Verhuisd, nieuwe buren en hier ons probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat "haha" klinkt alsof je lacht als een boer met kiespijn!

Ik zou daar echt van walgen, van sigarettenstank in mijn slaapkamer!:$

En kookluchtjes? Van binnenuit? Ik ken dat wel uit een flat, ik woonde een tijdje in Amsterdam Zuidoost en rook de bloemkool van de bovenbuuf en de Antiliaanse kookluchten van mijn onderbuurman. Lekker eten hoor, maar op mijn eigen tijd en wijle!
    Ik vind dat je daar best wat van mag zeggen hoor!

Gelukkig woon ik vrijstaand, scheelt je een hoop stress.

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

vervelende situatie. Niet eens de situatie op zich, maar het feit dat de opstart zo moeizaam verloopt zou mij het meeste dwars zitten.

Ik weet precies hoe je je voelt. Wij woonden een goede 4 weken in ons nieuwe huis en we hadden al een brief van de rechtsbijstand op de mat van de buren hiernaast. Momenteel is de situatie zo dat we een oprit delen en zij willen hier nu een schutting tussen. Wij vinden dit geen probleem en hadden dit door middel van een vriendelijk gesprek graag op willen lossen. Wij kregen echter meteen dreigbrieven en daarnaast ook nog even de mededeling dat we echt niet moesten denken dat we ons meteen welkom moesten voelen in het nieuwe dorp, want het duurt wel een aantal jaren voor je er tussen hoort hoor...
    Nou daar zit je dan met je zwangerschapshormonen en je goede bedoelingen.

het is gewoon heel vervelend als mensen je onterecht zo benaderen. Juist omdat je zo bereid bent begrip op te brengen voor andermans situatie.

Houd je voor dat het echt aan hun ligt, zoals eerder gezegd, die mensen moeten lekker afgelegen gaan wonen. Zij kunnen jullie niets maken hoor.

Ik ben nu een aantal weken verder en ik kan het voorval met de buren beter naast me neerleggen. Ik voel me nog steeds ongemakkelijk als we ze tegenkomen buiten, maar ik negeer ze maar gewoon voortaan. Vervelend dat we in een hechte dorskern wonen, maar als mensen hun conclusies willen trekken op basis van wat de buren zeggen, dan hoef ik met hen ook niets te maken te hebben. Gelukkig zijn er al wat bewoners die ons gewoon gezellig groeten.

Laat je niet intimideren.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik had je topic inderdaad ook gezien.

Ook super vervelend voor jullie. Bah!

Maar goed, ik heb wel het geluk dat ik verder goed met de mensen kan en ook echt "thuishoor" in de stad waar ik woon. Geboren en getogen. Dus gewoon mijn omgeving. Alleen andere woonwijk.

Luna1 ik hoop dat het voor jou gevoelsmatig beter al gaan. kan m je rotgevoel ook helemaal indenken.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Oké, het staat mij niet meer zo fris in het geheugen. Ook ik zit hier in mijn geboorte 'omgeving' het bestaat hier uit allemaal kleine dorpjes zeg maar en ik heb in diverse dorpen gewoon in de omgeving. Nu dus hier met mijn man samen. Ik moet zeggen, de rest van de mensen is gewoon aardig en wij zijn zelf niet zo uit op intensief buurtcontact. het gaat dus heel goed, we zijn gewend aan het huis ed. Andere buren zijn wel heel aardig dus het gevoel is nu weg. IK snap alleen niet dat mensen zo kunnen zijn. Doe gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg denk ik altijd.

Fijn dat de verstandhouding verder goed is bij jullie, ik vind dat ze verder niet zo moeten zeuren om het geluidsoverlast.

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik vind persoonlijk dat je heel erg coulant naar deze buurvrouw bent geweest. Verder is zo'n beetje alles al gezegd denk ik, jij produceert gewoon leefgeluiden binnen de gestelde wettelijke norm. Daarbij komt ook nog eens dat zij totaal niet bereid is enige concessies te doen, dan zou het voor mij al helemaal snel klaar zijn. Zolang jij degene bent die jullie hypotheek betaald en niet zij heeft zij weinig te willen. Verder kan ze volgende week dan helemaal haar lol op, er wordt eindelijk zomer verwacht dus ik zeg kinderen lekker naar buiten, badjes neerzetten en lol maken :D

Deel Deze Pagina