Baby 11 maanden weigert brood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door femhe, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femhe

femhe Lid

23 jan 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Onze zoon islam bijna 11 maanden. Rond 6,5/7 maanden hebben we brood geïntroduceerd. Waar onze oudste zoon na 1 dag korstjes eten, de volgende dag een hele boterham attracties. Heeft onze jongste zoon echt niks met brood. Sporadisch eet hij een stukje, maar meestal weigert hij en draait z'n hoofd om. Zo verdwijnt er meer brood in de prullenbak dan in z'n buik. :( We hebben allerlei soorten beleg geprobeerd, ook verschillende soorten brood. Met een vorkje, zelf eten.. niks helpt. 's ochtends krijgt hij daarom maar pap. Hebben jullie tips of ervaringen?
    Z'n avondeten eet hij super goed overigens.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien idd geen broodeter, hier waren ze er ook niet dol op, vooral de oudste niet. Veel afwisselen met (volkoren) crackers, eitje/omelet, (hartige) pannenkoek, tosti, yoghurt met muesli oid

3. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Zowieso niets afdwingen, dan gaat het hem alleen maar meer tegenstaan.
    Rustig proberen, af en toe een stukje gedompt in melk bijvoorbeeld
    of belegd met een soort fruit dat hij heel erg lekker vind?
    Het proberen waard...

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Je zou idd kunnen overwegen brood in melk te dopen en het zo te geven? Wellicht helpt dat?

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Die van mij moester ook heel lang niks van weten, het Is de structuur denk ik. Het Is niet erg, er zijn genoeg dingen waarmee je het kunt vervangen. Pap Is al uitstekend, crackers of soepstengels ed ook. Heb je al eens geroosterd brood of een tosti geprobeerd, dat vond mijn meisje ook veel lekkerder.

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Weleens glutenvrij brood geprobeerd? Of tarwevrij? Krijgt hij geen jeuk in zn mond toevallig van brood?

7. femhe

femhe Lid

23 jan 2015
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Pap gaat prima. En hij knabbelt ook wel een crackertje weg. Op het cb adviseerden ze me nog ontbijtkoek. Dit vind hij heerlijk. Maar niet te vaak ivm verstoppingen. Wil het brood wel blijven aanbieden. Hopelijk komt het dan vanzelf.
    Mochten er nog meer tips zijn, graag!

Deel Deze Pagina