zoals de kop het al zegt zoek ik een recept ( makkelijk) voor een plaatpizza deze pizza moet dan ook lekker zijn zonder kaas en makkelijk te maken alle recepten zijn welkom.... bedankt
plaatpizza zonder kaas... ok.. komt mijn variant: ik doe er wat tomatenprut op de bodem, daaroverheen plakjes ham.. dan schijven annanas, stukjes perzik en gebakken stukjes kip met italiaanse kruiden. hierover doe ik een laagje met bacon (ipv kaas) word het toch lekker hartig... jammie jammie wat ook lekker is .. is een pizza met schijven paprika, uitjes en voor het pittige, schijfjes chorizo
Je kunt een bodem maken zo'n kant en klare spul, maar ook van gewoon wat zelfrijzend bakmeel (of bloem met gist), een klein scheutje olie, en wat water. Je moet zelf even kijken hoeveel, ik doe het uit de losse hand... Net zolang tot je een mooi een deeg hebt...wat te nat, dan wat bloem erbij, te droog, dan wat water etc. Mijn pizza beleg ik altijd als volgt: Tomatenpuree op de bodem, dan wat gerult gehakt. Een gesnipperd uitje en paprika. Ook kun je er hamblokjes op doen, ananasstukjes. Ik doe er meestal ook nog wat salami overheen, en ja, wij dan kaas, maar kan prima zonder Je kunt er eigenlijk alles opdoen wat je lekker lijkt. Als mijn man zijn pizza maakt, dan rult hij gehakt en doet er wat taco kruiden bij. Op de bodem dan eerst een laagje tomatenpuree of iets wat erop lijk, dan het gehakt en dan in de oven. Hier eten we dan knoflooksaus bij en wat ijsberg sla erboven op (kleine stukjes) Hoop dat je er wat aan hebt
Ps, je maakt de pizza helemaal klaar, en dan pas in de over, dus niet eerst de bodem bakken anders krijg je deze dubbelgebakken en knoert hard. Even af en toe kijken of het al goed is. We gokken hier wat af hihi, we houden ons nooit precies aan baktijden, het verschilt namelijk per pizza door de inhoud die erop ligt.
in de supermarkt heb je pakken met mix, alleen water en een beetje olie erbij, kneden en klaar is je bodem ( natuurlijk wel beleggen en in de oven)