Via Marktplaats kun je vaak wel goedkoop aan verhuisdozen komen! En bananendozen bij de supermarkt halen.
Ik zeg waarschijnlijk niks nieuws maar wij hebben altijd grondig opgeruimd en weggegooid. Echt alles weg wat we niet meer gebruikten of dachten niet meer te zullen gebruiken. Wij hebben dan ook extreem weinig spullen nu. Is heel makkelijk met verhuizen! Verder alvast alles alvast in dozen wat we niet wekelijks gebruiken. En alles goed organiseren zodat je het overzicht niet kwijt raakt. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje extreem ben in organisatie in het dagelijkse (anders chaos in mn hoofd), dus verhuizing is dan echt zo gepiept. De grote spullen haalden we de week vantevoren uit elkaar, en dan gewoon even op een matras op de grond slapen. Ohja en wij maakten in de huiskamer altijd een volgorde en indeling van spullen hoe het het beste in de verhuiswagen zou passen. Dan is het gewoon copy paste de wagen in
Ik heb 75 dozen gekocht. Laatste keer verhuizen is 15 jaar geleden Ik denk dat je gewoon heel veel moet weggooien. En ruim op tijd beginnen. Wij gaan pas over een maand of 5 verhuizen maar heb nu al kasten leeg geruimd. Zodra het wat minder warm is begin ik al op zolder. Is het mogelijk om de ingepakte dozen ergens op te slaan? Wij hebben en grote garage met zolder waar ik zo veel mogelijk al op ga zetten. Het is 1 km verderop en heb mezelf voorgenomen nooit met lege handen er heen te gaan. Dus elke keer sowieso 1 doos meenemen En in 1 weekend met zoveel mogelijk mankracht, auto’s en karren de grote spullen over verhuizen.
Plan genoeg tijd na het verhuizen om het oude huis schoon te maken, laatste dingen opruimen/ mee nemen. Mijn ervaring na 3 verhuizingen is dat dat meer werk is als je denkt en nog best wat tijd in beslag neemt.
Wij gaan ook een kilometer verderop wonen. Weet je wat denk ik scheelt? Ik heb nu een tussenwoning met heel weinig bergruimte. Ik heb wel veel zooi, maar niet te gek veel want dat kan ik helemaal niet kwijt. Verder kan ik dus ook weinig inpakken al, want ik kan vervolgens die dozen nergens kwijt. Ons volgende huis is een tweekap met garage, daar gaan we dus meteen veel in opslaan totdat de dakkapellen er op zitten. Pas dan ga ik boven echt uitruimen. Ik doe de 50 dozen challenge, alles wat daar niet in past mag niet mee .
De winterkleding van de kinderen ging al in 5 dozen (jassen, snowboots, truien, vesten, sjaals, handschoenen etc.) Hier schatte de verhuizen het in op 125 dozen (tweekapper met garage)
Zorg dat je in de auto een tas hebt met essentiële zaken zoals - koffie/thee/sap - tape - basis set gereedschap - verbanddoos - koekjes & eten - bekers - schaar Als er geen lampen in het huis hangen ook alvast wat lampen meenemen zodat je 's avonds licht hebt. Als je meteen blijft slapen ook een tas met tandenborstels/pyjama's/beddengoed etc. Verder inderdaad zo min mogelijk zooi meenemen. Alle administratie die weg kan, weg doen etc. Dat je echt lekker fris kan starten.
Zo'n 8 jaar geleden verhuisd, toen nog zonder kinderen Maar ik houd vooral van praktisch, dus bijv. koffers/trolleys die je hebt vullen met kleding, kun je het op die manier makkelijk uitpakken. En kleding met kledinghangers bundelen, vuilniszak er over, dan kun je het zo in je kast hangen. Voor m'n werk ook al eens een basisschool verhuisd en volgende week moet dit nog een keer (andere school ) Veel succes, ik heb echt zo'n verschrikkelijke hekel aan verhuizen Oh! En nog iets voor als je straks de sleutel hebt; nooit met een lege auto die kant op. Dus altijd vanalles alvast meenemen en op 1 plek neerzetten, scheelt toch weer tegen de tijd dat je over wilt.
Prec Kleding neemt inderdaad (heel) veel ruimte in. Dat waren hier ook (heel) veel dozen. Ik heb die dozen tijdelijk gevuld in de kledingkasten gezet. En andere spullen gestapeld op plekken waar het paste.
Hier heeeeel vaak verhuisd. Begin idd op tijd maar zelf ga ik niet een maand tussen de dozen leven. Begin op tijd met opruimen vooral. Doe dingen weg, sorteer ze al en alles wat je nu op dit moment niet gebruikt kun je inpakken (spullen die vaak op de zolder of vliering staan.. denk aan kerstspullen of winterkleding). Inpakken van je woonkamer etc (dus kastinhoud, dagelijkse dingen die je gebruikt zoals servies etc) doe ik altijd in de verhuisweek. Pak van internet even een checklist en kijk welke volgorde en aanpak jou aanspreekt. Ben zelf deze week ook verhuisd. Godzijdank hoeft het andere huis pas 1 aug leeg want er staat nog heel veel klein spul. Spul wat we nu totaal niet missen en feitelijk ook grotendeels weg kan. Maar de allerbeste tip: accepteer even dat je in rommel zit, dat iedereen moe is en het druk heeft. Waarschijnlijk zijn jullie thuis even niet zo gezellig tegen elkaar en lopen dingen anders dan gepland. Maar hecht hier niet te veel waarde aan en probeer vooral vooruit te denken. Het hoeft niet allemaal binnen een dag werk uitgepakt te spic en span te zijn. Leuk aankleden en mooie lampjes etc in het nieuwe huis komen vanzelf. Vaak moet je er even zitten voor je echt een ‘gevoel’ krijgt bij het inrichten. Vind ikzelf. En zoek idd de plaatselijke snackbar vast op. Want echt niemand heeft zin om te koken in die eerste week of de eerste dagen. Of zorg voor wat spul in de diepvries wat je makkelijk opwarmt. Je hebt al genoeg schoon te maken en op te ruimen dus het duurt altijd wel eventjes voordat je echt in de keuken gaat staan is mijn ervaring.
Qua dozen: kleding telt flink aan. Maar ik gooi alle hangers altijd zo de auto in. Elke keer wanneer je die kant opgaat: dan moet er iets mee in de auto. Scheelt zo veel!
Heb de mazzel dat beide kids deze winter naar de volgende maat gaan. Ik doe zo ongeveer de hele kastinhoud dus weg komende week. Goede tip om gewoon even een checklist op te zoeken. Heb ik dus zelf niet eens kunnen verzinnen in alle drukte.