Wauwie... jij woont zeker in een van de grote steden waar de hype zo gaat. Proficiat! Waar ga je zelf wonen?
Ah oke. Daarom misschien ook wel extra stress nu dan, omdat je je huis kwijt wil zijn als je daar intrekt. Maar echt, probeer het wat los te laten. Je doet genoeg, meer kan je niet doen.
Jippie!!!! Morgen de sleutel!!! Vanavond gaan de kids naar opa en oma omdat wij om 7.45 nog een laatste rond door het nieuwe huis gaan lopen en om 8.30 als bij de notaris moeten zijn. Vandaag al de nodige dingen klaargezet voor morgen en vanavond als de kinderen weg zijn gaan wij de tuinstoelen (klapstoelen) en tafel en nog wat spul in de auto doen zodat we niet onnodig heen en weer hoeven te rijden. (is toch 20min rijden naar ons nieuwe huis) We hebben er zin in. (maar vind het ook wel spannend)
He fijn! Lekker gevoel he. Een tip... neem liever wat teveel dan te weinig mee naar het nieuwe huis. Denk ook aan huishoudelijk spul als: vuilniszakken (hebben wij nu tegen de ramen geplakt ivm nog geen gordijnen/rolluiken) schilderstape plakband (smalle en brede) scharen emmers allesreiniger wc-eend wc-borstels afwasmiddel afwasborstel afvalbakjeszakjes afvalemmer poetslappen/vaatdoeken keukenhanddoeken afdrooghanddoeken vochtige schoonmaakdoekjes stofzuiger bezem handveger en blik drinken eten versnaperingen plastic bekers, plastic bestek, plastic borden (of echte) pen papier stiften Wat spelletjes voor de kids om zich mee te vermaken. Kleed of i.d. voor op de grond waar de kids op kunnen zitten met spelen. Krukjes of andere zitplekken Klein opklaptafeltje koffiezetapparaat waterkoker thee, koffie, suiker, melk, roerstaafjes Gereedschapskist Huishoudtrap
Maar dat is nog 6 hele maanden toch.. In die 6 maanden kan er nog heel veel gebeuren. De koper heeft dus nog even om jouw huis te vinden. Always look on the bright side Al snap ik best dat dat af en toe heel moeilijk is
Sommige weten het, ik heb net een spoedverhuizing achter de rug. Vanwege de burenoverlast.. morgen lever ik de sleutels in. Maar.. sinds vanavond staat het huis op de website om te verhuren. Wel met een maand gratis huur en 19 minder huur.
Ow echt. Tsja, die minder huur weegt niet op tegen de overlast. Heb nu al medelijden met de nieuwe bewoners. Gaan ze de overlastgevend wel nog aanpakken?
Het is gemeld aan Veilig Thuis. Dat is alles. Ik moest het ook gaan melden, maar ik weet geen achternaam en dan kunnen ze niets. Überhaupt kunnen ze niet veel. Het is op vrijwillige basis.
Wij wonen nu nog in Ede maar gaan weer terug naar een dorp dichtbij Veenendaal (omdat ik redelijk anoniem wil blijven zeg ik niet welk dorp) Vandaag de eerste klusdag achter de rug. De plafonds in de 2 slaapkamers zijn eruit. Morgen de nagels uit de balken halen en de balken op de goede plek zetten en dan de verlichting uitmeten en aansluiten voordat het nieuwe plafond erin gaat. Best leuk een ouder huis... met het slopen van de plafonds kwam mn man 7 muizen skeletjes tegen (ieuw) Wil niet weten wat ik zaterdag tegen gang komen als we op de zolder de schrootjes gaan weghalen.
Oh, nog genoeg werk te doen dus. Maar muizenlijkjes.... ieuw inderdaad. Wij vonden er hier ook een onder een keukenkastje
Ze hebben soms zulke kromme regeltjes opgesteld, dat ze een overdracht onmogelijk lijken te maken. Ik heb de puf niet het helemaal uit te leggen, maar het komt er op neer dat wij ons huis 2 weken later op leveren, dan de overdracht van onze nieuwe woning. Pas op de laatste datum komt onze overwaarde vrij, welke in de nieuwe hypotheek gaat om een deel oude restschuld mee af te lossen. Onze verstrekker eist dat dit is gebeurd voor de oplevering van ons nieuwe huis. Overigens is dit de verstrekker waar we nu ook zitten, en er is gewoon 0,0 mogelijk. Overbruggingshypotheek gaat niet, overbruggingskrediet ook niet. Kortom; het is een flinke puzzel. Goddank voor onze financieel adviseur maar het maakt je gillend gek soms. Wij zullen toch niet de eerste of enige zijn met deze constructie?
Ow, balen Bailey. Ja, een goede adviseur is echt belangrijk. Hopelijk is het snel geregeld en duidelijk.
Praat me niet over hypotheek aanvraag hier afgekeurd omdat ik kopie door id bewijs had gezet mocht niet Zouden we weer onder op komen maar tussen persoon gebeld en met dag geregeld Kijkers vandaag erg blij laten t morgen weten eventueel wel eind april eruit Makelaar gezegd dan moet jr wel goed bod doen als je zo snel erin wil Afwachten
Spannend P, ik duim voor je! Ja joh, wat een gemauw. Wij willen hemel en aarde bewegen, maar het komt erop neer dat we 'even' 10.000 neer moeten tellen nu voor een termijn van eigenlijk 2 weken. Slaat gewoon nergens op. Optie 2 is dat we de sleuteloverdracht doen 'formeel' op 10 april. Dan staat de winst er 12 april bij, en 13 april is onze overdracht. Maar... daar moeten onze kopers mee akkoord gaan, aangezien zij 28 april de sleutel pas krijgen. Dus het vraagt van hen wat coulance, en eerlijk... ze hoeven dit niet te doen natuurlijk. Het is ons probleem als het ware. Onze verkopend makelaar ging dit hen voorleggen nu, dus even hard duimen. Dan mag onze f.a even hard knokken bij Aegon dat ze ermee akkoord gaan op die manier. Maargoed, je kunt niets anders doen dan afwachten. En dat is zo onwijs frustrerend... Officieel lopen we 17 maart af. Ik wil zo graag die zekerheid.