Tips maaltijden die goed op te warmen zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door oktober91, 8 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik zoek tips voor recepten die goed op te warmen zijn, in pan of magnetron.onze broer/schoonzus zitten in het Ronald mc Donald vanwege grote zorgen om hun pasgeboren kindje wat opgenomen is, wij als familie gaan voor hun koken. Nu is het nog best wel lastig wat dan, want het moet op lange afstand goed mee te nemen zijn dus bijv soep is niet handig. Geen oven aanwezig dus geen ovenschotel of lasagne bijv. Macaroni/spaghetti/nasi/bami kan goed, maar dat maak je niet dagelijks. Gekookte aardappelen met groente opwarmen kan wel maar is wat omslachtiger mee te geven. Hebben jullie nog goede tips voor eenvoudige Hollandse recepten (niet te pittig e.d ivm borstvoeding)

Alvast bedankt!

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Lasagne en ovenschotels kan je wel makkelijk opwarmen als je wilt. Dat zou ik doen samen met pasta/bami/nasi ed.

Misschien wat koude gerechten: pasta salade, couscous salade etc. Als je goede bakjes hebt is soep ook goed te vervoeren. Zou niet zoveel uit moeten maken dan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Het weer is er nog niet echt naar, maar stampotten zijn goed van te voren te maken en op te warmen.
    Heel veel sterkte voor je broer en schoonzus, en ook voor jullie als familie!

4. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dankjewel! Idd we hebben het een x vaker bij de hand gehad dat was in de winter dus maakte ik vaak stamppot, makkelijk klaar te maken,mee te nemen en op te warmen.. maar nu niet echt weer voor inderdaad!

5. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik heb eens soep meegenomen en toen ging het dus wel mis dus vandaar dat ik denk dat dat gegarandeerd mis gaat maar idd met goede bakjes kan het misschien wel. Bedankt voor de tips.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Thermoskan misschien met soep? Sterkte in elk geval met alles!

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik vind rijst vaak goed op te warmen in de magnetron. Bijvoorbeeld een milde curry met rijst?

Wij eten ook regelmatig nasi, dan maak ik het liefst zoveel mogelijk en vries ik dan in. Kun je super goed invriezen. Evt kun je dan nog vers er wat sperziebonen bij koken en die kun je ook best prima opwarmen. Of een wortelsalade erbij oid. Voor de extra groente.

waar je ook aan kunt denken zijn wraps. Evt in combi koud en warm beleg. Koud beleg in verschillende bakjes (zoals komkommer en salade) en gehakt of falafel even opwarmen. Klein bakje saus erbij, wrap in de magnetron, klaar

Veel sterkte!

GossipGirlxoxo en oktober91 vinden dit leuk.
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Toen onze dochter ziek was is er maandenlang voor ons gekookt, echt super fijn dus ook super dat jullie dit voor ze gaan doen, het scheelt zoveel!
    Hier warmde we bijna alles wel op, alleen aardappels, groente en vlees vind ik opgewarmd niet zo lekker.
    Ovenschotels warmden we op, gevulde wraps, rijst met iets van saus erbij, pasta's etc.
    En ja, er zat echt wel eens iets bij dat niet zo lekker was, maar dat gebeurd gewoon (ik ben sowieso een zeurpiet met eten:rolleyes:).
    Oh en een keer een stapel pannenkoeken! Wij hadden een soort verdeling als in maandag: AGV, dinsdag: pasta, woensdag: rijst, donderdag: ovenschotel ofzo.
    En toen kregen we een keer op maandag pannenkoeken, dat is gewoon leuk als dat opeens voor je deur staat.
    Die verdeling was trouwens bewust zodat je niet 3x in de week hetzelfde krijgt. Is overigens 1x gebeurd dat we 3x in de week lasagne hadden gekregen, gelukkig lust ik dat wel graag. :roflmao:
    Soep kan inderdaad ook wel hoor, in een goede afsluitbare bak of thermosfles inderdaad en vaak deden wij er even extra een zak omheen. En soep moet afgekoeld zijn, ander 'springt' door de warmte en druk in de auto de deksel van de bak.
    Sterkte verder met alles!

9. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Goed idee van de thermoskan dankjewel!

Zomerbloem en xxmoixx vinden dit leuk.
  10. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor je goede tips. Inderdaad stemmen we met elkaar af wie wat kookt zodat ze niet dagenlang hetzelfde krijgen of idd meerdere keren per week. Pannenkoeken is ook een goed idee! En wat je zeg over de soep, haha ik voel me nu echt dom maar denk inderdaad dat dat warme soep was, die ik warm wilde afleveren, dat gaat dus niet. Maar fijn om ervaringen te horen hoe jullie dat beleefd hebben, bedankt!

NiVa0230 en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Super lief van jullie!
    Soep zou je ook ingevroren mee kunnen nemen. Ms ook nog een tip?

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Een kom sla + vulling (zonder saus. Die apart meenemen)
    Aardappelschijfjes koken, hoeven zij het alleen maar even aan te bakken. (Ik begrijp dat ze wel een fornuis hebben?)

Andijvie stamppot. (Kan prima nu.. tenminste, wij eten het wel)

(Parel)couscous salade of pasta salade

Tortillas vullen met gehaktprutje en geraspte kaas. Hoeft alleen nog maar een minuutje id magnetron.
    En dan een zakje ijsbergsla, snacktomaatjes en cremefraische erbij geven.

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ooh ik weet er nog 2..

Een pokebowl

En hamburgers bakken (prima op te warmen in magnetron)
    Broodjes en (gesneden) ingredienten voor een broodje hamburger

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En anders soep invriezen en bevroren meenemen. Kan dan zelfs in ziplock zakjes. Dan gaat er niets lekken en kunne ze het daar in een pan ontdooien/opwarmen.

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zou gewoon een oventje aan schaffen, en daar ook achter laten.
    Dat is nl ook fijn voor de andere tijdelijke bewoners.

einad en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Quiche is ook makkelijk mee te nemen en op te warmen.
    En, als het wat kouder wordt iets van stoofpot?
    Risotto is trouwens ook goed te doen.
    Of kofta?

Super lief dat jullie koken!

17. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Chicken tonight met extra groente.

Wraps kan je ook op verschillende manieren eten.
    Hier eten wij het vaak met kip en groente op verschillende manieren en dan nog met rauwkost erin. Neem dat ook regelmatig mee met avonddiensten dus makkelijk te eten.

Gepaneerde kipfilets honing mosterd saus sla en dan wat komkommer paprika tomaatjes fijn gesneden evt pijnboompitten alles in een wrap. Echt heerlijk. En is ook koud te eten.

Of kipshoarma met extra paprika in een wrap met wat knoflook.
    Of zo een bonenprutje met maïs en verder wat groente wat je ook met taco's kan eten zou ook in een wrap kunnen met wat rauwkost erbij.

Zou ook vragen wat ze zelf wel en niet lusten of je moet dat weten.

Je zou ook van die vakken bakjes met deksel voor in de magnetron aan kunnen schaffen.
    Dan kan je ook iets van vis, aardappelpuree en groente meenemen en opwarmen.

18. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Wij maken hier ook regelmatig een ovenschotel of lasagne de avond van te voren als wij een drukke dag hebben en warmen dit per portie op in de magnetron hoor. Juist heerlijke maaltijden.

Hebben ook van die ronde glazen schaaltjes met deksel die wij gebruiken in de magnetron en met m'n avonddiensten dan plak ik ze soms met een stukje tape dicht om ze onderweg mee te nemen. Is niet 100% dicht maar makkelijker te vervoeren.

19. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor al jullie tips en goede adviezen heel fijn daar komen we de komende tijd wel mee vooruit! Er blijkt toch wel een oven aanwezig te zijn dus dat scheelt al heel veel!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wat ontzettend fijn dat jullie dit doen. Wij hebben 11 maanden in het RMCD huis gewoond en het was zo fijn dat we toen geen omkijken maar eten hadden. Eigenlijk is bijna alles op te warmen behalve AGV. Stampot gaat weer wel. Wij aten veel pasta’s en bami/rijst/noodles met groente en vlees. Ook kregen we pastasalades, koude rijst schotels. Wat ook goed te doen is is een gehakt prutje die ze dan zelf in een wrap kunnen doen. Sterkte!

oktober91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina