ik me denk ik wel een stuk eenzamer gevoeld hier.

Deel Deze Pagina