Ik heb in mijn vorige huis ook van die buren gehad. Altijd klagen over geluid, op een gegeven moment begonnen ze zelfs te zeuren dat ze niet konden slapen vanwege de pomp in de vijver, en of we die 's nachts uit konden zetten. Negeren is zo ongeveer je enige optie, zolang je zelf maar weet dat je geluid binnen de perken blijft. Maar het is wel vervelend, want ze zullen waarschijnlijk altijd voor elk wissewasje op de stoep staan.
Yummy, grappig Ben net even bij mijn andere buren geweest. Gevraagd of we lawaai maken. Nou zijn antwoord: nee helemaal niet. Ze horen bijna niks en zeggen zelf waarschijnlijk meer herrie te maken. maar goed, ook een jong gezin met twee kleine kinderen. Dus hebben zelf ook niet echt rust, Ik ben nu een stuk meer gerust. Hij zei hetzelfde wat jullie ook allemaal zeggen. Jammer, moeten ze maar ergens anders gaan wonen. Het is een kinderrijke buurt.
Wel jammer dat je na 8 weken al een 1e confrontatie hebt gehad. Ik denk ook dat je er verder weinig mee kan. Spelende kinderen horen er helaas bij. Ik vind het een ander verhaal worden als je kinderen de hele dag gillen en schreeuwen, huilen en krijsen om niets. Goed dat je ook naar de andere buren bent gegaan. Daar heb je de bevestiging dat jullie geen overlast veroorzaken. Maar je moet denk ik nog wel met elkaar om de tafel gaan, anders loopt de irritatie naar elkaar (en dan waarschijnlijk vooral van de buurvrouw) alleen maar verder op. Succes!
tja ik denk dat jullie buren zich ook moeten aanpassen als ze altijd rustige mensen zonder kids gewend waren... waar kinderen wonen hoor je altijd geluid.... ik zou inieder geval niet anders doen als je zeker weet dat er geen harde geluiden worden gemaakt de hele dag... lachen, spelen en stoei geluiden van kids daar doe je niets aan.... dus zou dat ook gewoon zeggen dat jullie ook graag gewoon willen leven als gezin met spelende kinderen en als jullie de schuifpui open willen zetten dat je dat dan ook gewoon doet.... is dan pech hebben voor ze...
Het is misschien heel lullig gezegd Bosi, maar als deze mensen rust willen moeten ze ergens achteraf gaan wonen. Dat bedoel ik niet respectloos naar hen toe. Ik snap best wel dat ze rust gewend zijn maar het is nu eenmaal geen wijk waar kinderen niet toegestaan zijn toch? Daarnaast als je zelf al aangeeft dat jullie helemaal niet zo'n luidruchtig gezin zijn lijkt het me dat je het probleem bij hen moet laten. Zij maken een probleem, als ik jou zo hoor (of lees) dan is dat niet geheel terecht. Daarnaast is het geen wijk waar kinderen niet zouden mogen vertoeven. Jammer dan, maar daar moeten ze dan maar aan wennen. Ze hadden ook een alleenstaande hardrocker naast zich kunnen hebben die dagelijks even de muziek keihard moet hebben . Kinderen horen nou eenmaal in de samenleving hoor. Daar moeten zij dan ook maar een klein beetje rekening mee houden. Afgaand op wat jij hier vertelt vind ik dat zij een klein beetje overgevoelig zijn. STerkte!
Sommige mensen kunnen overal een probleem van maken. Lekker niks van aantrekken hoor en gewoon lekker die pui open laten staan en lekker leven zoals je al deed.
Ja dit is gewoon een woonwijk met veel kinderen. Toevallig zijn wij ( rechter buren) de enige met kinderen in de rij van 4. gelukkig voor de andere buren zitten zij aan de steeg en hebben dus geen buren meer naast hun. De klagende buren hebben dus aan hun andere kant een man alleen. Heel oud zelfs want hij krijgt al elke dag thuiszorg en tafeltje dekje. Als hij er niet meer is zou er maar zo ook weer een gezin in kunnen komen. Het is ook gewoon een koophuis dus voor onze klagende buren wel ook een lastig probleem. Ze woonden hier toch altijd rustig. Mijn schoonmoeder net ook nog even gebeld en die vond het ook erg oneerlijk om hier over te klagen. Ik moet het wat los gaan laten denk ik..
ik snap best dat je er behoorlijk mee in je maag zit.( ik zou hetzelfde hebben) het is natuurlijk ook niet leuk dat je net ergens woond en dat er nual mensen zijn die een beetje een hekel aan je hebben en gaan klagen. je kan er ook niet veel me, want het is geen echt overlast wat je veroorzaakt. als je nu de sterio op 26 zou zetten kan je dat nog veranderen zeg maar. maar je kunt hier weinig tot niks mee. maar nu zit je wel met een rotgevoel op de bank en dat gevoel zal weer moeten slijten, want je kunt dit niet echt naar bevrediging voor je buren oplossen. je doet immers helemaal niks wat overdreven aso is en je kinderen ook niet. probeer er maar aan te denken dat je andere buurtjes geen last van jullie hebben en die wonen toch ook naast jullie.
Ik zou me er ook rot door voelen, maar, dan moeten die mensen niet in ee kinderrijke buurt gaan wonen. Ik zou er een beetje op letten maar wel gewoon leven hoor. En ja, kinderen roepen en gillen af en toe als ze lekker spelen. Zolang ze niet echt de hele dag keihard gillen en schreeuwen vind ik het gewone "huisgeluiden".
Tuurlijk is het niet fijn, maar zoals je zelf al aangeeft zijn jullie niet luidruchtig maar gaat het over gewone leefgeluiden. Daarbij wat verwacht ze nu van je, dat jij jezelf en je kinderen opsluit in huis met mooi weer zodat zij rustig een boekje kan lezen. Wat wou je tegen je kinderen zeggen dan. ja schatten ik weet dat we hier zijn gaan wonen zodat jullie lekker in de tuin konden spelen maar dat mag niet van de buurvrouw ? Ach en voor je het weet is het weer herfst en heeft ze haar rust in de tuin weer terug, kan ze dan lekker boekjes gaan lezen.
Zij leggen een probleem bij jou waar jij niks mee kan. Zolang jij gewoon normale leefgeluiden maakt (en daar horen spelende kinderen OOK bij...zeker in zo een buurt) kunnen ze klagen en kan jij redelijkerwijs een beetje rekening houden maar dan houd het op! Zij zijn altijd dit of dat gewend en hun plezier in hun huis wordt aangetast. Dus is de oplossing dat een jong gezin met kinderen zich helemaal moet aanpassen en hun plezier in hun nieuwe woning dus moet inleveren zodat het gezin wat er eerder woonde rustig kan verder leven zoals het gewend is? Dacht het niet! De oplossing moet van 2 kanten komen. Niet jij, niet zij maar JULLIE moeten samen tot een oplossing komen. Het is namelijk een SAMEN leving! Willen of kunnen zij dat niet tja dan kan jij mondjes maat aanpassingen doen die redelijk zijn en die jullie niet al te erg in jullie woon plezier of leven storen. Maar dan houd het ook op. En dan ben ik misschien heel hard maar als het ze niet zint dan bellen ze de politie maar.....schieten ze al helemaal niks mee op want t zijn gewone leef geluiden. Dus of zij kijken even niet alleen naar zichzelf of ze verhuizen idd maar. Tijd om je grenzen te verdedigen meid!
Helemaal mee eens... wat een onzin om daar over te zeuren. Je mag zelfs volgens de wet binnen de perken lawaai maken tot 22 uur doordeweeks.
Ik vind dat je buren zeuren hoor. Kan me voorstellen dat het wennen is voor ze als ze na een nachtdienst ofzo overdag willen slapen en dan je kinderen horen spelen, maar zo is het leven nu eenmaal. Zij kiezen er (wellicht) voor om in ploegen te werken en dat ze dus een omgekeerd ritme hebben en zij kiezen ervoor in een huis te gaan wonen waar ze buren hebben en dat de kans bestaat dat die buren (kleine) kinderen hebben en gewoon geluid produceren. Dan moeten ze maar in een vrijstaande woning gaan zitten of een buurt zoeken waar geen kinderen zijn. Zeurmensen zijn het, je er niet te druk om proberen te maken en gewoon lekker jullie leven leiden!
sorry ik vind dat gezeik ( ik reageer ff heel kort door de bocht) zij mogen blij zijn dat met hun levenstijl een rustige alleenstaande vrouw hebben gehad en konden genieten van alle rust... helaas kan het gebeuren dat er ene gezin komt wonen en kinderen zijn nou eenmaal wat lawaaieriger...ja sorry hoor...je gaat toch niet je kinderne op hun tenen laten lopen en rekening houden met het feit of de buurvrouw vanacht heeft gewerkt!?!?!?!? natuuuuurlijk rekening houden met gillen oid, dat mogen mijn kidneren sowieso niet in huis..maarja gewoon je leven leiden lijkt me niet meer als normaal...en die pui mag gewoon open..hallo tis jullie huis hoor!! mijn man werkt ook in ploegen in d enacht, en de buurvouw heeft ook paar x per week haar klein kinderen slapen, die gillen heel het portiek....heir is het dus heel gehorig...maarja moeten wij nou tegem hun zeggen dat het zahcter moet omdat hij werkt in de nacht!?
Tja, het is ook wel een overschakeling van een alleenstaande buur naar buren met kinderen, maar dan nog niet hebben ze het recht om te klagen over leefgeluiden. Zo hadden wij eerst ook een alleenstaande buurman die altijd werken was en kregen we daarna een gezin met 4 kinderen naast ons wonen, ja dan heb je heel wat leefgeluiden meer erbij hoor, maar daar kan je toch niets van gaan zeggen! Zij wil niet in de voortuin haar boekje lezen, maar wil wel dat jij jullie kinderen binnen houd? Groot gelijk dat je daar niet mee instemt. Samen geven en nemen hoor, vind het al heel wat dat je soms de pui half open of dicht wilt doen. Meer kan je niet doen denk ik. En dat zij onregelmatig werken, dat is hun probleem. Jezelf niet schuldig voelen hoor.
Ik denk dat zij er gewoon aan zullen moeten wennen en dat heeft tijd nodig. Tuurlijk, nu proberen ze je eerst nog even uit om te kijken of je je aan hen zal aanpassen, maar dat is echt onzin hoor! Ze wisten dat ze een huis in een kinderrijke buurt kochten en dat er ooit een kans was dat ze dus een gezin naast zich te wonen zouden krijgen! Dus maak je er maar niet te druk om, zolang het gewone, normale gezinsgeluiden zijn kun jij er verder ook niets aan doen! Je bent al heel coulant door zelf wat oplossingen te bedenken, maar oplossingen moeten dan wel van 2 kanten komen. Het is niet alleen maar geven en nemen omdat zij er al eerder woonden. Daarbij vind ik het eigenlijk belachelijk dat jij je pui niet gewoon lekker open zou kunnen laten staan... Zolang de andere buren zeggen geen last van jullie te hebben, zou ik me er verder niet teveel druk om maken, al kan ik me wel voorstellen dat je nu eigenlijk een beetje verontwaardigd bent. Misschien moet je ze eens bij jullie uitnodigen voor een goed gesprek, kunnen ze meteen zien hoe lief de kinderen eigenlijk spelen!
Ik herken het wel. Geen klachten van buren gehad, maar ik weet dat onze buurvrouw zich ergert aan de kleinkids van de andere buren als ze er zijn. En dus zullen ze zich ook wel ergeren aan ons, want wij maken behoorlijk wat lawaai met 2 kleine kids. Ik probeer ze ook zo rustig mogelijk te laten spelen, maar het zijn kids en ze moeten ook lekker gek kunnen doen buiten. En als wij buiten eten dan horen ze ook constant gezeur van ons, want je kunt met 2 kleine kids nou eenmaal niet rustig eten. Wij betalen onze hypotheek en mogen daarom ook onszelf zijn, zolang het maar gewoon leefgeluiden zijn. En ondanks dat ik snap dat ze er last van hebben af en toe, is het hun probleem. Als ze er niet tegen kunnen moeten ze niet in zo'n buurt gaan wonen. Hoop dat je hier iets mee kunt!!!
ik weet iets voor je buuf een leuk kadootje een paar OORDOPPEN tjonge als ze zo op rust is koopt ze toch vrijstaand
Ik kan me best voorstellen dat jouw buurvrouw het jammer vindt dat er nu meer lawaai is. Dat kan ze oplossen door vrijstaand te gaan wonen zonder buren, zelf nooit meer buiten te komen en haar eigen schuifpui dicht te laten, oordoppen aan te schaffen etc. etc. In het kader van een prettige buren-relatie: Ik zou proberen te vragen aan haar of er speciale tijden zijn dat lawaai echt naar is. Als het kan en jij dat wil, kun je daar rekening mee houden en als ze dat weet, moeten jouw buren het daarmee doen. In een woonwijk is lawaai, je kiest je buren niet zelf uit en zolang je binnen de lawaai-grenzen zit van de wet, is het nou eenmaal zo. Hier is het af en toe ook raak met verbouwingen, en ja, dan wordt mijn tweeling wakker van lawaai. Natuurlijk wil ik soms op zo'n moment de lawaaimaker met de grond gelijkmaken. Maar ja, als ik geen lawaai wil moet ik maar in een groot bos gaan wonen! Ik ga dus ook nooit klagen. Jouw kinderen hebben het recht om buiten te mogen spelen in hun eigen tuin. Dus buiten speciale momenten om, zou ik ze wel altijd buiten laten spelen hoor! Sterkte! En probeer je behulpzaam te tonen naar haar, maar met duidelijke grenzen van wat redelijk is. Ik denk dat dat de beste optie is, want een echt burenruzie lijkt me een ellende.
Ja echte ruzie is niet de bedoeling. Ik voel me wel gesterkt in de reactie van de andere buren. Verder heb ik nog goed contact met andere buurtgenoten met kinderen ( ook van school) dus zal gelukki daar altijd goede aansluiting vinden.