Pas bijna op het eind. Ongeveer een week van te voren de helft van alles. En een dag van te voren de rest. Op een beetje spul na wat nog nodig was voor ontbijt.
Ik kan ook niet echt antwoord geven op de pannen-vraag. Wij gaan ook maar 2 straten verderop wonen haha.
Onze pannen werden al minder, dus wij hebben met de verhuizing bijna alle pannen vervangen. Anders had ik denk ik een soeppan en een klein kookpannetje voor knakworsten (kluslunch ) in het nieuwe huis gezet en de rest van de pannen nog gehouden. Wij hebben maar twee weken geklust, de meeste dagen nog thuis (oude huis) gezond gegeten. En in de weekenden (dagen met veel helpers) patat, pizza e.d. in het nieuwe huis. Maar ik vind het dan ook geen ramp het in zo'n periode vaker dan normaal wat minder gezond is. Ik durf afhaal-friet best te serveren met sla en rauwe wortels om het een bèètje goed te maken en voor de rest geloof ik het wel. De soepkommen en een stapel plastic borden stonden tijdens het klussen in het nieuwe huis. Net als een verzameling niet-matchende bekers. We hebben ooit een bestekset gekregen bij aanschaf van een bankstel. Dat lag dus ook al in het nieuwe huis. Het is bij een verhuizing natuurlijk superhandig als je dingen dubbel hebt. Misschien kun je dingen lenen? En anders behelpen met wat wegwerpservies en -bestek. Het meeste qua servies en kookspul lag dus gewoon in het oude huis. En dat heb ik de middag / avond voor de definitieve verhuizing pas ingepakt.
ga tegen de tijd dat we verhuizen plastic bordjes, bestek en bekers halen. Is mooi makkelijk en zo weg te gooien zo eerste nieuwe ding is gekocht voor het nieuwe huis. Erg mooie salontafel. even morgen 1 vd ouders bellen waar we tijdelijk dingen op kunnen slaan nodige dingen zijn verkocht en al opgehaald. weg ermee
morgen kunnen we 10 verhuisdozen bij iemand gratis ophalen, vandaag 4 stevige mandarijnen dozen meegenomen bij ah. opruimen is begonnen staat al veel wat weg kan
ja een heel fijn gevoel hebben ook gezegd steeds iets en als er weer een stapel staat voor stort of kringloop wegbrengen is het ook weg
Het is ook niet dat we niet genoeg spullen hebben oid. In het nieuwe huis staan oude beker, glazen, borden en ons oude bestek. Van de pannen wordt alleen de koekenpan vervangen, maar veder niet. Ik denk dat ik qua servies maar de plastic borden van de kinderen ga gebruiken. (Van die dingen die we ook op de camping genruiken) die kan ik hewoon in een tas op krat mikken zonder dat ik ze netjes hoed te verpakken. Gisteren weer veel gedaan. We hebben weer een woonkamerdeur (al moeten de nieuwe wandjes nog dichtgemaakt worden) en we hebben boven de raamkozijnen van onze slaapkamer en de tijdelijke slaapkamer van de oudste 2 geschilderd en het laatste plafond zit er ook in. Vandaag beginnen we met laminaat leggen in de slaapkamer en worden de kuren in de tijdelijke slaapkamer geschilderd. Boven gaan we goed, maar beneden wordt nog even spannend.
Leuk om jullie ervaringen te lezen! Ons huis staat sinds vrijdag te koop. De eerste dag al ruim 1000 keer bekeken op funda! Ben benieuwd hoe snel het zal gaan. Woon in een grote stad, de makelaar heeft hoge verwachtingen. We zijn ruim een week geleden mondeling overeengekomen voor een nieuw huis, maar nog steeds geen koopakte gezien. Duurde dat bij jullie ook zo lang?
dorisn moet er nog veel gebeuren donderdag om 21 uur akkoord en morgen maandag krijgen we voorlopig koopcontract zodat we het kunnen controleren en dan tekenen wij di of woensdag, daarna de kopers vrijdag gaan we naar een woonbeurs in utrecht. Plattegronden nieuwe huis mee
Met name beneden moet nog veel gebeuren in krap 2 weken tijd. Gelukkig heeft mn schoonvader de lastigste klus bijna klaar. De woonkamerdeur moest verplaatst worden en er moest dus een nieuw kozijn en een nieuw muurtje geplaatst worden. Dat staat nu (zit bijna dicht) en morgen gaat hij verder met het maken van de trap kast. Als daar de basis van staat kunnen we de muren schilderen. Boven is de kamer van de jongste zo goed als klaar en op onze kamer gaat mn man morgen laminaat leggen. Dan nog de tijdelijke kamer van de oudste 2 het laminaat en de overloop en dan is boven denk ik eind deze week klaar. Volgende week beneden alles zo ver klaar maken (plafonds en muren ) dat we kunnen verhuizen en de vloer moet helaas na de verhuizing. Dan even adempauze en dan op zolder nog 2 kamers maken. Is helaas toch een iets grotere klus dan we van te voren verwacht hadden, maar als het een beetje volgens planning gaat komt het goed. Wij hadden met een paar dagen het voorlopig koopcontract getekend, maar dat kwam mede doordat wij de makelaar ook kenden en de mensen van wie we het huis gekocht hebben kenden we ook. Toevallig konden we allemaal een paar dagen na de mondelinge overeenkomst.
Hier ons eigen (ver)koop contract binnen 2 dagen getekend. Van ons nieuwe huis pas na bouwtechnische keuring.
Hier eind deze week verloopdatum van financiering, maar vermoed dat we nog wel een verlenging nodig gaan hebben. Al zal ik HEEL blij zijn als het wel daadwerkelijk rond komt deze week.
Bij het tekenen van het voorlopig koopcontract zat er hier bij koop en verkoop toch ook wel 2 weken tussen. Hier is de hypotheek nu helemaal rond dus nu nog geduld hebben tot het definitieve koopcontract getekend wordt voor ons nieuwe huis.. Helaas moeten we tussen oude en nieuwe huis even overbruggen omdat we ons huis eerder uit moeten dan dat we ons nieuwe huis in kunnen.. Maar, komt goed al zie ik er vreselijk tegenop dat we 2x moeten slepen
Mag ik even klagen? Een klein beetje dan . 17e is onze verloopdatum voor financiering. Aegon heeft aangegeven ons pas volgende week te gaan behandelen 'omdat we nog niet cruciaal zitten want er is nog geen verlenging aangevraagd'. Zakt je broek toch vanaf? Wat als we het toch niet krijgen? Een huurhuis vinden in 2 weken... Krijg het er spaans benauwd van. #einde haha
Aegon is niet zo snel inderdaad. Ze hadden bij ons de bankgarantie al snel betaald aan de verkopers, maar pas 6 weken later was het helemaal rond. Onze koper heeft inmiddels ook zijn bankgarantie gisteren betaald. En vanaf vandaag moet hij 10% betalen als hij toch van de koop afziet. Dus wij zijn erg blij dat alles nu rond is! Over 4 weken gaan we dan eindelijk echt verhuizen!
Heb je al wel een voorstel gehad? Als dat zo is komt het meestal wel goed. Ik snap heel goed dat je het Spaans benauwd krijgt van dit soort acties. Onze koper vroeg tot 2x toe uitstel aan, toe kneep ik hem ook behoorlijk. Ik duim voor je dat alles op tijd goed komt.