Langer zwangerschapsverlof als je later bevalt?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Shereen23, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    ik ben op 4 november uitgerekend en ik ga 6 wken van te voren al met verlof dus ik zou eigenlijk op 13 januari 2008 weer moeten beginnen met werken....maar stel ik beval pas op 7 november , krijg ik dan ook 3 dagen langer verlof omdat ik 3 dagen later bevallen ben? ...Dus hoef ik dan pas op 16 januari weer te gaan werken?
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je krijgt altijd 10 weken na je bevalling, dus als je later bevalt, heb je inderdaad langer verlof.
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja, ALS je zoveel later bevalt, dat je minder dan 10 weken na de bevalling overhoudt dan he? Je moet wel ff rekenen dus.
    Als je precies 6 weken van te voren met verlof gaat, betekent elke dag dat je later bevalt idd verleninging van je verlof.

    Ik ben bijvoorbeeld 5 weken van te voren met verlof gegaan. Ik had dus 11 weken verlof na de uitgerekende datum. Ik ben nu 4 dagen overtijd. Tot a.s. woensdag kan ik bevallen zonder dat mijn verlof wordt verlengd, maar elke dag na a.s. woensdag is 1 dag verlenging van mijn verlof. Dit is wat ik heb begrepen..

    Wat een rekenwerk! ;)
     
  4. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ook als je gekozen hebt voor 11 of 12 weken verlof na de bevalling, dan gaan deze pas in op het moment dat je bevallen bent!
    Je bent dus altijd overtijd in de baas de tijd :D
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb altijd begrepen dat je in principe recht hhebt op 16 weken verlof met een minimum na de bevalling van 10 weken.

    Als je vier weken voor je bevalling met verlof gaat, heb je 12 weken na de bevalling over. Mocht je een week te laat bevallen, dan heb je echt nog maar 11 weken over en niet alsnog 12.

    Zo gauw je onder die 10 komt krijg je extra. Anders niet.
     
  6. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    nou, dan zou ik maar gauw naar de bond stappen als ik jou was, want op mijn werk bij kruidvat is het toch echt dat de dagen die je overtijd bent zeg maar "extra"erbij krijgt! of je nou 10 11 of 12 weken erna hebt.
     
  7. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Nope dat klopt niet meer , nieuwe regels.
    Als je vier weken voor je uitgerekende datum stopt met werken en de kleine komt twee weken te laat, dan heb je als nog 12 weken bevallingverlof daarna.

    Op postbus 51 kun je het eea vinden. Even zoeken op zwangerschap is het makkelijkste.

    Dit zeggen ze oa

     
  8. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow? Echt waar? Nou heb ik weer wat geleerd! Ik zal het sowieso nog eens navragen bij mijn P&O.
     
  9. MiniUs

    MiniUs Bekend lid

    5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ja, klopt echt hoor! Ik vond het ook altijd wat onduidelijk, maar ik was bijvoorbeeld ook 2 weken overtijd en kreeg die 2 weken gewoon bij mijn 12 weken op (ik was 4 wkn vantevoren gestopt).
     

Deel Deze Pagina