vanmiddag komt vriendin op visite en blijft ook gezellig mee eten, maar ik weet niet wat ik zal maken. ik heb al lekker wijntje gehaald,sap, chipje, toastje met 2 salades, worteltjes, tomaatjes,aardbeien,meloen heksenkaas, dadelijk nog wat lekkers halen voor bij de koffie,maar weet niet wat ik vanavond zal maken? iemand lekker idee? wat maken jullie meestal als iemand gezellig komt eten?
Vaak iets waarvan ik weet dat de ander het lekker vind. Maar vaak ook gewoon een pasta of lasagne. Ovenschotel.
Ik hou het meestal simpel, dus pasta is dan altijd goed. Ene keer gewoon spaghetti, andere keer pasta met zalm en room, of pasta pesto
Ligt er aan. Als ze gewoon komen eten word het vaak lasagne of een poke bowl. Maar in weekend worden het hapjes. Stokbrood met smeersels, wat fruit en groenten, wat koude en warme hapjes. Toevallig vrijdag nog gedaan en toen de avond bij spelletje doen nog een nacho schotel met pulled chicken gemaakt. Die was heerlijk!
Ik maak vaak lasagne of een andere ovenschotel omdat ik die dan van tevoren kan maken en alleen in de oven hoef te schuiven. Dan heb ik extra veel tijd om samen te kletsen en hoef ik niet zo in de keuken te staan. Samen koken en ondertussen kletsen kan ook, maar dan zorg ik in ieder geval dat ik geen ingewikkelde dingen maak.
Inderdaad iets wat ik van te voren zo ver mogelijk kan voorbereiden. Dus alles alvast snijden dat je het alleen bij elkaar hoeft te gooien. Of iets wat dan alleen de oven nog in hoeft, zodat je veel tijd voor elkaar hebt. En het verschilt hier nogal wat mensen lekker vinden, uiteraard kijk ik daar ook naar.
Elke keer iets anders haha. Het zou wat zijn als vriendinnen denken: “ik eet vanavond bij Maartje84 dus we eten weer dit of dat”
dankjewel dames, ik denk dat ik voor een pasta ga met kip paprika saus en een frisse salade van rucula. leuke tips allemaal!
Haha, dat is hier dus wel vaak het geval Een vriendin zegt er inmiddels bij: zal ik bij jou lasagne komen eten
ik had de kipfilet gekruid met peper,zout,paprikapoeder en in blokjes aangebraden. toen kip uit de pan gehaald, en 1 ui, 3 teentjes knoflook, 2 paprika,s gebakken in de pan,en daarna weer de kip erbij gedaan en langzaam laten sudderen, met flinke scheut kookroom. was erg lekker! en de rucola salade met komkommer,tomaat, pijnboompitjes,en een dressing met olie en azijn en kruiden.