ja het is inderdaad wel strak ingericht. Maar er staan best veel meubelen in en verder ook wel wat dingen aan de muur. Dat het galmt vind ik lastig te bepalen. Zou je dat zelf ook niet moeten merken dan?
nou dan vind ik je al heel coulant! je hoeft je in ieder geval nergens schuldig over te voelen, overdag op je tenen lopen voor de buren is onredelijk en nergens voor nodig.
Mijn ouders zijn allebei in zestig en wonen in een rijtjeswoning. Zij zitten ook graag in de tuin en vinden het ook lekker als het rustig is. Maar... zij weten dat er nu eenmaal verloop zit in de woningen naast hun, dat er nieuwe jonge gezinnen komen wonen en dat dat bepaalde geluiden met zich meebrengt. Zij proberen er dan juist van te genieten. De kindergeluidjes, de leuke opmerkingen, het dwars zijn van kinderen. Zeggen ze tegen elkaar: 'Lief he?' en ' Goh zeg, wat fijn dat wij daar al heel lang vanaf zijn.' Zij weten ook wel dat als ze geen kinderengeluiden om zich heen willen, ze zullen moeten verhuizen naar een seniorenwoning. Tja...aan de andere kant zijn mijn ouders gek van muziek en zitten ze vaak 's avonds achter de beamer allerlei concerten te kijken waarbij de muziek ook niet al te zachtjes staat Ik vind dat jouw buurvrouw de zaak een beetje omdraait. Als je zelf echt weet dat jullie gewoon normale geluiden maken zou ik me niet al te druk maken. Ik heb zelf jarenlang naast twee oudjes gewoond en nu ik verhuisd ben en een gezin naast me heb wonen is het voor mij ook wennen. Maar dat ga ik niet bij hen neerleggen! Dat is toch zeker iets wat ik moet aanvaarden! (en dan...mijn dochter gaat ook echt nog wel eens de boel op stelten zetten ) Gewoon lekker leven hoor...jee, die schuifpui is toch juist lekker handig met de kinderen! Oh..en dat zij nachtdiensten draaien is hun keuze. Dan weet je ook dat je problemen kan krijgen met slapen overdag omdat andere mensen gewoon leven overdag.
Mijn vriend zegt altijd ' dan moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen' dit dan voor je buren hé Dat hoort er nou eenmaal bij! Je wil niet weten wat wij bij alle buren horen, pech! toch? Denk dat het een kwestie van wennen in. En schuifpui of niet, een open achterdeur hoor je ook
O daar ben ik heel makkelijk in! Dat hoort bij het leven in een woonwijk. Ik stoor me ook regelmatig aan de buurkinderen die echt mega druk zijn maar ja, het zijn kinderen. Ik heb het geluk dat mijn dochter rustig is maar je kunt het bij kinderen gewoon niet sturen. Dus dikke pech en zolang jij vindt dat het binnen het normale valt zullen zij zich erbij neer moeten leggen.
je zou dat zelf ook moeten merken. maar ik weet niet of jullie zo'n inrichting in je andere huis ook hadden en er dus gewend aan raken. misschien kun je mensen die op bezoek komen vragen of ze vinden dat het hol klinkt of galmt. heb je al wel gordijnen hangen? dat scheelt vaak al een boel. en wat schilderijtjes aan de muur.wat voor vloer heb je?
Ben het eens met blup. En zou als ik jou was toch echt aan de buurvrouw duidelijk maken dat je wel bereid bent om kleine aanpassingen te doen. Maar dat je niet je kinderen gaat belemmeren in hun spel of de tuin zal ontzeggen. Dan weet zij ook waar ze aantoe is, en doe jij toch iets om het wat aangenamer te maken. Er is weinig aan te doen. Zit zelf ook met 3 kleintjes, en doe er ook alles aan dit voor de buren niet tot erge overlast te laten zijn. Maar ja soms is het nou in eenmaal gespeel en gegil. Helaas voor de buren, want ik begrijp wel dat het voor hun vervelend kan zijn omdat ze hiervoor anders gewend waren.
He bah! Ik kan me voorstellen dat je nu nu optimaal van je nieuwe huis kunt genieten. Maar zoals al eerder gezegd: in een kinderrijke buurt valt dit natuurlijk te verwachten. Als je buren stilte willen, is een seniorenflat misschien een optie Wat me inderdaad een goed idee lijkt, is om je buren eens uit te nodigen. Als je elkaar wat beter kent, kun je vaak al meer van elkaar hebben, is mijn ervaring. Dan kunnen ze meteen zien dat jouw kinderen op een normale manier spelen en niet overdreven veel herrie maken. Verder zou ik begrip tonen, maar absoluut niet op m'n tenen gaan lopen. Succes!
Ja voor rust vind ik eerlijk gezegd ook dat ze dan beter in een rustigere wijk moeten gaan wonen. Maar we hebben laminaat op de vloer en paneelgordijnen. Een kleed zou misschien kunnen maar ik weet zo even niet waar.
Vloerkleed neerleggen en een paar mooie goede gordijnen (gewone, en dan mooi in de zin van welke jullie mooi vinden). Gordijnen schelen enorm veel, ik vraag me af of paneelgordijnen hetzelfde effect hebben eigenlijk, ik denk het niet namelijk. Edit: vloerkleed bij je bank, onder de salontafel?
Wij zijn hier ook in de plaats gekomen van een alleenstaande oudere dame die je nooit hoorde. Mijn buurvrouwen zowel links als rechts zijn op leeftijd en hebben nooit last van ons. Ze gaf juist aan dat ze het fijn vond te horen dat er leven in de brouwerij was. Hopelijk zal t allemaal een beetje loslopen daar , echt veel kun je er niet aan doen.. moet toch een beetje kunnen leven he. Succes.
Gedver wat vervelend Ik vind het al heel redelijk wat je hebt voorgesteld. Maar ik zou er verder niet teveel in mee gaan. Ik zou dus niet mijn huis aanpassen op andere mensen als ik er zelf heel erg tevreden mee ben. Kinderen maken nu eenmaal geluid. Hier mag er ook niet geschreeuwd worden, maar als de oudste heel opgewonden aan het spelen is dan produceert hij soms ook wel wat meer herrie. Tsjah, hoort erbij. Zolang het maar storend is ( Daar kan ik zelf ook helemaal niet tegen ). Succes er mee!
denk dat paneelgordijnen inderdaad niet veel zullen doen. het is allemaal behoorlijk "klinisch" en niet echt geluid dempend. laminaat helpt ook niet echt mee maar is minder erg als tegels.zeker als er een geluidempende en/óf isolerende ondervloer onder ligt.
De enige manier om hun tevreden te stellen is als je je kinderen weg doet of alweer verhuist. Oftewel, jouw voorstel om de schuifpui geheel of gedeeltelijk dicht te doen lijkt mij meer dan redelijk. Het zal inderdaad wennen zijn voor ze, hun zonnige weekendjes en vrije dagen zijn nu wat rumoeriger, maar zo is het nou eenmaal als er een gezin naast je woont. Misschien horen ze het al niet meer na verloop van tijd, net als dat je in een straat woont waar vaak sirenes voorbij komen.
Ik zou daar dus echt niets mee doen en me al helemaal niet aangesproken over voelen, kom eens even. Jullie zijn gewoon een jong gezin ja en daar horen zo nu en dan geluiden bij, hé het zijn gewoon kinderen en ja die spelen en maken weleens herrie. Ik zou me er dan ook niets van aantrekken, als ze zo nodig rustig wil lezen trekt ze de natuur maar in maar in een woonwijk kan dat nu eenmaal niet en dat ze hiervoor hele rustig buren heeft gehad en daardoor een beetje verwend is geraakt vind ik niet jou probleem!
Krijg ook bijna het gevoel dat die schuifpui altijd al een bron van ergernis was en ze er nu bij nieuwe buren maar eens lekker over gaan klagen. Als je buren hebt, zul je ze altijd wel in enige mate horen. Als ze rust en stilte willen, adviseer ik een onbewoond eiland of een hutje op de hei (hoewel daar overlast door grazende schapen niet is uitgesloten ) Zelfs in een ouderencomlex heb je herrie, van oudjes die de tv maar wat harder zetten omdat ze dover worden.. Kortom: zolang jullie geen excessieve herrie produceren, zullen ze ermee moeten leren leven. Wel ontzettend rot voor jullie dat op deze manier je geluk en blijdschap over de nieuwe woning zo'n domper krijgt..
Je hebt als buren nou eenmaal een bepaalde mate van "overlast" te dulden. Zolang jij zeker weet dat jullie niet abnormaal veel geluid veroorzaken zou ik dan ook niets doen met het geklaag van jullie buren. Want eerlijk, ik denk dat het nooit goed is. Kinderen maken nou eenmaal geluid, de enige manier om je buren echt tevreden te stellen is waarschijnlijk door je kids uit huis te zetten. Het is heel jammer voor jullie buren maar ze zullen er maar aan moeten wennen. Als ze stilte en rust willen moeten ze een boerderijtje in de middle of nergens kopen. Daarnaast vind ik het al super redelijk wat je hebt voorgesteld om de schuifpui half dicht of helemaal dicht te doen. Ik denk niet dat ik dat had gedaan, aangezien ik vind dat je gewoon moet kunnen doen en laten in je huis wat je zelf wilt (zolang je geen overmatige overlast veroorzaakt). Als jullie binnen liedjes willen zingen of verstoppertje willen spelen met de schuifpui open dan moet dat gewoon kunnen. Als zij daar last van hebben moeten zij maar een oplossing zoeken. Jullie doen niets verkeerd. Ik krijg trouwens bij dit soort dingen ook altijd het idee dat dit al langer speelt (dus bij de vorige bewoners van jullie huis ook al) en dat jullie nu "de klos" zijn. Dat het bij de vorige bewoners niet lukte en ze het nu maar bij jullie proberen..
Ik denk dat je je buuf vriendelijk maar duidelijk moet uitleggen dat je nu eenmaal kids hebt en dat die niet altijd stil zijn. Dat je best de schuifpui dicht wilt houden als de kids toch niet naar buiten gaan, maar dat het daarmee ophoudt... Als ze geen last wil hebben van buren, moet ze ergens op de veluwe een vrijstaand huisje kopen.
Suggestie: http://img.izismile.com/img/img3/20100224/houses_in_middle_nowhere_09.jpg Alhoewel, dat water klotst natuurlijk wel steeds tegen die stenen aan.. Misschien is dit dan beter: http://img.izismile.com/img/img3/20100224/houses_in_middle_nowhere_11.jpg