Hoi. Wij hebben een dochter van 3,5 en een tweeling van 15 maanden. Wij zijn op zoek naar de meest ideale oplossing voor ons gezin als het gaat om de opvang. Ik ben werkzoekende maar hoop over niet al te lange tijd weer ergens aan de slag te kunnen. Voor ons lijkt een gastouder aan huis de ideale oplossing. Maar ik heb begrepen dat je huis eerst gecheckt moet worden door de gemeente/GGD of het geschikt is. Dit neemt zo'n 9 weken in beslag. Dat kan pas als je een gastouder hebt gevonden. Alles met elkaar gaat het natuurlijk erg lang duren en word ik dan algauw minder "aantrekkelijk" voor een nieuwe werkgever. Hoe hebben jullie dat opgelost? Dan het gastouderbureau zelf. Zijn er hier mensen die mij een gastouderbureau kunnen aanbevelen? Is voor de omgeving van Utrecht. Hebben jullie problemen gehad met het vinden van een geschikte gastouder? Dan nog een laatste vraag. Mijn oudste gaat per januari naar school. Dan zou de gastouder alleen op de tweeling passen en na schooltijd op de oudste. Werkt dat in de praktijk? Alvast bedankt!
Ik heb ook bij een gezin thuis als gastouder gewerkt je moet idd het is opp orde hebben maar ik was daar al aan het werk voor de ggd alles had goed gekeurd. Het enige was dat ze me niet uit konden betalen want dat kon pas als alles goed gekeurd was.