Ja, ik las het net op een eerdere pagina in dit onderwerp. Fijn dat de andere buren zich zo prettig (en normaal) opstellen. Volgens mij doe je al wat kan, en zolang je moeilijke buren ook weten dat je binnen normale-woonwijk-met-kinderen-grenzen rekening met hen houdt, komt het hopelijk helemaal goed!
Denk dat de buren dat maar voor lief moeten nemen. Het zal sowieso wel wennen zijn, omdat zoals je schrijft, ze eerder een werkende vrouw als buuf gewend waren. Kinderen horen gewoon te spelen in de tuin en ja daar hoort soms wat gegil en geren bij. Kinderen moeten toch ook hen energie kwijt.
In een rijtjeshuis is het geven en nemen. Onze buren hebben een hond die behoorlijk de boel bij elkaar jankt als de buren er niet zijn en aan de andere kant 2 pubers die nog wel eens hard de muziek aan hebben (als ik de meiden net in bed heb) Dus als mijn oudste om 8 uur 's ochtends door het huis stuitert heb ik zoiets van jammer dan. Ik zou er verder dus niets mee doen, schuifpui dichtlaten werkt misschien wel tijdens de koele dagen maar wat als het straks warmer word enzo.
wat vervelend.. geeft meteen een nare bijsmaak aan je nieuwe huisje.. maar ze reageren wel overdreven hoor
Wat jammer zoiets, gewoon vervelend dat zoiets gelijk speelt als jullie er nog maar net wonen. Je geeft zelf al aan dat je er op let dat je kinderen niet om niets gillen of luidruchtig zijn, dus dit zijn gewoon geluiden die bij het leven horen, meer rekening met haar kun je niet houden dan je nu al doet.
Wij zitten met een vergelijkbaar probleem: een buurmeisje van ongeveer 22-23, die al jaren gewend was 's weekends uit te kunnen slapen, vanwege eerst 50-ers en toen een stel dat wel een baby kreeg, maar ging verhuizen voordat dat kind 1 was... Dus hier elke keer een boos buurmeisje uit of voor haar slaapkamerraam, als wij 's ochtends te vroeg 'lawaai' hebben volgens haar, (even expliciet: half tien 's ochtends). Wat ik hier doe, is gewoon wel wat rekening houden met haar, in de zin dat ik 's ochtends de kids wel maan om niet al te luidruchtig te doen in de tuin. Maar ze moeten er gewoon kunnen spelen en ik ga hier de kids niet binnenhouden tot madam hiernaast besloten heeft dat ze lang genoeg geslapen heeft. De normale tijden dat je rekening met elkaar houdt, zijn tussen 22 en 7, en daarbuiten moeten wij gewoon normaal kunnen leven en dat is dus ook mijn boodschap naar de buren, (hier kwam moederlief ervoor bij ons aan de deur. Zucht.... wel de guts om me vanuit haar raam uit te schelden, en dan niet het lef hebben om even afspraken met me te komen maken). Wat ik dus in jouw situatie zou doen, is aangeven dat je best wat rekening wilt houden met ze, maar dat als zij last hebben van het gewone leven en jullie geluiden de normen niet overschrijden, zij zelf iets zullen moeten doen om geen last te hebben. Ze kan niet van een gezin verwachten dat die gaan lopen fluisteren de hele dag, omdat er naast hen een stel woont dat ploegendiensten draait. Dan zullen ze toch echt extra-geisoleerde ramen etc zelf moeten plaatsen, (of oordopjes gebruiken ), als ze er zo'n last van hebben.
Ja ik heb met de andere buurman ook al even gebrainstormd ( super aardig) om eventueel een schutting te plaatsen tussen de klagende buren en ons. Op kosten van beide uiteraard. En dan extra geluidsabsorberend. Als dat al bestaat. Ik weet echt zeker dat wij niet luidruchtig zijn. Ik let daar namelijk op en ik vind lawaai zelf ook niet fijn.
Wij hebben van die dikke rietmatten tussen de buren en ons geplaatst, aangezien zij hun hond niet op wilden voeden en dat beest constant stond te blaffen zodra hij beweging in onze tuin zag. Door die rietmatten heen ziet hij ons niet meer, dat scheelt een boel geblaf, maar ik merkte ook gelijk dat ik die buren zelf ook minder goed hoorde, leek net alsof het geluid van nog een tuin verderop kwam i.p.v. naast ons. Het zijn dus dikke rietmatten, niet die dunne die je meestal ziet. Als je een fotootje wilt, PB me maar.
Nou dat begint goed, zoals ik het nu lees zijn je kinderen gewoon aan het spelen...vriendelijke kindergeluiden en dus geen gekrijs en geschreeuw over en weer. Nou dan hebben ze mooi pech want dan moeten ze in een hutje op de hei gaan zitten... je bent buren en met mooi weer kun je nu eenmaal niet verwachten dat kinderen niet in een tuin spelen. Nou ben benieuwd, goed begin in ieder geval
jullie buren moeten lekker in een hutje op de heide gaan wonen, daar krijgen ze pas de rust die ze willen.
idd. Jij doet zo veel mogelijk om de "overlast" te beperken. Het is nu aan hen om water bij de wijn te doen als ze er nog steeds last van hebben. Je kunt van een gezin met (kleine) kinderen nu eenmaal niet verwachten dat ze elke dag braaf op hun stoeltje met hun armpjes over elkaar zitten. Dat zij in ploegendiensten werken is niet jullie probleem. Tuurlijk houd je er rekening mee, maar meer kun je niet.
Ik denk dat ze ook wel onze andere buren erbij horen. Die kindjes zijn iets luider. maar ook niet luid hoor, gewoon kinder stemmetjes. Dus met elkaar 4 kinderen. Vandaag ook gewoon gedaan als normaal en we zijn echt niet luid. Dat weet ik echt 150% zeker. Wel de deur dicht gedaan met het eten. Maar mijn andere buurman vond dat echt onzin. Dan kun je ook niet buiten meer eten. Misschien heeft hij wel gelijk. Zij zaten namelijk gewoon buiten te eten. Gezellig met schreeuwende kinderen erbij, ha ha Ik denk dat een schutting echt een goede oplossing is en verder kan ik niks doen. Ik ben benieuwd naar het riet. Lijkt me ook nog best mooi ook.
Heb niet alle reacties gelezen. Maar als jij 150% zeker weet dat je geen ettertjes van kinderen hebt die non-stop de boel bij elkaar schreeuwen en krijsen zou ik niet wakker liggen van de opmerkingen van je buren. Dan moet je idd niet in zo'n wijk gaan wonen, ze hadden blijkbaar geluk met de vorige bewoners en nu dan net niet. Jammer maar het zij zo. Ik vind wel dat je rekening met elkaar moet houden en ik persoonlijk vind het asociaal als je je kinderen laat schreeuwen en huilen in je tuin. Van mij mogen ze dat niet want ik wil niet dat ze andere mensen in de buurt storen, ze moeten dan meteen maar binnen komen. Zodra ze weer rustig zijn mogen ze de tuin in. Als ze echt willen rennen, krijsen, schreeuwen en zo gaan we met ze naar de speel-of dierentuin. Maar nogmaals, zolang jouw kinderen zich een beetje rustig houden in de tuin vind ik de reacties van jullie buren zwaar overtrokken!
Hoi! Wat vervelend zeg! Jammer ook dat er meteen een vervelende start geweest is tussen jullie. Ik kan het niet beter zeggen dan Nikki hierboven, maar wilde er wel de tip bij geven dat je geluidsoverlast beter kan hebben van mensen die je kent en een beetje aardig vind. Dat klinkt mss vreemd, maar het werkt wel. Probeer - als je dat kan opbrengen - mss de buren wat beter te leren kennen en geef hen de kans om jullie beter te leren kennen, dan hebben ze ws ook minder last van de gezinsgeluiden. Mss is het ook gewoon paniekvoetbal van hun kant en denken ze dat als ze meteen duidelijk zijn over geluid, ze een hoop problemen voor zijn. Onze buurvrouw van in de 80 liet bij de kennismaking zien hoe hard zij haar radio altijd had.... nauwelijks hoorbaar, je moest hem bijna tegen je oor houden. Ze was een beetje bang voor herrie van ons zei ze. We zijn meestal vrij stil, maar er moest veel geklust worden, we kregen een baby die maandenlang meer dan 8 uur per dag (hard!) krijste en mijn vriend houdt ervan om soms (een of twee keer jaar) de muziek even hard te zetten. We zijn dus uiteindelijk best vaak wat luidruchtiger geweest dan normaal, en veel luidruchtig dan haar radio. Nooit klachten gehad. We hebben destijds een bloemetje gebracht voor de klusoverlast, een geboortekaartje en we knippen de heg die tussen ons instaat. Mss helpt het als ze jullie straks dus beter kennen. Met de adviezen dat die mensen dan dus maar op een hutje op de hei moeten gaan wonen en dat ze per definitie onredelijk zijn kan ik niet zo veel. Het zijn nou eenmaal je buren, het lijkt me beter de relatie leefbaar te houden. Zij zouden met hetzelfde recht kunnen zegen dat mensen met kinderen vooral op de hei moeten gaan wonen, kunnen de kids lekker gillen en ravotten. (ff voor de duidelijkheid, dat vind ik niet hoor, ik bedoel dat je in een woonwijk allemaal welkom zou moeten zijn en dat het een kwestie van onderhandelen en geven en nemen is.) Sterkte hoor, het lijkt me echt niet leuk!
Dank je. We komen er hoop ik uit. In elk geval komt er een betere schutting tussen. En verder laat ik het zo. Ik hoor het wel weer als ze last hebben. Dan zal ik zeggen dat ik er verder niks aan kan doen. Weet je, wij hebben soms ook wel last van hun. Ze roken veel en die rook komt bij ons binnen. vanochtend werd ik wakker met de lucht rook in de slaapkamer. Maar goed, dan moet ik maar mijn slaapkamerraam dicht doen. En verder hebben ze overdag een hele penetrante kooklucht met een afzuigkap die nogal lawaai maakt. Ha ha, maar daar zul je ons verder niet over horen. Ik heb dat trouwens ook niet gezegd want anders wordt het helemaal over en weer verwijten. Zij hebben in deze toch wel wat pech. Wij leven gewoon. Zij zijn met zijn tweeen en natuurlijk veel rustiger.
Vrienden van ons hebben ook een buurvrouw die altijd loopt te zeiken dat ze geen stilte meer heeft in de tuin, omdat wij met lekker weer nou eenmaal buiten zitten daar.. Ik denk dan, tja dit probleem heb je nou eenmaal met een rijtjeshuis, neem dan een hutje op de hei !
Sorry hoor maar zal echt zeggen: sorry maar wij genieten ook van het leven op ons eigen manier. Je kunt niet meer doen dan rekening houden met ze en daar houdt het op. Je hoeft er zelf niet onder te leiden vind ik. Jullie moeten ook van het leven genieten en jullie zijn geen 50. balen voor ze! Verhuizen ze maar naar een huisje op de hei! Ver van de bewoonde wereld.
Zelf zou ik als ik 50+ ben erg graag in een mooie luxe flat willen wonen. Ergens bovenin aan het water. (penthouse) Heerlijk, ha ha.
Nou ja zeg! Zij willen lekker van hun tuin genieten en daar een boekje lezen....en dan verwachten ze van jullie dat jullie muisstil binnen zitten? Dacht het niet! Gewoon lekker je kids in de tuin laten spelen. Je geeft zelf aan dat ze niet schreeuwen/huilen...dan vind ik niet dat ze moeten zeuren. Wij wonen zelf in een flat en de huizen zijn erg gehorig. Heb een keer excuses gemaakt bij de buurvrouw toen zl pas was geboren en erg veel huilde (had last van krampjes). Ze vond t onzin dat ik daarvoor mijn excuses maakte, dat hoort bij baby's en ze vond het geen punt. Als haar hond weer eens blaft, dan maak ik daar geen punt van. Zo is het gewoon als je in een flat/woonwijk woont.