Verhuizen - 1 uur rijden van waar we nu wonen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Valora, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik zou zeggen, laat het voor de dingen binnen je gezin (geen werk, geen opvang, het zelf niet zien zitten)
    Niet voor wat familie denkt, jullie moeten er wonen, niet zij.

Verder begrijp ik je, huizen worden hier erg duur voor jonge koppels en als je dan zo'n buitenkans ziet.

2. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik zelf zit in een soortgelijke situatie alleen moet ik gedwongen mijn huis uit.

Ik heb het gewoon gedaan.. het huis geaccepteerd en hard opzoek naar werk... een hele uitdaging maar ik geloof dat je je hart moet volgen... ook als die ergens anders ligt!

3. Ik ben anderhalf jaar geleden van Oudenbosch (brabant) naar Den Haag / Zoetermeer verhuisd. Ik zag mijn moeder eerst elke dag, nu nog 1, maximaal 2 keer per maand. Ik vind het ontzettend kl/ote dat we elkaar nog maar zo weinig zien, maar wat ben ik blij dat ik verhuisd ben.. Ik heb me in brabant nooit op m'n gemak gevoeld, was daar nooit echt 'thuis', ondanks dat ik er 5 jaar heb gewoond, en ben altijd blijven verlangen naar een huisje in de randstad..

Ik voel me hier zoveel fijner. De mensen, de omgeving, de omgang met elkaar.. Alles is hier fijner! De enige reden dat ik m'n moeder nu nog maar zo weinig zie, is dat het teveel benzine kost om steeds heen en weer te rijden. Om de reistijd zouden we het absoluut niet laten om vaker naar Oudenbosch te rijden. Als de reistijd tussen hier en daar dus het enige is wat meespeelt, zou ik het absoluut doen!

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Dit heb ik dus jaren geleden andersom gedaan... Van omgeving zoetermeer naar omgeving Doetinchem. Nu mis ik mijn ma dus dusdanig veel dat ik besloten heb terug te verhuizen ( scheiding speelt hier ook een rol in).
    Heb 11 sept sleutels van een huisje... nu die baan nog..

5. Ik hoop ontzettend dat je hier je plekje weer zult vinden! En uiteraard dat ook die andere wens ontzettend snel uitkomt. Heb je verdiend!

Overigens, als wij ooit uit elkaar zouden gaan zou ik ook zo weer weg zijn uit de randstad, en in de buurt van m'n moeder gaan wonen. Liefde speelt ook een hele grote rol in je thuis voelen, denk ik.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou erg gewoon eerst een paar nachtjes over slapen. Je raad eigenlijk niet van plan zo ver weg te gaan, het kan ineens op tien je dat huis zag. Ik zou er eerst goed overna denken. Goed bedenken hoe het met de verkoop van jullie huidige woning moet, een beetje de vacatures daar bekijken, informeren naar kinderopvang en echt bedenken of je het zonder je familie en vrienden wil doen. Ik denk dat nu het nieuwe bus te veel in je hoofd zit in dat serieus over na te denken. Wanneer alles en volmondig ja idd zou knort bus gaan bezichtigen. Overigens snap ik niet zo goed dat ouders op de hoogte worden gebracht van een "bevlieging". Op deze manier kunnen zij invloed uitoefenen op jullie keuze en worden ze belast met iets wat misschien niet eens doorgaat. Ik zou het overigens ook vreselijk vinden als ik uit het niks zou horen dat mijn zoon en kleinkind weg gaan.

7. Valora

Valora Niet meer actief

Is het niet positief dat zij kunnen invloed uitoefenen? Wij bespreken veel met zijn ouders, wie weet kunnen zij argumenten aanbrengen waarom we het wel of niet zouden moeten doen, dingen waar wij nog niet aan gedacht hebben. De uiteindelijke keuze ligt sowieso bij ons, maar het is altijd fijn om raad te kunnen vragen aan een buitenstaander.

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Vind ik ook, maar goed, voor mij is een woning ook maar een bult stenen...

Vind trouwens dat je al wel ver nadenkt hoor, je hebt het alleen nog maar gezien op internet, misschien is het wel helemaal niets.

Deel Deze Pagina