Wij hebben het wel overwogen maar daarnaast 3 makelaars uitgenodigd en daaruit gekozen. Alle 3 waren erg verschillend. De goedkoopste maakte gebruik van professionele film en fotobedrijf. Geen vaste makelaar hij wisselde met een collega. De (in ons geval) duurste had maandelijkse kosten. Woon je in een stad en verwacht je hem binnen een maand verkocht te hebben ben je ver uit het goedkoopste uit, maar wij wonen landelijk en stond 11 maanden te koop, dan loopt het aardig op. De middelste in prijs was zelfstandige binnen remax en deed alles zelf, ook de foto's, wat ons heeft doen afhaken. De goedkoopste was in ons geval het beste en nu er een akkefietje met de buurman is ontstaan ben ik maar al te blij dat ik niet voor makelaarsland gekozen heb. Ik heb mn huis verkocht en de makelaar lost het akkefietje op, geen zorgen.
Vandaag te horen gekregen dat de aangevraagde hypotheek akkoord is bevonden en de stukken door de geldverstrekker naar de notaris zijn verstuurd. Pff wat was dat spannend zeg! Volgende week tekenen en de sleutel ontvangen, het grote inpakken en klussen gaat beginnen
Wij hebben ook naar Makelaarsland (en soortgenoten) gekeken, maar vooral dat we zelf moesten onderhandelen vonden we niet fijn. Uiteindelijk gekozen voor degene waar we ons het prettigste bij voelde. Bleek de één na goedkoopste te zijn. Net een bod aan de deur gehad. Ruim 50.000 onder de vraagprijs . Volgens die bieder moesten we dat maar doen, want over een halfjaar gaan ze aan de andere kant van de straat bouwen en zouden we veel concurrentie krijgen en was die prijs veel lager dan onze vraagprijs. Wij denken dat die prijzen hoger liggen omdat er 2-3 straten verder een aantal huizen verkocht zijn die iets kleiner zijn dan het onze en even duur of zelfs duurder. Verder hebben we een bod liggen dat 20.000 onder de vraagprijs ligt, mensen komen morgen voor een 2e bezichtiging. Vanwege een taalbarrière wil de makelaar dan ons tegenbod doen, aan de telefoon twijfelde hij of deze mensen alles wel begrepen. Dus dat vond hij fijner om morgen tijdens de 2e bezichtiging te doen. Hopelijk komen we dan ergens in het midden (of hoger) uit. We pakken af en toe alvast wat in, er gaat regelmatig een doos naar de kringloop, wat spullen op Marktplaats. Het enige wat we nog "even" moeten doen, is ons huis verkopen en ons nieuwe huis vinden.
Hier zn 2,5 maand na akkoord qua prijs eindelijk de woning verkocht. Ze hebben geen verlening aangevraagd voor de datum van de ontbindende voorwaarden. Wij zijn opgelucht en erg blij. Ook onze nieuwe hypotheek is rond, half juli krijgen wij de sleutel. Al druk met inpakken en vooral weer veel uitzoeken en sorteren wat weg kan. Jeetje wat valt het toch tegen hoeveel zooi een mens bewaard Haha. Hebben nog genoeg te doen
Wij zijn druk aan het klussen in 't nieuwe huis. We komen wel steeds meer dingen tegen die moeten gebeuren. Laminaat dat over vloerbedekking was gelegd? En tijdens het verhuizen heeft ze er gewoon diepe krassen in gemaakt. En het lag trouwens ook niet tegen de muur aan Dingen waarvan we echt niet snappen hoe en waarom.. een gootsteen in de slaapkamer en dat komt dan uit een pijp op het dakterras, waar het dan overheen loopt naar een andere pijp die het riool in gaat heel het dak opeens wit omdat we er verf uitspoelde :') gelukkig kregen we het met water weer weg. Hopelijk over 1.5 week toch klaar om te kunnen verhuizen. Ik hoop t zo, haha.
Niks geks aan hoor als er toch al vloerbedekking ligt dan is dat een goede en goedkope ondergrond voor laminaat. Beetje onzin om vloerbedekking er dan uit te halen om dat vervolgens te gaan vervangen voor een speciale ondervloer. En gootsteen die ip dak uitkomt heb ik ook vaker van gehoord hoor. In een wasbak in een slaapkamer komt hoogstens 1x2 per dag wat water met misschien een klein beetje zeep. De meeste mensen gebruiken zo'n bak nauwelijks. Zonde dus om daar speciaal een leiding voor aan te leggen. Vind het eerlijk gezegt vreemder dat jullie verf door de wasbak heen spoelen
Hoi allemaal, mag ik ook meepraten?? wij hebben een koophuis , gekocht net voor de crisis in 2005....gewoon nette tussenwoning...niet ons droomhuis, maar we moesten toch wat destijds , we riepen toen, we starten hier en daarna kijken we wel verder (na 5 a 10 jaar...) we roepen al jaaaaaaren dat we graag willen verhuizen naar een naast gelegen klein boerendorp.....maarja.toen kwam de crisis en stortte alles in... nu zijn we vorige week getipt over een leuk huis.....en idd.....ik zag het meteen zitten..... hartstikke leuk huis....maar wel gedateerd van binnen....prijs is niet al te hoog en misschien (hopelijk )nog wat onderhandelingsmogelijkheden (staat al tijd leeg en staat nu te koop) maar nu komt het....ik ben zooooo bang dat het allemaal niet gaat lukken...... we gaan volgende week kijken....mocht het niet wat zijn, weten we dat meteen....daarnaast hebben we gesprek met de bank....voor mijn gevoel er op of er onder voor ons.....we hebben straks hoogstwaarschijnlijk kleine restschuld (die mee gefinancierd moet worden) en we zijn een klein bouwdepot nodig om het hoognodige aan te pakken, geen grote dingen zoals aanbouw of muren eruit....maar wel wat moderniseren.... hoe ging dat bij jullie???? het klinkt altijd alsof het bij anderen allemaal kan.....en het bij ons allemaal moeilijk is... weet al wel dat we qua hypotheek meer kunnen lenen op onze salarissen dan we nodig zijn, maar dat wil volgens mij niet zeggen dat het ook gaat lukken..... zucht....zo spannend allemaal....
en dan, mochten we groen licht krijgen om te gaan verkopen.....wie zegt dan dat ons droomhuis niet verkocht word voor wij de onze hebben verkocht.......
Tja, daar hadden wij allemaal geen last van. We hadden een koophuis wat we terug verkochten aan de woningbouw (zo had vriend het ook ooit gekocht) en dat was alleen een belletje en 3 maanden later was het huis weg. En we hadden onwijs geluk met ons nieuwe huis. Maar die onzekerheid zou ik ook erg slecht tegen kunnen hoor. En natuurlijk mag je meeschrijven, gezellig
dat is idd wel handig ! als je op die manier weer van je huis af kunt komen! moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de huizen hier op het moment weer een stuk harder gaan en de prijzen weer wat omhoog...
We zijn precies in het midden uitgekomen . De kopers (niet-Nederlands) dachten dat het gemeubileerd verkocht werd en willen ook zo'n beetje onze hele inboedel hebben. Op zich is het fijn als er wat kan blijven staan (scheelt sjouwen en uit elkaar halen), maar wat vraag je er voor? Het gaat om alle gordijnen (mogen ze 'gratis' hebben, behalve de roljaloezieën, die kostten €1863 totaal), groot deel van de lampen, kledingkasten (totaal €1500), eettafel + stoelen (€1200) en het speelhuis in de tuin (€440). Alles bij elkaar toch zo'n €5000. Het meeste is in 2012 gekocht, dus inmiddels al wel bijna 5 jaar oud. We willen het niet kado geven, want wij moeten natuurlijk wel nieuwe gordijnen, lampen etc. kopen, maar ook niet te duur dat we het alsnog mee mogen nemen.
Je mag me pb sturen kadootje als je wilt wij hebben in exact zelfde situatie gezeten en is gelukt qua hypotheek en zo
Gefeliciteerd!!! Super Hier ooo het huis verkocht aan buitenlanders en die wilden ook alles wel hebben Haha. Mochten alles laten staan wat we niet mee wilden nemen, erg makkelijk natuurlijk. Logische dat je een bedrag ervoor wilt hebben, zou gewoon beetje hoog inzetten. Wie weet gaan ze akkoord, en anders doen ze vast een tegenbod.
@kadootje, welkom. Spannend hè, af en toe zou ik wel een jaar vooruit willen kijken. Wij zijn donderdag akkoord gegaan met een bod, nu nog even kortsluiten wat er wel en niet bij de prijs in zit. Maar ik merk dat ik nu toch weer wat gestresster word, omdat ik denk dat we niet op tijd een ander huis hebben. Want nu hebben we een datum dat we uit ons huis moeten zijn. Jullie droomhuis klinkt ook wel erg aantrekkelijk. Ik heb zelf ook het idee dat elk leuk huis dat ik zie, dat iedereen dat wil hebben, wat helemaal niet zo is, heb maar weinig geduld. Ons vorige huis was ook van de woningbouw en zij hebben het weer teruggekocht, inderdaad wel heel handig. Wij hebben ook een prijs neergelegd voor de "inboedel". @mam1991, volgens mij hebben onze kopers dezelfde nationaliteit als die van jullie huis, misschien dat het bij Chinezen 'standaard' is om een groot deel van de inboedel over te nemen? Fijn dat jullie huis nu echt verkocht is. Onze makelaar zou het voorleggen en vragen of de kopers de gordijnen etc., apart wil afrekenen of dat ze het bod met dat bedrag verhogen zodat het bij de prijs in zit. Fijn weekend allemaal.