Verhuizen, hoe moet dat ook alweer?

Discussion in 'De lounge' started by Samarinde, Jul 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Veel succes met verhuizen.

Ben net verhuist en de stress zit er nog steeds in haha.

Geen ruzie maken samen en niet te veel hooi op je vork nemen voldoende draagkracht zoeken mannen dus.;)

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En als je kozijnen gaat schilderen: haal je afplaktape er METEEN na het schilderen er weer af. Wacht niet tot het opgedroogd is, want dan kun je opnieuw beginnen.

3. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Jullie zijn wel echt super inspirerend dames, geweldig! :)

4. Anice

Anice Niet meer actief

Gewoon een verhuisbedrijf inhuren. Die doen alles voor je. Scheelt je een hoop stress lijkt me

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

Op de voorkant van de doos zetten wat erin zit/waar hij heen moet. Als je het op de bovenkant zet, kun je het niet meer lezen als ze opgestapeld staan.

6. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Geen gebruik maken van de tnt verhuisservice. Nergens voor nodig, en je adres wordt doorverkocht dus je krijgt een hoop rotzooi waar je niet op zit te wachten.

Indien mogelijk: vooral de tijd nemen! Bij ons moest het allemaal snel- snel en ik was 2 maanden later nóg gestresst!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij een verhuisbedrijf kun je speciale boekendozen krijgen, (ook handig voor je cd's en dvd's).
    Verder zorg ik altijd dat ik een weekendtas met kleding en toiletspullen inpak voor de dagen voor en na de verhuizing, zodat ik ook niet direct al m'n dozen met kleren weer open hoef te trekken.
    Winterkleding kan nu allemaal ingepakt, zet dat ook op de doos. Zomerkleding dus inpakken wat je niet gaat dragen rond de verhuizing.
    Plastic bestek halen voor de dagen ronde de verhuizing, zien dat je wat maaltijden in de vriezer hebt, zodat je niet hoeft te koken, dan hoef je je ook geen rotje te zoeken naar je keukenzooi.
    Mocht je twee koelkasten/vriezers hebben: de ene alvast verhuizen, zodat je je gekoelde en gevroren zooi direct over kunt leggen.

Verder had je al een hoop handige tips gehad geloof ik :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt er een beetje aan welke kwaliteit verf je hebt en of je goed geschuurd en ontvet hebt, voor je aan het schilderen bent begonnen.
    Huismerken van de bouwmarkten moet je niet hebben, de wat duurdere verf houdt langer en beter, daar heb je echt een hoop lol van, (tenzij je elke 3 jaar toch wilt overschilderen).
    Enkel als je huis erg vochtig is, (met dit weer niet ondenkbaar) is het sowieso verstandig je tape er direct af te halen.
    Je kunt trouwens ook prima schilderen zonder tape, als je een beetje vaste hand hebt en de juiste kwasten, (juiste formaten vooral), is tape doorgaans niet nodig :)

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Klopt. Ik doe het ook altijd zonder tape. Maar ik hoor van de tape-gebruikers zo vaak 'Let niet op het kartelrandje, dat doen we op het laatst nog een keer over.'

Jaja...

10. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Rozemarijke; Dat zijn ook nog erg goede bruikbare tips, dank je wel!

Share This Page