Ik heb geen pakket gekozen. Maar ergens 30 dozen voor 30 euro. En daarnaast nog ongeveer 10 gewone dozen. Dit is volgens mij ver onder het gemiddelde voor een gezin met 3 kinderen. Maar het grootste gedeelte is ingepakt en ik heb nog 20 verhuisdozen staan... Kleding gaat in koffers, verder zoals speelgoed, dat zit normaal al in dozen dus dat pak je dan niet nog eens over. Net zoals met administratie, de studie van manlief. Dat zit al in grote opbergdozen.
Oh serieus! Dit was volgens mij een pakket met 60 dozen, 2 matrashoezen, een verhuisdeken, tape en labels voor 70 euro incl verzenden. Vond ik erg meevallen...
Ja, je kunt ook pakket doen. Maar m'n vader werkt bij een verhuisbedrijf. Dus die zei dat je dan ook wel voor dingen betaald die je misschien geen eens nodig hebt. Zoals matrashoes bijvoorbeeld. Volgens hem kon ik prima de lakens er omheen laten. En die vervolgens in de was doen. Is je matras ook wel beschermd. Tenzij je echt van plan bent je matras in een modderpoel te gaan stallen natuurlijk. Verhuisdekens zijn gewoon de oude gordijnen. Tape had ik nog genoeg liggen. En de meeste dozen vouw je dicht, ik gebruik de tape alleen voor de gewone dozen.
Ja daar heb je een punt inderdaad. Wij hebben vrij oude matrassen en zijn aan het kijken om een nieuw bed aan te schaffen zodat dit naar de stort kan evt. Dus die hoezen zou ik wel blij mee zijn. Maar, vind jouw tip een hele goede! Hebben jullie toevallig nog tips voor adreswijzigingen?
Proficiat! Verhuisdozen via een vriendin die pas is verhuist. Verder gewone dozen bij de supermarkt vandaan.
Ik heb gewoon de mappen met administratie erbij gepakt en vervolgens de websites opgezocht. Bij veel kan je wel in een standaardformulier je nieuwe adres doorgeven. En anders even mailen. Nadat ik de mappen door ben gegaan, heb ik nog even door m'n Rabobank heen gescrollt. Zo kwam ik bij bijvoorbeeld anwb en de bibliotheek, daar heb ik niets van op papier en zou ik anders vergeten zijn. Je kunt het ook door PostNL laten doen. Maar vond ik niet echt nodig. Verder deed iemand van hier het volgende; een aantal gefrankeerde a4-enveloppen achterlaten met je nieuwe adres erop. Zo kan het doorgestuurd worden door de nieuwe bewoners. Wij zullen nog regelmatig bij onze buren komen en vragen dan gelijk even of er nog post is gekomen bij de nieuwe bewoners.
Ohhhh gefeliciteerd meiden!! Succs en veel plezier met het uitzoeken en inpakken! Wij zijn inmiddels al ingetrokken. Moet nog veeeel gebeuren in huis, maar ik voel me hier gewoon thuis en wat is dat een heerlijk gevoel zeg 😊
gefeliciteerd met de nieuwe woningen ik noteer nu alle bedrijven waar we post van hebben zodat straks alle adreswijzigingen er heen kunnen verhuisdozen, action en vrienden maar met verhuizing is het dozen meenemen uit pakken en dan lege weer mee terug en vullen
Wij gebruiken dozen uit de supermarkt. Voornamelijk bananendozen en sinaasappel dozen. Die kan je makkelijk stapelen. Verhuisdekens hebben we de vorige keer ook niet gemist dus dat gaat nu ook zonder wel lukken. We hebben zelf genoeg oude gordijnen en dekens die we kunnen gebruiken.
Gefeliciteerd Bailey en cactusje! Verhuisdozen heb ik bij action gekocht en een deel overgenomen van een vriendin die in oktober Is verhusd. Ik denk aan 40 dozen genoeg te hebben. Zoals iemand anders al zei; veel zit al in dozen/bakken zoals speelgoed, foto's etc. En ik heb 3 oude sets beddengoed die ik als dekens kan gebruiken voor de verhuizing. Die gaan daarna toch weg. Bailey mag ik nu dan je droomhuis zien?? Haha nieuwsgierig!! Nog 19 nachtjes slapen tot wij overgaan!
Gefeliciteerd meiden met jullie nieuwe huizen! Wat spannend allemaal! Wij zijn ook net verhuisd, weet nog al te goed wat het allemaal inhoudt! We wonen nog maar net geen 3 weken in ons nieuwe huis en hebben nog steeds genoeg om te klussen... Gordijnen heb ik allemaal bij Kwantum besteld (6 ramen beneden en 2 slaapkamers, was rond 1.500 kwijt), ik zie dat leen bakker populair is misschien daar een keer kijken want we hebben nog 3 slaapkamers om op te knappen. Ik moet nog wat lampen uitzoeken, kom hier helemaal niet uit. Tips?
Goede tips al hier mbt de post, daar kan ik zeker wat mee. Hoe vroeg vooraf gaven jullie dit door? Wij krijgen de sleutel waarschijnlijk 1-2 weken voor de definitieve verhuizing omdat we er nog niet heel veel aan gaan doen direct.
Goede vraag. Wij gaan over ongeveer een maand over en de internet-tvprovider heb ik wel al gebeld. Dat was prima qua timing zeiden ze. Verder lijkt me dat ik de rest eigenlijk binnen nu en een paar weken ook al kan inseinen. Te vroeg werkt niet, want dan vergeet men het wellicht.
Ik heb dat zo'n 3/4 weken voor de verhuizing gedaan. Je kunt vaak aangeven per wanneer de wijziging in gaat.
Goede tip. Ik ga er vanmiddag eens mee aan de slag. Kan maar weer wat van het lijstje zijn. Ik heb wel al best wat ingepakt maar merk dat ik nu een beetje op een punt zit dat ik denk dat ik beter met de rest nog net iets langer kan wachten. Stiekem gebruik je toch nog best veel in een maand tijd.
Ja dat is rottig Syane! Ik heb nu nog maar een paar dagen te gaan, zo blij als het voorbij is. De komende dagen bivakkeer ik overdag met m'n kinderen bij m'n schoonouders. M'n man is in dezelfde woonplaats aan het klussen in ons nieuwe huis. Ik ga daar overdag hopelijk lekker schoonmaken en inrichten. Dus vandaag m'n laatste volledige dag in dit huis. Lekker schoonmaken en veel proberen in te pakken.
Die adreswijzigingen doorgeven gaat echt zo simpel nu met internet. Echt maar heel kort mee bezig geweest. Erg fijn. Ff iets anders... hebben jullie al eens gehad dat mensen vroegen voor welke prijs je je huis hebt verkocht en hoeveel je voor je nieuwe huis hebt betaald? Ik vind dat echt zo brutaal.... natuurlijk snap ik dat mensen nieuwsgierig zijn, maar dat zo recht op de man af vragen... Sommigen vragen dan of we het voor een goede prijs hebben verkocht en voor een leuke prijs hebben aangekocht. Dat vind ik dan wel weer oké omdat je dan zelf kiest hoeveel je verteld. Ik ,erk dat ik me echt bezwaard voel dat een ander het rechtstreeks vraagt en dat ik dan moet zeggen dat ik dat niet ga zeggen. Gek eigenlijk, want die ander stelt een privévraag en die zou dat juist niet moeten doen.
Jep, dat is ongeveer de eerste vraag die je krijgt. Of: heb je een link? Dan zien ze de prijs en zeggen ze: wow, aardige prijs! Kan je dat betalen? Zucht... Weet je, ik vind het zelf ook altijd leuk om te horen hoeveel mensen bijv van hun huis af hebben kunnen krijgen. Het is ook net hoe ze het vragen zoals jij zegt. Maar zoals ik hierboven zeg, krijg ik direct jeuk!