Tillen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rojin, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even een vraagje,
    Iemand vertelde me net dat ik niet mag tillen omdat je dan een miskraam krijgt. Ik heb een flinke (eigenwijze) dreumes en woon vier hoog, dus moet flink wat tillen.
    Nu ben ik een beetje bang gemaakt...
    Kan ik gewoon zonder gevaren tillen?
    Ben trouwens nog maar pril zwanger, 6/7 weekjes :)

Groetjes Rojîn

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Voor zover ik weet is dat een fabel..

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Ik til nu wel minder. Maar dat komt omdat ik heel erg veel last van mijn rug krijg als ik het wel doe (laatst wat getild en 3 dagen pijn gehad). Je moet gewoon kijken Tot hoever je kunt gaan.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb net voor een van mijn mk een heel zwaar meubel getild. Kort daarna ging het fout. Uiteraard is niet bewezen dat de mk door het sjouwen kwam, en is een meubel wel iets anders dan een dreumes, maar ik neem sindsdien zo weinig mogelijk risico.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier in de zwangerschappen flink wat afgetild (ook echt zware dingen), maar was hier geen probleem zolang ik maar naar mijn lijf luisterde.

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Hier ook flink verhuisd en getild en daarna mk.
    Nu zwanger en kreeg advies om zeker de eerste weken en de laatste trimester niet zwaar te tillen.

Of er een verband is, weet ik niet, maar ik neem het risico niet (meer)!

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Je kan prima tillen hoor!! Wel kan je aan het einde van je zwangerschap last van je rug krijgen.
    Hopelijk loopt je kleine straks snel en kan ze zelf de trappen oplopen (desnoods op handen en voeten)

Je krijgt geen mk door te zwaar tillen, dan heeft er echt niet iets goeds gezeten.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon gewerkt in de gehandicaptenzorg tijdens mn zwangerschap, gewoon getild en gedaan. Je krijgt geen miskraam door te tillen.

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Er is natuurlijk een verschil tussen tillen en je eigen rot sjouwen.. Volgens mij is het alleen schadelijk in de zin van bandenpijn en rugklachten. Het lijkt me niet zo dat je helemaal niks meer mag tillen, maar let gewoon op met zwaardere dingen. Hier laat ik ml voornamelijk de boodschappen, volle wasmand en de kleine in/uit de auto sjouwen. Meer voor mn rugklachten dan bang voor vroeggeboorte.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb voor m'n werk best wel wat getild en gesjouwd en het gaat er meer om dat je er zelf lichamelijk last van kan krijgen. Ik geloof echt niet dat je er een mk van kan krijgen eerlijk gezegd.

11. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Tillen wordt afgeraden vanwege je bekken en je rug. Gewoon op letten dus.

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Lijkt mij dat t gaat om gewichten die je normaal niet gewend bent (en dan nog zal dat geen mk geven lijkt mij maar zal je er wel sneller andere klachten van krijgen).

Ik draag m'n dochtertje ook nog steeds af en toe hoor.. Merk alleen dat m'n buik dat minder fijn vind en mn bekken enzo ;)

13. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Nou dan zou ik nu niet 31 weken zwanger zijn. Full time thuis en dreumes op 2 hoog die graag naar buiten gaat= veel tillen. Probeer t wel zo min mogelijk te doen en je dreumes zelf trap te laten lopen. Die van mij kan dat heel goed maar vertikt t als t moet grrrrr.

14. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Hier idd ook een dreumes die wel kan lopen maar het niet wilt. Ze gaat liever languit op de grond liggen.
    Maak me wel zorgen, maar ben door de reacties iets gerustgesteld :)

Deel Deze Pagina