Ik neem aan dat iedereen wel een tik heeft. Wat is jou tik? Ik tel namelijk alles, als ik aan het snijden ben tel ik hoeveel stukjes ik snij, bij traplopen tel ik de treden, en bij was ophangen tel ik de wasknijpers. Ik doe dit heel onbewust en met het getal doe ik niks, ik herinner me het meestal niet eens. Ik probeer er mee op te houden maar dat wil niet zo goed. Ik had het mijn vriend verteld en die lachtte me uit :x Dus ik hoop dat er meer mensen zijn met een rare tik? Iets anders wat raar is (weer uitgelachen door m'n vriend) als ik 's nachts naar de wc ben geweest ren ik altijd heel hard naar boven want ik ben bang dat iemand z'n hand door de brievenbus heen steekt. Slaat helemaal nergens op, sowieso als iemand zn hand er doorheen zou steken zouden ze me niet eens aan kunnen raken.
Nou dat van de traptreden tellen doe ik ook altijd. Ik weet precies bij wie thuis welke trap hoeveel treden heeft , dus je bent niet de enige.... Verder ben ik altijd heeeeel lang bezig met het afdrogen van mijn handen. Ik houd er niet van als er ook nog maar een druppel water tussen bijvoorbeeld mijn vingers, of mijn ring zit, dus daarom duurt t altijd even voor ik de handdoek weer terug hang. En als mijn man de vaatwasser heeft uitgeruimd, dan ga ik spullen meestal weer anders zetten, omdat ze niet naar mijn zin in de kastjes staan (ja, 't is erg, I know, wat maakt t uit welk glas waar staat zou je denken, maar daar irriteer ik me aan....). En ik durf ook nooit zo goed naar de w.c. in te donker. Ik ben niet bang om in mijn 1-tje 's nachts over straat te fietsen, maar in mijn eigen huis in t donker....brrrr, nee daar houd ik niet van.
Mijn oma zei, op haar sterfbed, dat dit soort dingen over gaan als je kinderen krijgt. En dat klopt! Nouja, over is het bij mij nog niet helemaal, maar wel een stuk minder. Die dwangneuroses kunnen natuurlijk ook erger worden door je zwangerschap, maar als mama ben ik er te druk voor. Haha, nee merk dat ik ook een stuk rustiger ben geworden. Dat opgefokte is een beetje weg, en de rare dingen ook. En daarbij, het is handig om te weten hoeveel treden de trap heeft! Breek je in ieder geval straks met de kleine in je armen niet je nek.
Als ik het geluid van de tv harder of zachter zet (ook met de autoradio) moet het persé op een 0 of 5 eindigen, dus 10,15,20. Anders blijf ik me daar aan irriteren ook al staat het geluid dan net te zacht of te hard..
Ik kan dus echt niet langs een spiegel lopen zonder erin te kijken. Ik ben totaal niet ijdel en ook echt niet veel met mijn uiterlijk bezig, maar ik MOET er gewoon in kijken, gaat helemaal vanzelf. hihi
chocolade rozijnen.. sorteer ze altijd op de grootte.. dan eet ik eerst alle grote op (per 2!) en daarna alle kleintjes (per 2!) als er dan 1tje overblijft zoek ik nog een zelfde uit de zak haha
-bij elke pas een tegel overslaan op de stoep, (ook met zebrapad: nooit op de witte lijnen!), -handen wassen voor het slapen, -dingen op kleur sorteren (zoals snoepjes). -als ik mijn ene kat aai moet ik de andere ook aaien, -bepaalde dingen moeten symmetrisch zijn en vast nog veeeeeeel meer!!
Hoe ongelooflijk herkenbaar! Dank je wel voor dit topic want ik voelde me soms echt al een vreemde bij Ik zit dus ook ongelooflijk met EVEN aantallen in mijn hoofd en dit zeer onbewust... - als ik chips, m&m's, nootjes, snoepjes,... eet moeten ze even zijn (1 links en dan 1 rechts), als er nog maar 1 over is pas ik gewoon - als ik door mijn haar wrijf doe ik dat 2 keer, net zoals met krabben - als ik het geluid van de tv harder zet moet het ook altijd even zijn... Echt wel balen, want de onze is met oneven getallen dus dan maar 5 of 10 - als ik onze hond met links een aai geef, dan ook met rechts, of 2 zoentjes - tegels, zebrapaden ed altijd over de voeg en afwisselend van voet (dit leidt soms tot grappige beelden geloof me) En zo kan ik nog even verder gaan hoor... M'n tweelingszus heeft het ook, maar wel ietsje minder... Het grappig is dat we dit van onze vader hebben geërfd... Als we samen gaan wandelen met onze honden en ik stap weer netjes over de voegen van de straat moet hij altijd lachen en zegt hij soms 'deze was moeilijk he' of hij geeft me met opzet 1 hondenkoekje en dan wacht hij lachend totdat ik er een 2de vraag Oh ja en ik ben ook bang als ik in het donker de trap oploop dan iemand me bij m'n voeten zou vastpakken en dan storm ik altijd naar boven! M'n man kan er echt niet mee lachen haha
Moet bij mij ook persee een even getal zijn kwordt er erg mee geplaagd door mijn mannetje en mijn vader
Ik leg altijd knoopjes in snoeppapiertjes en andere verpakkingsmaterialen. Mijn broertje heeft dat van me overgenomen, zodat het net leek of ik heel veel snoepjes at, maar nu doet hij het ook als ik er niet bij ben.
Haha, heb ik ook een hele tijd gedaan, maar alleen bij snoeppapiertje. en mijn mannetje maar lachen! Ik doe het niet zo vaak meer, eet trouwens ook bijna geen snoep meer
Ik zit soms onbewust een woord wat ik zie of hoor met mijn vinger na te schrijven op mijn broek o.i.d. En ik lik eerst de kruiden van sommige chips af voor ik ze opeet.
viewtopic.php?f=3&t=42896&start=0&hilit=vreemde+eigenaardigheden Deze heb ik ooit geopend, ook grappig!
ik heb de tik om bepaalde dingen op volgorde zetten, of rechtetc, kan er niet echt goed tegen als iemand iets verzet dan (bv een schoonmoeder die je huis helemaal anders indeelt terwijl je op vakantie bent )
Amaai denemarkw daar zou ik ook niet tegen kunnen hoor!!! Vreselijk gewoon... Gelukkig heeft ze geen sleutel meer dit jaar
Als mijn mannetje een keer de woonkamer heeft schoon gemaakt en ik kom dan 's avonds thuis dan moet ik eerst alles weer precies goed zetten zoals het stond. Ik probeer het wel eens om het niet te doen, maar dan zit ik mezelf de hele tijd op te vreten en blijf ik er naar kijken. Dus kan het net zo goed gelijk weer precies goed zetten. Nog zo'n tic is als ik weg ga via de voordeur, dan moet ik eventjes met me hand over de buxus heen gaan. Heel stom en doe het onbewust, maar het moet gewoon eventjes.