Verhuizen, ik zie er zo tegen op.

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    wij verhuizen over 2 weken,hebben al de sleutel voor onze tijdelijke huurwoning.
    Dinsdag hypotheek ingediend bij de bank door de adviseur en gister al bericht gehad dat hij akkoord is:D zitten ook tegen onze max.
    Is nieuwbouw dus moeten nog 1 jaar wachten.
    Ze gaan pas in augustus beginnen met bouwen.

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Welke bank was dit? Gefeliciteerd!

Hoe snel hadden jullie een offerte?

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.714
    113
    Lijkt mij ook zo leuk alle woonwinkels af! wij nemen onze oude meubels nog mee. Eerst gaan sparen :p

Spannend Bailey, wat een stress levert dat kan ik mij voorstellen.

Voor jou dubbelop rijswijkse! wel een leuke tijdelijke woning? Wat fijn dat het goed gekeurd is.

Morgen komt mijn moeder, tante en zusjes nog even de laatste loodjes helpen ( wonen ver weg) Ben ik enorm blij mee want en met een baby en tijdelijk alleen schiet het niet op. Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn werk, vond het wel even moeilijk. Vanochtend laatste keer bakker, slager gedaan. Het liefst doe ik het nu allemaal niet, koud water vrees. Heb er enorm zin in maar vind het ook enorm eng :(

4. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Dank je!
    De offerte hadden we heel snel, binnen een week.
    We gaan bij eagon omdat wij een offerte nodig hadden voor 1 jaar.
    Ik denk dat we pas in september naar de notaris gaan.
    omdat we een lage rente willen hebben we het al vast genomen,dat was een gok omdat we niet weten wat de rente gaat doen.
    Nu eerst de overdracht van ons huis en verhuizen dan gaan we ons richten op de leuke dingen:D
    Badkamer,keuken en vloeren uitzoeken/kopen.

Bij wie gaan jullie?Hoop dat het bij jullie ook zo snel gaat!

5. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ja hele leuke kleine tijdelijke woning!
    Dus heel knus,gelijksvloers.
    Bij ons in de straat,alles nieuw. keuken badkamer vloeren enz.
    Alleen moet we afwassen:)

Ga je ver verhuizen deedee91?

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Dan heb ik een beetje hoop haha. Wij zitten nu al bij Aegon en daar is de aanvraag nu ook ingediend. Voor de zekerheid elders ook nog eentje hoor, dus 2 tegelijk. En we hebben nog wat scenarios als nood maar als zij de hypotheek accepteren kunnen we ons budget vol in het klussen storten. Dat zou heel fijn zijn!

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.714
    113
    Van noord holland naar overijsel :D

8. p1982

p1982 Niet meer actief

Leuk naar Overijssel waar ?

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Gaaf zeg wat een stap om zo ver weg te gaan!
    Wij gaan naar de andere kant van de stad/dorp 15 minuten rijden als het verkeer tegen zit.
    Maar dat is pas over 1 jaar.
    ZIt je nu al bij aegon?

10. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Wij nu al bij Aegon ja :)

11. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Nog een vraag vanaf hier; Hoe zit het bij jullie mbt taxatie voor aankoop van je nieuwe woning? Deze is nodig voor je hypotheek aanvraag begreep ik, maar moeten wij die zelf plannen?

12. p1982

p1982 Niet meer actief

Taxatie nieuwe woning heeft onze hypotheek adviseur geregeld

Voor hoelang zetten jullie de rente vast en zit er veel verschil tussen de periodes?

13. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    We proberen 20 jaar te pakken. Hoe bedoel je veel verschil tussen de periodes?

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Nou tussen 5-10-15 en 20 jaar

We gaan ook voor 20 jaar

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Bailey, wij hebben de taxatie van onze nieuwe woning zelf gepland. Gewoon met een makelaar gebeld. Die hebben contact opgenomen met de verkopers en een week later hadden we het rapport al.

Wij hebben de rente voor 20 jaar vastgezet en lossen een deel af en deels aflossingsvrij. Als we flexibele rente zouden nemen zou dit volgens mij 0,9% schelen maar ik durf het niet aan met alle onzekerheid in de wereld. Heb zo'n vermoeden dat het binnen 5 jaar weer erg gestegen zal zijn. Wij betalen nu 2,4% rente (we komen van 5,8% dus gaan er erg op vooruit)

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Wij zetten hem 10 jaar vast half aflosvrij 2.59 weet dat het minder kon maar moeten offerte voor 1 jaar.
    We wilde 20 jaar maar moesten dan meer eigen geld inleggen.
    We leggen al heel veel eigen geld in!
    Alles moeten we zelf kopen zoals vloeren,keuken,badkamer enz.
    Dus als het huis gebouwden alles zit erin laten we het taxeren en hopen we op 81 procent van de marktwaarde zitten en gaan we 2.24 aan rente betalen.
    Ook gaan we de komende 10 jaar veel aflossen op de aflosvrije hypotheek.

17. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    We kregen als advies om dit zelf te regelen. Bank/ adviseur kan het ook voor je doen, maar dan komt een opslag erbij (50 euro of zo). Toch weer geld. Ook heb je baat bij als je zelf de taxateur spreekt, want dan kun je aan hem duidelijk je verbouwingsplannen vertellen en die kan hij dan meenemen in de taxatie (waarde na verbouwing). Deze waarde is vaak hoger waardoor banken minder moeilijk doen over de hypotheek of, als je veel eigen geld insteekt, kom je in gunstige rente%. Dit omdat je dan minder hypotheek hebt dan de waarde (bijv. bij 67,5% bij Rabo heb je lagere rente dan wanneer je 100% leent) tewijl je misschien wel hetzelfde bedrag aan hypotheek hebt.

18. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.916
    388
    83
    Hier voor 30 jaar vast op advies adviseur. Omdat de kans niet groot is dat het ooit weer zo laag komt.
    En taxatie werd ook door hem geregeld.

19. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Hier zat er niet veel verschil tussen 10-15-20. Was geen 100 euro verschil in ieder geval. Tientjes werk als ik het goed begreep.

Ik heb nu werkspot ontdekt. Jeetje wat handig! Ik heb via daar 3 klussen uitgezet en in totaal al behoorlijk wat bespaard nu. Ideaal!

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nou zei de adviseur dat 9 jaar geleden ook tegen ons...De rente Was toen 5,8% en zou echt niet zoveel meer zakken...eh wel dus haha. Dat Is mede de reden waarom We nu verhuizen. We hadden toen voor 30 jaar vastgezet en afkopen kostte ons €35.000. Als We zouden verhuizen konden we wel van de nieuwe rente profiteren. Ons nieuwe huis Is groter, nieuwer, €50.000 meer waard als ons oude huis en we gaan €250 minder hypotheek betalen. Daarnaast gaan We ook besparen op energie (€60pm) omdat We nu van energielabel E naar energielabel A gaan dus al met al gaan We er flink op vooruit en besparen We nog ook. Heerlijk gevoel!

Deel Deze Pagina