Verhuizen en katten..

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Iemand hier ervaring mee? En hebben jullie tips??

Wij hebben drie katten, een broer en zus van 6.5 jaar en 1 van nu 5. Het zijn buiten katten, ik sluit ze nooit op binnen. Dus er komt een uitdaging aan.

Maar nu? Voor straks wil ik alvast feliway halen, een kattenbak en silica korrels. Maar verder? Ik ga proberen om ze minstens twee weken binnen houden, hopelijk lukt dat.

Ik ben dus echt opzoek naar tips. Het huis veranderd, maar ook praktisch de hele inhoud. Gezien wij hier allemaal inbouw kasten hebben, dat hebben we daar los moeten kopen. Het enige "oude" wat van hier qua grote dingen mee gaat zijn de box, de hondenmand en de koffietafel..

Tips zijn enorm welkom!

2. Boedah

Boedah Niet meer actief

Mijn buurvrouw liep de eerste paar weken buiten met haar kat aan een lijntje.. om hem de buurt te leren kennnen. Maar ik weet niet of dat te doen is met 3 katten :roflmao:

3. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Oh dat zou ik wel doen met mijn 2 katten :roflmao: Verder zou ik ze rustig kennis laten maken met het huis en een plekje voor ze maken met hun deken/kussen/knuffel oid.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Tja gewoon binnenhouden. Zit niet veel anders op ben ik bang. Bij onze verhuizing hebben we onze kat 2 week binnengehouden en toch liep ze nog regelmatig terug, misschien toch iets langer of inderdaad aan een riempje.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dacht ik ook aan, maar die van ons worden echt gek dan..

Voordeel wel is dat we vrij gaan wonen, veel ruimte en achter ons huis boerenlandschap. En we wonen aan een doodlopende straat.

Ik denk er wel aan om ze elke keer wat lekkers te geven als ik ze naar binnen roep..

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als ze hier terug gaan lopen is dat ruim 20 km.. ik hoop dat toch niet :(

7. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Wij hebben bij de dierenarts destijds een formulier kunnen halen met alle ' do's en dont's' tijdens de verhuizing.
    Misschien heeft jouw dierenarts nog tips?

8. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ons is aangeraden dat de kat niet naar buiten mocht, het kan zelfs 2 tot 6 weken duren. Hangt van de kat af, die van ons is heel erg bang. Dus eerst binnengehouden en dat ging niet zo soepel, dagenlang gehuild. Want een kat moet ook aan het huis wennen en de nieuwe omgeving. Veel aandacht gegeven en veel geaaid en op de schoot, ook dagelijks bij ons geslapen op de kamer en nu is hij helemaal gewend.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb mijn kat pas na 4 weken naar buiten gedaan en meneer liep alsnog terug naar het huis van mijn moeder.
    Na nog 2 weken binnen (HEL!) snapte die eindelijk dat die hier terug moest komen.

Dusse Succes :p ik hoop dat de jouwe wat slimmer zijn dan die van mij:p

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik werkte daar zelf, die hebben we niet daar...

Advies is ook puur "binnen houden" en wat ik hier boven zei.. vooral ervaring van mensen is voor mij wel handig nu..

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben echt bang dat het zo lang niet lukt.. vooral 1, is echt een buiten kat.. :( plus dat we drie honden hebben, die een aantal keer per dag naar buiten gaan.. en de kleine uk..

Ik ben zo bang dat ze ontsnappen :(

Maar, aandacht, logisch idd. Maar ook een goede!

** de overgang van buiten ontlasten naar ineens op een bak ging ook soepel??

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Haha opbeurend :D

Woonde je daar ver vanaf? Wij verhuizen naar 23 km verderop. Zou lullig zijn als ze dat hele eind terug gaan..

13. Boedah

Boedah Niet meer actief

Misschien kun je 1 kamer 'inrichten' voor ze, en ze daar een beetje 'vasthouden' ?

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja zoiets moet ik gaan proberen. En vooral veel paaien met eten denk ik haha

Marisje89 vindt dit leuk.
  15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja tijdelijk op 1 kamer is een goeie! Ook omdat ze op de bak moeten leren, die is dan constant dichtbij voor ze. Maakt het voor iedereen wat relaxter.

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij hadden onze twee buitenkatten een eigen kamer gegeven waar ze een paar dagen konden wennen. Al snel kregen ze toegang tot het hele huis en zijn met twee weken naar buiten gegaan.
    Denk dat het gewoon per kat verschilt hoe lang ze moeten wennen en je dat zelf kan inschatten. Ook lekker verwennen dmv aandacht en wat extra voeding.
    De k ook dat je mazzel hebt met het seizoen, katten zitten in de herfst en winter meestal toch wat meer binnen.

Onze katten deden het iig prima en leken zich direct thuis te voelen, ook in de tuin.

17. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Echt je katten langer dan twee weken binnenhouden hoor, ook al zijn het buitenkatten. Die van ons ontsnapte na 2 weken, is twee weken zoek geweest, kwam daarna weer broodmager terug gelukkig. Helaas werd ze een paar maanden later ziek en doordat ze nog niet was bijgekomen van het zoek zijn moesten we haar laten gaan.
    Een eigen kamer met al hun spulletjes is een goed idee. Ook zou ik ze pas op het allerlaatste moment meenemen naar het nieuwe huis, zodat ze zo min mogelijk meekrijgen van het verhuizen.
    Succes alvast.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bedankt!!

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Voor mijn eigen kat die ik vroeger had was 1 nachtje binnen blijven genoeg. Hij moest naar buiten om zijn behoefte te kunnen doen en een paar uur later zat ie alweer in het raam van het nieuwe huis. De kat van de vorige bewoners van ons huis loopt na ruim 4 maanden nog steeds af en toe hier over de buurt. Zelfs nadat hij een paar keer enkele weken aan de lijn vast zat liep hij direct terug zodra het kon. Ik denk dat het echt aan de kat zelf ligt hoe lang hij/zij nodig heeft om te wennen aan de nieuwe omgeving

20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Hier ook een echte buitenkat, normaal niet binnen te houden. Maar ze kan nu een tijdje niet naar buiten, ik verwachtte problemen, maar na een week vraagt ze nog amper om naar buiten te mogen. Best kans dat het allemaal mee gaat vallen. Ze heeft hier een eigen kamer waar ze vaak ligt en daar heeft ze ook rust.

zonnestraal21 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina