Eind september gaan we verhuizen. We gaan naar een nieuwbouwwoning in de buurt waar we nu al wonen en hebben gedurende het bouwproces regelmatig bezoekjes gebracht aan de bouwplaats. Ze snapt volgens mij ook echt wel dat dat ons huis wordt. We praten er natuurlijk geregeld over en we hebben ook al een boekje uit de bieb gehaald over verhuizen. Hoe kan ik haar verder voorbereiden? Hoe maak ik de overgang voor haar zo gemakkelijk mogelijk? Ze blijft wel gewoon op hetzelfde kdv, dus dat verandert verder niet. En wat zouden jullie doen op de daadwerkelijke verhuisdag: normaal gaat ze dan naar het kdv; nu ook gewoon doen? Of haar juist betrekken bij de verhuizing?
Wat een spannende tijd! Wel heel leuk! Ik zou haar denk ik wel laten zien dat jullie die dag gaan verhuizen, dus haar misschien wat later naar het kdv brengen. Misschien het oude huis even uitzwaaien? En ik zou haar laten helpen met spullen in haar kamer zetten. Toen wij de babymeubels gingen verhuizen van de kamer van de oudste naar de babykamer, heeft ze ook meegeholpen, vond ze heel stoer Denk dat verder uitleggen nu niet nodig is aangezien je het idee hebt dat ze het wel snapt. Misschien vertellen dat haar bed en spulletjes ook meeverhuizen. Maar dat heb je vast al wel uitgelegd
Wij hebben niet zoveel gedaan. Onze verhuizing ging vrij snel, dus hadden niet echt tijd om dochter te laten wennen. We zijn een keer langs gegaan en toen lieten we haar zien waar ze zou gaan slapen. Daarna hebben we met de verhuizing haar kamer een beetje samen ingericht (ook al kon ze natuurlijk nog niet helpen, ze was ongeveer net zo oud als jouw dochter). Slapen was de eerste paar nachten wat onwennig, daarom mocht ze bij ons in bed als het niet goed ging. Succes met de verhuizing! Oh en op de dag zelf lekker naar het kdv. Het is behoorlijk veel werk en dochter zelf loopt dan toch alleen in de weg.
In ieder geval het lege huis laten zien als alles eruit is en dan samen afscheid nemen en vertellen dat er andere mensen gaan wonen
Wij zijn afgelopen jaar 2 keer verhuisd, de kinderen zijn toen naar opa en oma gegaan en de jongste heeft wel wat geholpen met dozen "sjouwen" en in de verhuisbus zitten. We hebben het boekje van Bobbi gaat verhuizen gelezen en in de bieb zijn er ook meer boekjes over. We hebben hun nieuwe kamertjes helemaal klaar en af gemaakt terwijl zij nog bij opa en oma sliepen 2-3 nachtjes en toen ze naar huis kwamen stond alles op zn plek. De eerste avond er even bij gebleven met naar bed brengen, boven rond gehangen en paar keer gaan kijken en kus geven en het ging direct goed.
Zo te horen pakken jullie het al heel goed aan! Hier was onze dochter bijna 3 toen we gingen verhuizen. Wat ze erg leuk vond was samen haar spulletjes in dozen doen. Zo kon ze zien dat alles meeging en werd ze er gelijk bij betrokken. En ik zou idd afscheid nemen van het lege huis. Zo is het duidelijk dat jullie daar echt weggaan. Ik zou ik haar misschien juist naar het kdv brengen omdat het op zo'n dag zelf best hectisch is. Boekje van bobbi gaat verhuizen was hier favoriet Succes!
Mijn oudste was rond 2,5 toen we gingen verhuizen. Ik heb er niet zo heel veel aan gedaan (was ook niet zoveel tijd voor, we moesten alles binnen 2 maanden regelen). Ze is wel 2 keer mee geweest naar het nieuwe huis, hebben we ook haar kamer laten zien. Op de dag van de verhuizing zelf zou ik haar zeker niet meenemen, dat is geen doen, dan heb je echt alle handen nodig. Hier waren ze toen bij mijn moeder en aan het einde van de dag toen alles redelijk ingericht was is zij met de kinderen gekomen. Toen was haar kamer al klaar en dat vond ze natuurlijk geweldig. Is verder nooit een probleem geweest, vanaf dag 1 prima geslapen.