herkent iemand dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo dames,

Allereerst weet ik dat ik voor gezondheidsvragen bij mijn huisarts moet zijn. Ik heb dan ook al een afspraak staan voor volgende week dinsdag.

Een tijd geleden zat ik op mijn werk achter de kassa. Op een gegeven moment kon ik met mijn linkeroog niets meer aan de zijkant zien. Dat was helemaal zwart....gewoon compleet weg. Ik kon wel nog naar voren kijken..nu ik erover nadenk weet ik niet geheel zeker of dat met beiden ogen was of alleen met rechts. De cijfers van de kassa werden onleesbaar...zag wel iets staan, maar heel wazig. Ik ben toen snel het kassakantoor ingelopen en heb daar ongeveer een kwartier met mijn ogen dicht gezeten. Daarna ging het wel weer. Ik heb daar toen verder niet bij stilgestaan, totdat ik het er gisteren met een vriendin over had. Ze heeft me zowat gedwongen om de huisarts te bellen.... ik vraag me alleen af wat die daarmee kandoen nog, want zoals ik al zei is het een tijdje geleden.

Herkent iemand dit? Want vraag me nu wel af waar dat op zou kunnen wijzen.

Groetjes kristalhelder

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik herken het niet en zou ook niet weten wat het kan zijn geweest. Maar als jij al niet meer weet of het je linker of rechter oog was, het eenmalig was en al een tijdje geleden weet ik niet of de huisarts er wat aan kan doen.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Kreeg je ook hoofdpijn?

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Jawel, ik weet wel welk oog het was. De uitval was links. Ik weet alleen niet meer of het oog helemaaluitgevallen is of dat alleen de zijkant compleet weg was.

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Kan echt van alles betekenen, misschien van het weekend even naar een opticien om je oogdruk te laten meten en je ogen sowieso laten meten. Dan heb je dat alvast uitgesloten ;)
    Had je ook hoofdpijn? Kunnen tekenen van migraine zijn, of juist van vermoeidheid. Hoeft niks ernstigs te zijn maar zeker gezien het je ogen zijn altijd even laten controleren.

6. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Niekjepiek: Nee helemaal niet.

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik herken het niet, maar een collega van mij had hetzelfde..... En het gebeurde steeds vaker. Uiteindelijk bij de oogarts beland en daar bleek dat er restjes make-up waren achtergebleven.

Ze droeg altijd best veel eyeliner en mascara en maakte haar ogen blijkbaar niet goed genoeg schoon.

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Anders zou het ook een migraine aanval kunnen zijn...maar zonder hoofdpijn lijkt me dat stug.
    Maar ik ben geen dokter, dus ik zou je adviseren om toch langs de huisarts te gaan, zeker als dit vaker voorkomt.
    En even naar een opticiƫn om je ogen te laten controleren.

9. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik heb helaas bijna geen wimpers...dus draag ook geen mascara. Sowieso niet veel make- up. Af en tpe beetje oogschaduw en lijntje onder mijn oog. Wel bizar dat ze daardoor haar zicht kwijt was.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt toch een beetje als een aura bij migraine.
    Toen ik 20 was kreeg ik dit voor het eerst.Uitval van gezichtsveld en dit hield zeker 20 minuten aan.Raakte echt in de stress.Ik kreeg toen ook geen hoofdpijn.Zo nu en dan heb ik het ook nog weleens.Kan zomaar uit het niets komen opzetten.Nu krijg ik meestal wel een doffe hoofdpijn maar ben vooral heel moe naderhand.

11. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik heb het ook wel eens, bij mij hoort het bij een vorm van migraine, al krijg ik er niet altijd die helse hoofdpijn bij.

12. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Het kan misschien oogmigraine zijn. Dan heb je ook geen hoofdpijn van.

13. Sss

Sss Actief lid

30 jun 2012
    106
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook regelmatig. Zelfs 1 keer bij de huisartsenpost beland, omdat ik erin "bleef hangen". Het duurde toen langer dan normaal. Ze dachten eerst aan evenwichtsorgaanstoornis. Maar na uitgebreid onderzoek kwam er toch niets uit. Ze gooien het op spanningshoofdpijn, omdat ik erna bonkende aanhoudende hoofdpijn heb.

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ja! Herkenbaar! Ik had het een paar maanden geleden, exact zoals jij het omschrijft. Bij mij trok het na een half uurtje weg. Op aandringen van mijn man naar de huisarts gegaan, die kon niks verontrustend vinden en vermoedde ook oogmigraine. Enge gewaarwording was het.

Deel Deze Pagina