hier druk met dingen uitzoeken, verkopen /bewaren/stort of kringloop plan van stylist hebben we ontvangen en eerste dingen zijn gekocht maar moeten nog erg veel
Ja, we zijn er uit! Nog iets minder dan 3,5 maand om zelf een huis te vinden, financiering rond te krijgen, te verhuizen. Het huis wat we hadden gezien en waar we nog steeds weg van zijn, is onder voorbehoud verkocht. Dat loopt over 3 weken af, we hopen echt dat die koop niet doorgaat. Maar we gaan er vanuit dat dat niet gebeurd en kijken dagelijks weer op Funda om te zien of er een ander huis voor ons op staat. Dan nog een vraagje; wij hebben vorig jaar twee wanden in de woonkamer geverfd. Omdat de verf bijna op was, hebben we het stuk achter de bank niet geverfd. Ook in onze slaapkamer hebben we niet achter de kledingkast geverfd. Ziet toch niemand dachten wij. Maar ja, als je gaat verhuizen en bank+kast mee neemt, dan zie je dat wel. Moeten we dat bijwerken? Melden aan de kopers? Of makelaar? Niets zeggen? Ik ga er eigenlijk vanuit dat mensen de muren vaak toch wel doen omdat je vaak toch kleurverschil hebt door schilderijen, kasten, etc. Succes allemaal.
Ik zou het wel melden, wel zo netjes. En ze gaan daardoor echt niet minder willen betalen. Maar nemen ze de bank en kledingkast niet over dan
maar dat doe je toch niet in de wasbak? ik niet hoor. bakje met water of terpetine. maar niet door de gootsteen.
En waar laat jij dat water dan in je bakje? Ik zie echt 't probleem niet hoor. Maar dat zal aan mij liggen. Er gaan wel ergere dingen het riool in bij mensen dan een beetje verf nu bij ons.
Wij hebben eindelijk de sleutel! En Zijn volop aan de slag. Nieuwe vloer ligt er voor de helft in nu en de wanden beneden zijn klaar. Keuken moet nog geschilderd worden en boven moet nog wat behang geplakt. Kwasten ed die nog in dezelfde verf moeten gaan gewoon goed strak in een plastic zakje dan blijft het nat. Als we er klaar mee zijn gaan ze weg. 'Kale plekken' waar geen verf zit zou ik zelf niks van zeggen. Kans is klein dat kopers het zo laten.
Nee, die weer niet. Ze hadden het echt het idee dat "alles" bij de prijs in zat. Uiteindelijk nemen ze alle gordijnen en een groot deel van de verlichting over. Maar de kast dus niet. @cactusje , gefeliciteerd met jullie huis! Het klinkt alsof het al behoorlijk opschiet. 5 jaar geleden vond ik het leuk om van het nieuwe huis echt ons plekje te maken en alles te zien veranderen. Ik vind het leuk om weer over nieuwe kleuren te kunnen gaan nadenken, maar om te gaan doen, daar heb ik nog niet zoveel zin in. En 5 jaar geleden hadden we nog geen kinderen en waren we van 's ochtends 7 uur tot 's avonds 23.00u bezig (huis naast ons stond toen leeg, dus geen overlast voor de buren). Dat gaat nu vast niet lukken met 2 kleine dames.
grr heeft oudste dochter na 2 uur behang uitgezocht is het niet leverbaar. Kunnen we weer opnieuw beginnen hier gaat manlief klussen van 7 uur smorgens tot 22 uur savonds en ik zal ook veel helpen. Kinderen zijn bij opa en oma en deels mee en anders oppasmeisje Mooi al veel verkocht of weggedaan. Ruimt mooi op. Nog ergv eel te gaan Nog veel spullen uitzoeken/bestellen etc
Hoe ver van te voren starten jullie eigenlijk met inpakken?? Wij krijgen 1-8 de sleutel en zijn max 2 maand aan het klussen. Is het raar als ik binnenkort begin met uitzoeken en spullen in dozen doen wat we toch niet gebruiken de komende maanden. Het lijkt mij handig, zo hoef ik straks minder in te pakken als we bezig zijn.. Alleen iedereen vind mij gek behalve mn vader.. wat doen jullie??
Wij hebben 2-6 de sleutel gekregen en moeten er 14-7 uit. We hebben jaar lang online boodschappen bij de jumbo gedaan, je krijgt daar van die leen kratten en heb er daar nu zo'n 50 van. We hebben alleen inbouwkasten dus die gaan niet mee. In de werkkamer hebben we de kasten in april leeggemaakt en daar alle spullen die meegaan in die jumbokratten bovenopelkaar gestapeld. Super handig. Op die manier zie je niet dat je gaat verhuizen maar ben je al wel een heel eind op weg. T wordt nog druk zat dus lekker beginnen waar je al kan beginnen. Merk ook dat op de warmere dagen er minder tempo in zit. Zul je net zien, hittegolf als je alles nog moet doen.
Niks van anderen aantrekken! Zou ook beginnen als ik jouw was, scheelt straks alleen maar weer. Hier al een aantal maand bezig om in kleine stukjes spullen uit te zoeken. Doe liever elke week 1x een beetje bij wijze van dan dat ik straks Mn handen vol heb.
Ja bijvoorbeeld idd.. en als we straks de sleutel hebben is mn man aan het werk of aan het klussen. En ik doe onze zoon en het huishouden maar draai ook op voor alle extra klusjes. Dus ik ben bang dat ik dan zoooveel werk heb. Wij kunnen de dozen bij mn schoonouders stallen. Dat is lekker. Ik heb zojuist 50 dozen besteld dus kan im dit weekend beginnen.
Ja tuurlijk! Kan de voorpret vast beginnen Hahaha, succes!! Ik kom er nu echt achter hoeveel zooi een mens kan hebben Haha.
Gewoon lekker starten hoor! Mensen hebben al snel een mening, maar puntje bij paaltje baal je dan dat je toch niet eerder bent begonnen.
Gister de beestjes over verhuisd en voor het eerst een nacht blijven slapen! Ik heb heerlijk geslapen Wel erg rare dromen maar dat is normaal en ligt niet aan het huis haha. De katten vinden het geweldig, een stuk groter dan waar we tijdelijk zaten en aangezien we halve verdiepingen hebben (dijkwoning) zijn er genoeg ruimtes te vinden en trappen te beklimmen haha. De honden waren al wel gewend hier want die gingen altijd mee als we gingen klussen. Er zijn nog steeds dingetjes die er moeten gebeuren maar het grootste is echt gedaan en die kleine dingen kunnen we ook doen als we er wonen. Dus.. Nu wonen we er écht
krijgen 28 aug de sleutel en gaan 16 sept over. Ben al sinds mei dingen aan het uitzoeken en wat in dozen kan gaat in dozen. Steeds iets doen nu druk bezig om van alles te regelen en dingen uit te zoeken
Héérlijk! Kan niet wachten om ook er te slapen. Mijn man heeft afgelopen week al wat nachtjes mogen 'kamperen' er moet nog aardig wat geklust worden maar zodra de katten overgaan is het echt zover.
Oh als ik jullie verhalen zo lees zou ik ook zo graag al toe zijn om ander huis te kopen. Maar helaas verkoopt ons type woning niet in ons dorp. Ondanks de prijs van maar 129.000 euro voor een ruime tussenwoning. We moeten maar afwachten...