Hallo allemaal, Zijn hier mensen die verstand hebben van Excel? Ik ben normaal best wel handig, maar het lijkt erop dat ik niet voor elkaar krijg wat er moet gebeuren. Er moet een bestaand document bijgewerkt worden van zo'n 20 tabbladen. - Er moet een tabel komen in de voettekst van elke te printen pagina. Ook moet het automatich komen op alle tabbladen en ook doorlopen als er eventueel nog nieuwe tabbladen worden aangemaakt. - hetzelfde verhaal voor de paginanummers, liefst in de voettekst, doorlopend over de tabbladen. - tevens moet er op elke pagina een zin verticaal komen. Ik kan dat zeker wel zelf aanmaken, maar kan hij ook automatisch op alle te printen pagina's komen? Super als iemand me kan helpen!! Alvast heel erg bedankt! ps. ik heb het Office 2007 pakket.
je kan best de help functie gebruiken in excel. Die bevatten duidelijk uitleg. Als ik een header/footer wil toevoegen doe ik in het menu insert en kies header of footer en dan zie je ook een hoop opties zoals toevoegen van de filename, pagina nummers, foto enz. Ik gebruik altijd Engels. Maar kijk even in de help functie en typ een keyword in dan krijg je een hoop info te zien. Succes!
Ik heb even voor je gekeken, maar ik kwam er zelf ook niet uit. Het invoegen van een koptektst of voettekst is nog wel te doen, en ook dat het op elke pagina komt, maar vervolgens is dat maar binnen één tabblad, en je wilt het juist op al je verschillende tabbladen. Sorry, ik kan je dus ook niet verder helpen!
als je ze op al je tabbladen wil moet je op je 1 van de tabs op de rechtermuisknop klikken, selecteer alle tabs kiezen en dan naar menu 'insert' dan zie je dat voet en kop tekst beschikbaar is. Hoe het juist in het nederlands staat weet ik niet maar denk dat je iets verder kan. Succes
Ah, Ranja, dankjewel voor je tip, die laatste. Daar kan ik denk ik wel mee aan de slag.. Ik had al de help functie bekeken, maar er is niets te vinden over een tabel in een voettekst. Maar ik hou de moed er in en ga nog even verder zoeken! @live: dankjewel voor je hulp! Lief dat je even hebt gekeken! Ik liep net even buiten er over na te denken en bedacht dat ik misschien wel de tabel en de tekt aan de zijkant als watermerk kan plaatsen... Ik ga daar even mee aan de lag ook, wie weet lukt het!
Weet wel hoe je een afbeelding in de voettekst kan plaatsen maar een tabel nog niet? of je moet de tabel al in paint maken ofzo?? Maar dan zul je er niks meer in kunnen invoegen tijdens het typen.. ( Afbeelding doe ik hier bij de lay-out en vervolgens koptekst en voettekst, vervolgens voettekst aanpassen enz)
Heb de tabel vanuit word naar de voettekst gekopieerd, dan kan je hem als afbeelding plakken. Maar hij verschijnt niet. In de koptekst komt hij wel, maar de laatste lijn verdwijnt terwijl er nog voldoende ruimte is.. De tabel via paint is ook nog niet gelukt, krijg de tabel niet goed in paint.. Ik snap niet helemaal wat je schrijft wat jij doet.. wil je dat nog eens uitleggen?